werken via uitzendbureau!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door tweede poppie, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai hai
    ik ben zwanger van de 2de maar werk nu 14 maanden voor het uitzendbureau, (als huishoudelijke hulp) en heb dus geen contract,, dat betekend dus ook geen verlof!!??

Heb ik nou wel of geen recht op een uitkering als ze me eruit gooien!?

(anders ga ik wel voor een 0900 lijntje zitten bellen haha)

liefs

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je hebt voldoende gewerkt als je voor je verlof ontslagen wordt om ww aan te vragen. Mits het geen verwijtbaar ontslag is en of je zelf ontslag neemt. Je hebt wel recht op WAZO zwangerschapsuitkering, deze gaat 6 weken voor je uitgerekende datum in en 10 weken na je bevalling dus 16 weken. Je uitzendbureau kan je hiervoor aanmelden, neem zelf ook even contact op met het UWV.

Je hoeft dus geen 0900 nummers te gaan bellen ;) Mocht je voordat je wazo ingaat ziek worden heb je recht op 100% ziektegeld mits de klachten zwangerschap gerelateerd zijn.

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Inderdaad wat myrthe al zegt, je hebt gewoon recht op een zwangerschapsuitkering, maar dan via het UWV. Ik zou het gewoon even navragen bij je uitzendbureau want meestal regelen hun het voor je (qua papieren enz.) vaak moet je alleen een zwangerschapsverklaring inleveren.
    Bij welk uitzendbureau zit je?

4. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey tanks alvast!! ,, ik zit bij uitzendbureau zorgwerk (rotterdam),

Dus ik moet straks als ik 3 maanden zwanger ben aan hun gaan vertellen dat zwanger ben? Maar hoe doe ik het dan als ze zeggen , nou ja bijf maar! liefs

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ja je moet het max met 6 maanden laten weten zodat ze alles rond kunnen maken voor het verlof
    maar wat beodle je met blijf maar? dat ze je ontslaan?
    dat mogen ze niet om die rede doen hoor!
    dat is discriminatie:p

6. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze me willen houden krijg ik dus verlof!!? wow ik dacht ik word er zo utgknikkerd haha! ben nu pas 7 weekjes hoor dus heb nog even om het te vertellen (heb je toevalig nog tips Sakinah?? je weet er veel vanaf! liefsss

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    klopt idd je hebt gewoon recht op zwangerschaps- en bevallingsuitkering alleen was het bij mij wel zo dat mijn contract moest aflopen, 10 weken voor dat het zwangerschapsverlof in gaat.

dus dat je blijft doorwerken tot ongeveer 10 weken voor je met je verlof gaat. anders had ik er geen recht meer op.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Wel als je een half jaar hebt gewerkt, je hebt dan tijdelijk ww en 6 weken voor je bevallingsdatum je verlof...... WAZO.

Deel Deze Pagina