Zoontje 14 weken slaapt maar 12u per etmaal

Discussion in 'Baby en dreumes' started by onkruidbloem, Jun 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onkruidbloem

onkruidbloem Actief lid

Jun 27, 2017
    142
    80
    28
    Female
    Mijn zoontje doet overdag 4 tot 5 hazenslaapjes van 30-45 min. Ik heb hier al meerdere topics over gevonden maar dat was dan meestal met kindjes die snachts 10 tot 12 uur achter elkaar door sliepen. Mijn zoontje gaat pas tussen 21 en 22u de nacht in en komt dan snachts nog een keer en slaapt vervolgens tot 7 of 8. Dus al met al komt hij op 12 uur slaap per etmaal. Dat is toch veel te weinig voor zijn leeftijd? In principe is hij best vrolijk en lijkt hij het dus wel prima te vinden maar het maakt me toch onzeker omdat ik overal lees dat babies op zijn leeftijd zeker wel 14 tot 16 uur horen te slapen ?

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. Als ie tevreden is, goed groeit en vrolijk is het toch prima?
    Mss moet ie nog ff leren om na 1 slaapcyclus weer verder te slapen maar ook dat komt vanzelf over het algemeen.

Gaat vanzelf meer slapen als ie actiever word. Zo lang ie het goed doet en goed groeit en ontwikkeld zou ik me er geen zorgen om maken.

3. HvO

HvO Niet meer actief

Ons zoontje slaapt ook niet zoveel hoor. Hij doet overdag 2/3 dutjes van max. een uur. Rond 20.00/21.00 krijgt hij nog een fles, slaapt dan rond 22.00 tot 4.00. Dan een voeding en slaapt met een beetje geluk nog door tot 7.00. We hebben alles zo ongeveer al geprobeerd. Heb mij er maar bij neergelegd want hij groeit wel goed en grotendeels vrolijk. Maakte mij er eerst wel zorgen over. Maar alles op het internet is maar een gemiddelde natuurlijk.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dat is gewoon prima hoor.
    Grote kans dat hij uiteindelijk eerder de nacht in gaat en de overdag slaapjes kunnen misschien ook nog wel langer worden

5. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Bij ons is het ook sinds ik het bijhoud zo'n 12h geweest, daarvoor denk ik nog korter. Ik vind het ook niet fijn met die gemiddelden in m'n achterhoofd maar hij groeit goed en is vrolijk. Jouw zoon heeft in ieder geval een goeie lange stretch, dat lijkt me ook al heel goed (wij zitten meestal op max 4h, soms 2.5)

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,341
    8,344
    113
    Amsterdam
    Hier was het overdag met mazzel 2 keer 45min met die leeftijd en dan snachts net aan 12 achter elkaar. En uiteindelijk toen ze met net voor een jaar over ging naar 1 slaapje toen ging ze ineens 1,5 tot 2 uur slapen. Ik wist niet wat me overkwam

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,341
    8,344
    113
    Amsterdam
    Hier was het overdag met mazzel 2 keer 45min met die leeftijd en dan snachts net aan 12 achter elkaar. En uiteindelijk toen ze met net voor een jaar over ging naar 1 slaapje toen ging ze ineens 1,5 tot 2 uur slapen. Ik wist niet wat me overkwam

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Ene kindje heeft dat wel, andere kindje niet. Zolang ze vrolijk zijn en lekker hun ding doen is t voor hun voldoende. Als mijn dochter te weinig had geslapen dan wist de hele straat t ongeveer, die mopperkont zat zichzelf dan echt in de weg maar gaan slapen...ja als ze de wereld veroverd had en niet eerder. Dus bij haar begon de nacht consequent om 19:00 vanaf die tijd kwam ze haar kamertje niet meer uit (afgezien noodzaak/calamiteiten) en evt voedingen waren zogenaamde stille stops, geen licht, zo min mogelijk geluid en bewegingen, luierwissel (moesten wij vanwege doorlekken) flesje, ff beetje boeren op de meest subtiele versie (ivm reflux en krampaanvallen) en hopla bed weer in. Op die manier kreeg ze meer slaap en werd ze, naast andere maatregelen, t zonnetje in huis. Zij had gewoon meer slaap nodig dan dat ze zichzelf toeliet dus wij moesten rust afdwingen en sliep ze de eerste keren niet gelijk dan rustte ze wel.

9. Peaches17

Peaches17 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde op die leeftijd. Tot kort geleden twee a drie slaapjes van een half uur per dag en 10 a 11 uur s nachts. Ze deed het er prima op, maar als ik op internet keek of hoorde wat andere baby’s sliepen...

Sinds ze kruipt en inmiddels staat en “loopt” wordt een slaapje wat langer op de dag en komt ze met 10,5 a 11 uur s nachts op totaal ongeveer 13 uur uit. Gaat prima!

Het komt goed!

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Klinkt helemaal als onze eerste. Rond tien maanden ging hij wel gewoon om 19 uur slapen maar pas toen hij anderhalf was en op 1 slaapje zat ging hij overdag langer dan 45 minuten slapen.

Share This Page