Vakantiebestemming met strand, niet ver weg

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ikkie97, 2 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Afgelopen jaren zijn we met onze kinderen (nu 7 en 5) naar verschillende bestemmingen in vooral Nederland geweest en afgelopen jaar de Belgische Ardennen. Daarnaast een weekendje Texel.
    De kids zouden wel graag weer een 'strandvakantie' willen. Echter heb ik de Nederlandse kust wel geschoten (Callantsoog, Egmond, etc). Texel vind ik super alleen zijn we daar nu ook al 3x geweest. Mijn vriend is niet van de eilanden en de andere eilanden vallen ook al af vanwege het feit dat het lastig is je auto mee te nemen.

Wie heeft een goede tip voor een vakantiebestemming aan de kust, waarvoor je niet enorm lang in de auto hoeft?
    Mij zelf lijkt Denemarken erg mooi, alleen is dat wel direct de max aan afstand en dan vraag ik me af, vind ik daar nou zoveel meer dan in NL? Dus graag ervaringen!
    Belgische kust vind ik eigenlijk hetzelfde als NL, Normandie/Bretagne lijkt me wel weer mooi alleen zie ik daar helemaal geen Landal/CP parken. Niet dat dat perse een vereiste is, maar daar is een reden voor denk ik dan...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.262
    36.101
    113
    Zelf vind ik Denemarken echt super en zeker anders dan Nederland, heeft zeker meerwaarde en heel mooie stranden.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Oké , heb je nog tips mbt welk gebied van Denemarken? Oost of westkust bijvoorbeeld?

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.967
    113
    Vrouw
    Voordat we kinderen kregen ben ik ooit met mijn man naar Normandië geweest, daar zaten we in een Pierre et vacances park, dat is volgens mij van de zelfde organisatie als centerparcs.
    Zowel Normandië als bretagne zijn super mooi, zowel de stranden als de rest. Daarnaast heb je meer kans op mooi weer.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Wil je echt aan zee zitten, of is een strand aan een meertje ook goed?

In Nederland kan je Zeeland nog overwegen. Vind ik altijd echt vakantiegevoel.

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Landal Ouddorp duin is wel super mooi moet ik zeggen en landal nieuwvliet bad is ook een super leuke omgeving.

P&V in Normandië ben ik ook eens geweest, maar ik kan het niet loskoppelen van alle oorlog daar, ik werd er gedeprimeerd van en kon niet zwemmen op een plek waar 100.000 man dood in het water dreven.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Normandie is heel mooi en heeft prachtige stranden. Maar je staat constant oog in oog met de tweede wereldoorlog, en dat moet je willen. Wij vonden het erg bijzonder. Mocht je dat niet willen, dan zou ik een stukje door rijden naar Bretagne.
    Als je ook op zoek bent naar weerzekerder strandweer, dan moet je nog verder naar het zuiden.

Misschien is de oostzeekust van Duitsland nog een optie. En gewoon Zeeland vind ik ook een heerlijke plek. Met prachtige stranden.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Terschelling en Ameland kun je prima komen met de auto. Reserveren is, zeker in de vakantie, wel handig. En het zijn beide leuke eilanden. De Zeelandse kust of ergens langs het water in Friesland is ook erg leuk.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Rügen in Duitsland.
    Mijn vader is er afgelopen jaar geweest, is prachtig

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Had er nog nooit van gehoord maar ziet er inderdaad gaaf uit!
    Zijn er ook leuke activiteiten/bezienswaardigheden voor kinderen behalve het strand?

En nog een tip voor een vakantiepark oid?

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    De Oostzeekust van Duitsland is prachtig.
    Mijn ouders waren echte Duitsland gangers en vertelden altijd dat het er erg kindvriendelijk is. Fietspaden en zo. Mooie stranden. Dus zeker een aanrader.
    Hierboven noemt @consider al Rugen. Dat schijnt ook top te zijn.

Normandië is leuk maar altijd een gok qua weer. Bretagne is echt prachtig maar vergis je niet in de afstanden. Wij zaten bijna in het topje en dat was net zo lang rijden als naar zuid Frankrijk :(

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zijn wel fan van Bretagne en Normandië. Je moet het een beetje treffen met het weer daar, dus ik boek meestal iets met een overdekt zwembad.
    Saint Malo en de omgeving is ook erg mooi, de natuur en de huizen en gebouwen. En blauw water alsof je aan de Middellandse zee zit.
    Voordeel is ook dat je zelden files die kant op hebt.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.719
    18.815
    113
    Vrouw
    Wij waren ooit in Normandie op deze camping.

Bijgevoegde bestanden:

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zijn wij 2 jaar terug ook geweest. Zo mooi! En op de eerste foto dat groene gedeelte rechts kan je zo mooi wandelen, heb er zo genoten. Lopen paarden en geiten los rond in dat park. En er zijn een paar bunkers en restanten van schietinstallaties uit wo2.
    Alleen het weer is een dingetje. De eerste dagen hadden we heel mooi weer, strandje op loopafstand en helder blauw water, zo mooi! De laatste dagen minder weer met regen en wind, en toen was de zee zo woest, kon je niets meer mee ;)

Deel Deze Pagina