Man heeft gewoon vrij in de meivakantie. Hij is er ook echt aan toe ook al is onze vakantie geannuleerd. Hij is de "baas" op het werk en ze hebben besloten dat mensen die vakantiedagen gepland hadden staan deze nu in principe moeten opnemen en ze niet mogen verschuiven. Dit om te voorkomen dat straks iedereen tegelijk weg wil of dat ze aan het einde van het jaar een berg vakantieuren moeten gaan uitbetalen.
Ik hoef geen zorgverlof, mijn kinderen zijn gelukkig niet ziek. En zorgverlof is absoluut geen recht om op te nemen om thuis te blijven bij je gezonde kinderen. Dat kan coulance zijn van je werkgever, maar daar is deze reregeling niet voor in het leven geroepen. Maar voor de rest worden wij nergens toe gedwongen hoor, ik kan gewoon volledig thuis werken, zo flexibel als ik maar wil. Als ik er zelf voor kies om me niet de volledig in te zetten tijdens mijn werkdagen en minder te "leveren", ben ik daar volledig vrij in. En ik zie dat persoonlijk gewoon als verlof. Ik ben niet ziek, mijn kinderen zijn niet ziek, en de tijd die ik besteed aan zorg voor mijn gezin en thuisscholing hoeft een werkgever echt niet te betalen. Zou ik niet eens vragen
Wij hadden in juni 2.5 week staan ivm een vakantie. Daar heb ik 1 week van gemaakt. Ik vermaak mij prima maar 2 weken vind ik toch wel zonde. Sept hebben wij 3 weken vakantie, doe laat ik wel staan in de hoop dat we dan wel iets kunnen doen. Kan dat nog niet maak ik er 2 weken van. En eigenlijk zijn dit onze vakanties. Nog wel in nov wat dagen vrij en af en toe een vrije dag. Man doet het zelfde. Hij moet soms nu wel wat verlof opnemen als ik avond dienst heb, dan moet hij iets eerder naar huis komen.
Man en ik hadden/hebben een week mei vakantie vrij genomen, man heeft hem weer in laten trekken, bij mijn werk mag dit niet, nou heb ik echt nog veel vakantie uren dus ik vind het geen probleem. M’n man heeft er minder dus die neemt ze dan liever in de kerstvakantie op.
Ik zou het niet doen. Ik weet niet hoe lang je vrije dagen nog ‘houdbaar’ zijn. Mijn man doet het niet. We hopen dan in de herfstvakantie en de kerstvakantie weg te kunnen nu de meivakantie en zomervakantie niet doorgaan. Volgens mij verloopt per 1 juli wel een vakantieweek. Denk dat hij die in de meivakantie opneemt als de kinderen vrij zijn. Zelf kan ik als ZZP’er geen vrije dagen opnemen
Mijn man is gevraagd om als het rustig is op zijn werk een snipperdag te pakken af en toe. Het gaat dan om de snipperdagen die er nog staan van vorig jaar. Vinden wij prima! Tot op heden nog niet nodig geweest, maar als dat wel zou moeten vinden wij dat helemaal geen probleem
Ik had de tweede week van de meivakantie opgenomen (verlofuren) en heb er nu van mijn overuren ook de eerste week bij genomen. We kunnen nergens heen, maar in en om het huis vermaken we ons wel en het lijkt me echt de hel om te moeten werken met kinderen die 2 weken geen schoolwerk te doen hebben.
Wij moeten onze vakanties doorgeven in december en we hebben een bericht gekregen dat we onze vakanties niet in kunnen trekken dit jaar. Vrij logisch vind ik.
Bij ons wordt vooral gestimuleerd dat iedereen gezond blijft, ook (misschien wel juist) mentaal. Je hoeft geen verlof op te nemen. Als ik een dag echt niks uit mijn handen krijg neem ik wel verlof op, vind het anders niet netjes.
Wat coulant van jullie werkgevers. Of zijn jullie eigen baas/zzp'er.. Ik heb het grootste gedeelte van mijn vakantiedagen al ingepland. Voor 1 december moeten we alles t/m september het jaar erop al doorgeven. Kerstvakantie is bij ons vrijwel onmogelijk om echt een week vrij te nemen, dus dat gaat em sowieso niet worden. Ik heb dadelijk 2 weken meivakantie. Als het nodig is, moet ik die inleveren. Als het niet nodig is, moet ik die laten staan. Ik heb er zelf dus weinig over te zeggen
Wij krijgen jaarlijks behoorlijk veel vakantieuren en nu is gevraagd de komende maanden x daarvan op te nemen. Ik vind het ook juist goed, ook voor je mentale gezondheid. Maar ik kan mij voorstellen dat je er niet blij mee bent als je weinig vakantieuren krijgt.
Ik had twee weken meivakantie staan, die heb ik in overleg met mijn werkgever nu verspreid over heel april. Ik werk nu dus heel de maand april halve dagen. Ik blij, want: iets meer ademruimte in de combinatie werk en drie kinderen thuisles geven. Werkgever blij, want: ik blijf productief
Ik werk zelf in de zorg met een zelfsturend team. En mijn man gewoon voor een baas maar daar zijn ze sowiso al makkelijk. Ik denk dat het nu wel komt omdat wij buiten de grote vakanties vrij nemen. Laatste jaar ivm dochter die nu nog 4 is. Dus wij zitten bijna niemand in de weg met vakanties.
Ik heb begin juni 1 week vrij ipv de geplande 2. En ik heb eind september nu 2 weken staan. En 2 vrije dagen in de kerstvakantie. Ik moet ook vakantie opnemen, omdat je er niet teveel naar 2021 mag meenemen. Daarnaast is het najaar zeer druk dus ook maar weinig weken dat ik vrij kan zijn. En nu neem ik soms een paar uurtjes maar dat is meer praktisch en fysiek/psychisch.