Vakantie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Danoontje, Jun 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    hoi hoi,

Zaterdag vertrekken wij voor 8 dagen naar Turkije. Ik ben nu 10 weken zwanger. Heeft iemand tips van dingen die ik dus echt moet laten en zeker niet moet doen ?? zoals water uit de kraan drinken ofzo ????

Groetjes Miranda

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    water uit de kraan is zowiezo normaal al afgeraden.
    Alhoewel ik er nooit last van had.
    Maar toen ik zwanger was , jammer genoeg later mk, hebben we beiden zowiezo besloten flessen water te halen.
    let goed op of alles goed doorbakken is natuurlijk.
    Maar als er iets is ga direct na de dokter in het ziekenhuis.
    die zijn prima hoor!!

3. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    hoi Lana,

Bedankt voor je snelle reactie. Tis voor mij de eerste keer dat ik naar Turkije ga, we zouden 2 weken naar Tsjechie gaan met de auto over 2 maanden maar dat zie ik niet zo zitten om dat eind te rijden (15 uur) vandaar dat we gekozen hebben voor een 8 daagse vliegvakantie naar Turkije :):)

4. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    je moet altijd opletten met water uit de kraan, drink liever uit flessen.

Let ook goed op je eten, eet liever geen eten van kraampjes want vaak ligt dat eten er al erg lang.En door de warmte gaat het lekker broeien.
    Eet zo veel mogelijk vers, vers fruit, vers vlees wat net van de bakplaat komt.
    snij het vlees even door voordat je het opeet om te kijken of het goed gaar is.
    Voor de rest..............Een hele fijne vakantie!!!!

5. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik zou ook uitkijken met pizza's, die zijn vaak al ver van te voren belegd. Heb er in Turkije vorig jaar eentje gahad met ei......... voedselvergifitiging....

In ieder geval, een hele fijne vakantie gewenst, lekker genieten!

XXX

6. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Flesjes water drinken, geen softijs eten
    douch bad kraan goed door laten spoelen,
    en gewoon uitkijken wat je in je mond stopt!!!!!
    veel plezier, ik wou wel mee. 8)

7. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ook geen schepijs nemen, dus alleen voorverpakt!
    Verder moet je uitkijken met ijsblokjes in je drinken (kunnen ook van kraanwater gemaakt zijn)
    Heb je eigenlijk een hepatitis inenting gehaald, is eigenlijk ook nodig voor Turkije en volgens mij mag je die nog halen als je al zwanger bent.

Heel veel plezier in ieder geval en niet teveel bezig zijn met wàt je eet, komt wel goed allemaal!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ook uit kijken met eten op straat.
    Je kunt beter in het hotel eten, dan weet je tenminste dat het goed is. Ik was 7 weken zwanger toen zijn we naar Egypte gegaan. Ze raadde mij toen af om in de zee te gaan vanwege hepetitus A. Het was tekort voor vertrek om me nog in te laten enten (weet trouwens ook niet of die inentingen mogen als je zwanger bent?). Ik weet niet of je daar in Turkije ook voor uit moet kijken?

Heel veel plezier en geniet ervan!

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Wat uit de kraan, ijsblokjes, softijs enz. doe dat maar niet...het is opzich niet gevaarlijk ofzo..maar je lichaam is er niet aan gewend. Dus drink gewoon water wat je kunt kopen.

een inenting voor Turkije heb ik nog nooit gehad..en ik woon er toch echt :D (ook daarvoor nooit voor vakantie)

Verder met eten..tsja..over het algemeen heb je gewoon goed eten..tenzij je een slechte tent treft..maar dat kan je in NL ook overkomen.

Maak je geen zorgen..turkije is geen afrika ofzo :)

Share This Page