Vakantie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Kokosnootje, 16 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kokosnootje

    8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ben ik gek of ??

    Ik ben sinds kort een alleenstaande moeder.. Ik en mijn ex hebben nu een ouderschapsplan opgesteld..

    Hij ziet ons kind om het weekend van vrijdag tm zondagavond.

    VERSCHRIKKELIJK vind ik dat omdat ik niet die dagen van mijn kind vandaan wil zijn.. ons kind is 14 maanden.

    Nu komt mijn ex met alvast de mededeling dat hij volgend jaar 3 weken lang met ons kind en zijn andere zoon van 13 jaar naar het buitenland op vakantie wil !

    Ik ben het er niet mee eens . 3 weken is echt teveel en ik vind onze zoon nog te jong .. Heel gedoe nu is ie boos en als eindresultaat krijg ik een app met de vraag een kopie legitimatie van ons kind want hij gaat gezag aanvragen..

    Gezag of geen gezag als ik nee zeg kan hij toch niet weg waar het mij om gaat is.. Ben ik nou gek of wat ? 3 weken.. kind van dan nog steeds 1 jaar.. 3 weken weg van zijn ma.. das toch gekkigheid of zie ik het verkeerd ?

    Ja hij mag heus wel mee op vakantie met julie.. als ie 4 jaar oud is ja..

    Nu is het ook gewoon zo dat ik mijn ex altijd al, ook tijdens de relatie onverantwoordelijk vindt omgaan met de kids soms.. alles kan alles mag, is nooit voorzichtig en dan gebeurd er dus ook altijd iets.. en nu zal ik er niet zijn om met mijn 20 ogen onze zoon in de gaten te houden..

    Pls help ben ik gek en onredelijk of ????
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Lastig. Ik proef vooral veel boosheid naar je ex toe. Of het nou om de vakantie gaat of niet.

    3 weken is erg lang. Daar ben ik het mee eens. Maar dat geld andersom dan ook. Ook jij kunt dan geen 3 weken vakantie nemen met je kind.

    Zelfde als met de weekenden dat je kind bij je ex is. Ja, je ziet hem dan een paar dagen niet, ja dat is rot.
    Maar bekijk het eens van zijn kant. Hij ziet jullie kind 2 wkn lang niet.

    En om op 1 van je vragen terug te komen. Ookal heeft hij gezag. Dan nog moeten jullie het eens zijn over de vakanties.
    Staat daar niets over in het ouderschapsplan?
     
    merah, Hopmarjanneke en jolien 1986 vinden dit leuk.
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Poeh ik kan het mij voorstellen dat het moeilijk is zo lang zonder je kindje.

    Wel netjes van je ex om het al ver van te voren aan te kaarten.

    Voor jullie kindje mooie tijd om ook eens met pappa een langere periode samen te zijn.

    Geef aan dat je het moeilijk vind misschien kan hij wat korter, kunnen jullie wat afspreken over videobellen.

    Ik ken exen die soort van samen op vakantie gaan omwille van het kind. Camping ernaast andere hotel kamer etc. Maarja daar heb je wel goede band voor nodig. Voor kind wel fantastische oplossing om zijn /haar pappa en mamma niet lang te moeten missen
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Wat hebben jullie in jullie ouderschapsplan hierover afgesproken?

    En persoonlijk vind ik ook wel wat positiefs te zeggen dat hij graag met zijn kinderen op vakantie wil. En netjes dat ie het zolang van te voren al aangeeft.

    Heel eerlijk, hoe rot ik het ook voor je vind, het is niet alleen jouw kind. Geef hem de kans een goede band op te bouwen met zijn vader.

    Over zijn onvoorzichtigheid kan ik niet oordelen natuurlijk, als het echt een gevaar vormt voor je kind zou ik hulpinstanties inschakelen.

    Maar bedenk in alle situaties goed wat het je kind kost en wat het hem oplevert, jouw gevoel (en dat van je ex) is daar ondergeschikt aan.
     
    merah, Hopmarjanneke en Evanesco vinden dit leuk.
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben het wel eens met de hierboven geschreven reacties: jullie zijn samen ouders van jullie kindje, jullie hebben beiden evenveel recht op tijd samen met je kind cq jullie kind met zijn/haar ouders. En ja, dat is heel pijnlijk en verdrietig dat je dan ééns per 2 weken!!! je kind drie dagen "kwijt" bent... je ex ziet zijn kind dus máár eens in de 2 weken. Tegenwoordig is dat al bijna een unicum met co-ouderschap enzo.
    Ik weet niet wat hij precies van plan is qua vakantie, als de reisafstand behapbaar is, zou je evt kunnen bespreken dat je halverwege de vakantie een kort bezoekje aflegt aan je kind???
    Maar jullie hebben beide recht op vakantie en ook in principe recht om met je kind op vakantie te gaan
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heeft je ex dan nog geen gezag???
     
  7. Kokosnootje

    8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties !
    Fijn om het ook van andere moeders hun perspectief te zien.

    Allereerst heb ik geen haat of iets voor hem. Wat tussen hem en mij is gebeurd staat los van ons kind.

    Kijk op zich vakantie met zijn vader, dat is het probleem niet.. maar wel die 3 weken.
    Fijn dat ie leuke dingen met zijn kinderen wil doen, zeker.
    Maar als ons kind nu huilt kijkt ie er ook niet naar om.

    En wat betreft het puntje dat ie ons kind maar 1 keer in de twee weken ziet, dat is omdat ie (zijn woorden) rust wilt en vrijheid.

    Dus helaas is hij niet de man/vader die ik had verwacht van hem. De leuke dingen daar is ie voor in maar de rest wilt ie liever niet aan zijn been hebben hangen

    Maar goed ik heb heel wat aan jullie advies hoor want ik denk overover na en het is fijn als iemand anders je ergens op wijst want soms kijk je dan heel anders naar dingen die je voorheen niet zag..

    Dus dank jullie wel ! xxx
     
    Eppo82, Evanesco en jolien 1986 vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben het ook wel eens met bovenstaande. Alleen 3 weken is erg lang voor een kindje dat gewend is om bij de moeder te zijn.

    Je moet het even vanuit jullie kindje bekijken. Niet vanuit je eigen gevoel van gemis.

    Ik lees heel veel boosheid. Hoe is jullie communicatie?
    Bestaat er een optie dat jij een deel van de tijd meegaat? Dan heeft jullie kleine wel contact met je. En kan je ex er misschien ook een dagje op uit met zijn oudere kind die vast andere dingen leuk vindt dan een baby.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    3 weken lijkt mij ook wel lang!
    Hier staat de afspraak op 2 weken.

    Voor de rest, het is nu nog moeilijk maar je zal de weekenden zonder je kindje ook gaan waarderen.
    Wat tijd voor jezelf.
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen zouden daar juist enorm van in de war raken..
     
  11. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Hier staat op afspraak. 3 weken voor de vakantie.
    Hij is afgelopen zomervakantie na 1,5 week terug gekomen. Hij was zichzelf niet meer en was constant mama kwijt.

    Kijk naar je kind hoe die erop reageert. Wel netjes van hem dat hij het zover van te voren aangeeft. Zoals de andere ook al zeggen.
     

Deel Deze Pagina