Wij gaan over 3 weken (7 juli) naar Spanje toe! Nu is het zo dat het heel slecht gaat met opa en we weten dus niet wanneer hij zal overlijden, dit kan morgen zijn maar ook pas over een maandje! Zou dit allemaal voor die datum plaats vinden, gaan we gewoon op vakantie, opa zegt gewoon gaan! Maar als dit nu niet mogelijk is, krijg je dan alles terug als je een annuleringsverzekering hebt of maar een deel ervan?
Normaal wel. Een annuleringsverzekering vergoed in geval van overlijden van familie in eerste en tweede lijn, en opa's en oma's zijn tweede lijn. Je zou daar het beste een verzekeraar even over moeten raadplegen.
Ik zou in mei op vakantie gaan met m'n dochter en m'n moeder, plotseling werd mijn tante (zus van moeder) ernstig ziek en is een paar weken later overleden. We hebben de reis geannuleerd. Mijn moeder heeft via haar reisverzekering het volledige bedrag van haar deel terug gekregen, omdat het haar zus betrof. Daarna heb ik via mijn eigen verzekering ons deel terug gekregen omdat mijn moeder haar deel geannuleerd had. Zo vaag, ik heb nooit een annuleringsverzekering maar voor deze reis wel. Heeft me heel veel geld bespaard dus.
Als het van te voren is krijg je alles terug Afhankelijke van het soort verzekering krijg je tijdens de reis of de niet genoten reisdagen terug of alles. Mocht je nu pas de annuleringsverzekering afsluiten krijg je niks. Want je wist al dat er iets kon gebeuren. Als je op de bestemming hoort dat het gebeurd is kan het ook zijn dat de verzekering je zegt dat als de begrafenis na je vakantie valt je geen recht hebt op teruggaaf. Staat allemaal in de voorwaarden Ben je op de bestemming en je wilt terug altijd je verzekering bellen, zij zsullen je vertellen of zij vervoer terug regelen of dat je dit zelf moet regelen. Nooi uit eigen gelegenheid teruggaan eerst bellen!