Hi, hebben jullie baby's dat ook, dat ze van die 'aanvallen' hebben met krampjes. Echt heel zielig is dat om te zien. Dan gaan die oogjes open, heel paniekerig en dan gaat hij heel hart trappelen met zijn voetjes. En dan heel erg huilen, echt een heel zielig huiltje. Dat is vaak savonds rond een uur of 10 tot 12 uur. Dan doe ik hem in badje en geef hem een laatste voeding en dan is het wel over. Maar het is zo zielig om te zien. Af en toe ook rond de middag heeft hij er last van. Hebben jullie misschien tips? Cinababy heb ik ook al in huis, maar helpen doet het niet heb ik het idee. En venkel thee ga ik zelf maar drinken misschien dat dat helpt.....
Ja dat is heel erg sneu. Weet ik nog wel bij mijn dochter. Maar je kan ook dit doen: Je kindje op je arm leggen. Dus zijn buikje op jou arm en dat hij met zijn gezichtje in je hand ligt. Dan kan je met je andere hand over zijn buikje wrijven. Mijn dochter vond dat heerlijk. Werd ze helemaal rustig van. En die venkelthee kan je hem ook geven of misschien rooibos thee. Wij hebben hier in hilversum een apotheek die zelf een olie zalfje maakt. En dat kan je dan rond zijn naveltje smeren. Zijn bepaalde kruiden waardoor de darmpjes rustiger worden. Maar volgens mij zijn er niet veel apothekers die dat hebben. Succes en sterkte ermee
Dit was bij Nikky het enige dat een beetje werkte. Heb haar dan ook veel bij me gedragen. Al die andere dingen (druppels, venkelthee, e.a.) werkten niet bij haar, maar misschien bij hem wel. Succes!
Djurra heeft soms ook last van krampjes. Helemaal toen ze van voeding wisselde ivm reflux. Ik pak haar dan stevig beet, met haar beentjes opgetrokken. Ik wrijf over haar buik zodat ik die darmpjes wat stimuleer. Om haar gerust te stellen zing ik zachtjes liedjes voor haar, met mijn hoofd dicht bij haar, zodat ze mijn adem voelt. Daar wordt ze heel rustig van! Ik geef haar verder niets voor, volgens de kinderarts heeft dat weinig nut verder. IS inderdaad zielig en ik ben blij dat het een stuk minder is geworden. Jij en je kleine man, veel suc6!
Serjenka had ook veel last van krampjes. Maar ik doe nu 3x daags 8 venkeldruppeltjes bij haar melk en het helpt erg goed moet ik zeggen. Liefs kathy
cina baby is een homeopatisch middel dat duurt even voor je kleintje erop reageert meestal met homeopatische middelen wordt de kwaal eerst erger voor het beterd dit is een teken dat het lijfje er op reageert dus even volhouden dan heeft je kleintje er vast baat bij succes
Klopt volgens mij ook! Bij Isa duurde het ook even, ik dacht dat t niet hielp. Maar dat deed het later wel. Ik heb er heel veel aan gehad.
Heel vervelend die krampjes, helaas is het iets waar elke baby in meer of mindere mate doorheen moet zien te komen. Na 3 maanden zal je merken dat de krampen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Voor Lotte heb ik dan ook geen middeltjes gebruikt. Heb haar wel vaak met d'r buikje op mijn arm gelegd en zo rond gelopen, veel gezongen en veel getroost.. Sterkte!
Mijn lieve kereltje heeft (bijna) na elke voeding een half uur tot drie kwatier last van hevige krampen. heel sneu, vaak loop ik met hem mee te huilen. ben zo machteloos. Ik durf bijna niet meer te voeden omdat ik weet dat hij na een half uur verschrikkelijke kramp krijgt, dat houdt dan bijna een drie kwatier aan en 2 uur later moet hij weer voeding en begint alles weer opnieuw. Iedereen zegt dat je hier doorheen moet, maar mijn ventje heeft het wel heeeeeeeeeel extreem en mama en papa kunnen alleen maar toekijken hoe hij het zweet op zijn voorhoofd krijst! Zo had ik het me allemaal niet voorgesteld, een "roze"wolk!!!!!!!!!Helaas die is aan mij voorbij gegaan, ik hoop er snel op te kunnen gaan zitten. Maar bovenal hoop ik dat mijn kereltje hier snel overheen komt. En echt we hebben al heeeeeel veel geprobeerd, homeopathie, osteopathie, magnetiseur, venkelthee, rond wiegen enz. Het is verder zo'n knap kereltje waar ik zo graag van wil genieten, maar dat wordt ons niet makkelijk gemaakt. Hopelijk gaat het snel over, heb in ieder geval even mijn hart gelucht!
Misschien eens naar het CB bellen voor andere opties. Zo mocht ik overstappen op andere voeding. Ik herken mijn eigen zoon niet meer. Hij is zo rustig en ontspannen geworden. Hij slaap al 3 nachten door. Echt waar zelf ik voel me nu een stuk relaxter nu.