Ik ben opzoek naar het aantal vakantiedagen bij een fulltime dienstverband binnen de cao gehandicaptenzorg. Ik kan het zo snel nergens vinden binnen de cao.\Weet iemand hoe het zit?
Naast de 144 uur heb je ook nog levensfase uren. Weet niet hoeveel dat exact is. Staat in de cao beschreven.
hoi sinds vorig jaar heb je als fulltimer 144 vakantieuren ( dit heeft met nieuw europees recht te maken. Eerst had je 166 uur. Die 22 uur zijn nu bij je pbl uren opgeteld. Voordeel is dat pbl-uren niet verlopen. vakantieuren van 2012 zijn nog maar anderhalf jaar geldig en kunnen vanaf 1 juli 2013 niet meer gebruikt worden ( tenzij er zeer duidelijke reden is waarom je ze niet eerder op kan nemen) vakantieuren van 2011 zijn 5 jaar rechtsgeldig. Vorig jaar hebben we bij iedereeen eerst het potje vakantieuren 2012 ingezet en als het nodig was nog uren van 2011. Verder is het belangrijk wanneer je pbl-uren inzet dit uren zijn die je het eerst gekregen hebt. Wij hebben voor elk jaar een vakantieuren telling en voor pbl is dat ook zo. Als iemand pbl wil inzetten beginnen we met 2011. Je uren vervallen niet maar na 5 jaar worden ze niet meer geindexeerd naar je huidige salaris. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk, vraag gerust meer . Ik ben planner in de gehandicaptenzorg en ken de cao daarom van binnen en van buiten