bevallingsverlof (wazo) en werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dropfruit, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    weten jullie of je tijdens je zwangerschaps/bevallingsverlof mag blijven werken??

ik ben namelijk 3 week geleden bevallen maar heb weer zo'n zin om aan het werk te gaan!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Tja, mag nog niet hoor. Je mag op zijn vroegst pas na 6 weken weer aan het werk. Anders is je werkgever strafbaar zelfs.

3. appelthee

appelthee Niet meer actief

hihi het 1e wat ik gedacht : meis geniet nog van je kleine !! je werk komt wel weer hoor..
    en idd geloof minimaal 6 weken erna pas werken

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Dat TO weer zin heeft om aan het werk te gaan, betekent toch niet dat ze niet van haar baby geniet 8)

Voor TO: wettelijk mag je pas 42 dagen na je bevalling weer aan het werk (zie de site van SZW). Je moet dus verplicht 6 weken bevallingsverlof "opnemen".

5. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    dank jullie:)
    heb ff naar het uwv gebeld en idd, 42 dagen na de bevalling mag je weer werken..
    ik geniet heel erg van mn kleintje maar zo af en toe een paar uurtjes voor mezelf is ook wel lekker:)
    maarja, nog ff wachten dan!

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

dat is niet waar hoor!
    ik had zelf ook een zwanger en bevallingsverlof uitkering en heb zelf gebeld of het dan niet gestopt moest worden
    en je MAG werken alleen als je een bedrijfsongeval krijgt ben je er niet voor verzekerd
    en krijg je dus geen arbeidsongeschiktheid uitkering

Deel Deze Pagina