Zwaar tillen??

Discussion in 'Zwangerschap' started by kissie, Jun 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Vanaf welke week van je zwangerschap moet je oppassen met tillen? Mijn moeder zegt nu dat ik nu al moet oppassen maar ik zit nog maar ik ben nog maar 10 weken zwanger. Ik weet wel dat het aan het eind moet, maar hoe zit dat nu?? Ik til nog steeds gewoon alles..

2. sim

sim Niet meer actief

je moet gewoon proberen naar je lichaam te luisteren, ik heb ook nog een dochter rondlopen, die weegt over de twintig, maar als ik haar bijv troost of even de lucht in til voel ik soms die 'bandenpijn' dat trekkerige onaangename gevoel, dan moet je gewoon even rustig doen, maar soms heb ik dit al bij een kratje bier bwv. maar dit is wat ik me heb laten vertellen hoor, verder zou ik niet weten waarom je niet zou mogen tillen...

3. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    Je mag niet te zwaar meer tillen omdat de spieren in je lichaam wat slapper worden, dus ook de spieren in je rug.

Je kunt straks niet meer zo zwaar dragen zoals je van te voren deed, tuurlijk zolang het goed gaat is het prima.
    Ben nu bijna 25 weken zwanger en ik merk dat me minder makkelijk af gaat dan voor heen.(ik werk in de meubels dus veel gesjouw en getil).

En trouwens straks KAN je niet zo veel meer tillen want dan zit er een dikke toeter in de weg!!! hahahhaa

Doe voorzichtig want je lichaam vraagt gewoon wat meer aandacht dan normaal.

groetjes melissa

4. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    Ik merk nu al aan mezelf dat ik last heb/krijg van mijn rug en rechterheup asl ik veel en zwaar til.
    ik werk in de kinderopvang met kids tussen 4 en 12 jaar. regelmatig til ik een jong kind op om te troosten, maar dan voelik het al hoor.
    van de week, wer dik door mijn vestigingshoofd teruggefloten
    Ik tilde een krat op met boodschappen van mijn werk, maar mocht dat niet meer doen van haar!
    zij kan het weten, ze heeft inmiddels een dochter van 1 jaar!

Share This Page