Mijn 2 jarige peuter gaat sinds kort langere dagen naar de gastouder, daarna is ze thuis met een hele boze peuter! Ze uit dit vooral door te gaan gillen: als we moeten eten, als ze even moet wachten, als iets niet goed gaat, eigenlijk overal gigantisch om gillen, boos zijn, slaan en niks willen. Op andere dagen heeft ze dat nauwelijks tot niet! Met veel geduld, praten maar ook op de gang zetten als ze echt onbereikbaar is gaat het uiteindelijk wel weer en is het daarna ook goed. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Ze gaat al sinds ze baby is naar deze gastouder, eerder alleen altijd halve dagen en nu door omstandigheden moet ze er langere dagen zijn.
Misschien is ze gewoon erg moe na zo'n lange dag? Mijn dochter is na het spelen op het kdv ook echt niet meer zo gezellig en kan na het eten linea recta naar bed toe!
Hier is zoontje ook altijd heel anders als hij bij de go is geweest. Dwars en moe. Denk gewoon door de drukte daar.
Ik denk misschien ook wel vermoeidheid, Chloe is na een dag opa en oma ook veel vervelender als ze weer thuis is!
En op een ander zijn kindjes vaak liever. Of vinden dat ze liever moeten zijn dan thuis. Bij papa en mama kunnen ze gewoon weer even zichzelf zijn. Papa en mama houden toch wel van hun kind.
Ik moest ook meteen aan vermoeidheid denken. Hier is er met allebei ook vaak geen land te bezeilen na een lange KDV-dag. Of twijfel je of er bij de gastouder misschien iets gebeurd is waardoor ze zo reageert? Gaat ze nog wel eens kortere dagen? Heeft ze er dan ook last van?
Hier bijna altijd een vervelende dwarse peuter als hij een dagje bij 1vd oma's geweest is..., Niks is goed, veel huilen... Denk oververmoeid, of toch dat ze thuis echt zichzelf kunnen zijn
Dit.. Meestal moeten ze toch net even andere dingen en gedragen ze zich ook anders. Mijn dochter heeft dat ook altijd na een logeerpartij bij haar oma Ik zou haar binnen redelijke grenzen even lekker laten uitrazen.
Ik denk ook vermoeidheid en misschien een overdaad aan prikkels. Het ene kind kan daar beter tegen dan het andere. Vraag anders eens aan de gastouder wat er zo de laat 1-2 uur wordt gedaan. Het kan helpen om dan rustig een boekje te lezen of misschien zelfs een beetje tv. Ik zou vooral 'go with the flow' doen.. dus iets eten wat makkelijk en lekker is, niet te veel vragen etc.
Bedankt! Dat zal het zijn denk ik, vergeleken met thuis gebeurt daar veel meer natuurlijk! Ik dacht nog even dat ze het misschien niet leuk had gehad maar ze wil altijd graag er naar toe! Hopelijk went ze eraan of kan ze snel weer halve dagen..!