Jeej vandaag wordt mijn vakantiegeld uitbetaald. Een super leuk bedrag natuurlijk, alleen zag ik dat er van de ruim 1700 euro, maar ruim 1000 wordt uitbetaald, omdat de rest onder 'inhoudingen' valt. Klopt dat wel? Is 70 procent van je vakantiegeld voor de belasting? Sorry hoor, ik heb de ballen verstand van geldzaken..
Dit is geen 70% wat eraf gaat hoor? Eerder 50 %, wat idd heel normaal is. Bij man blijft er altijd minder dan de helft over.
70% van 1700 is 1190 dus dan zou je maar 510 krijgen. Zal ergens rond de 40% zijn: dat is 680 en dan krijg je 1020.
Als er 1000 euro van de 1700 euro wordt uitbetaald, dan is er 41% ingehouden. Dat lijkt me heel normaal.
Het is inderdaad geen 70%, dan zou je er nog veel minder aan overhouden . Het is niet heel gek zoveel inhouding, ik kan het wel even voor je nakijken als je echt denkt dat het niet klopt (t is mijn werk). Je mag me een PB sturen.
Belastingtarief is 37,10% als ik me niet vergis, dus als je bruto 1.700,00 euro krijgt, dan gaat daar 37,10% = 630,70 euro van af en hou je 1.069,30 euro over.
De hoogte van je tarief is afhankelijk van je fiscale jaarloon van het voorgaande jaar, dus dat kun je nooit aan de hand van het vakantiegeld bepalen
Ik zit niet zo in de lonen maar bedoelde meer, als je het huidige belasting tarief pakt, dan is een netto uitkering van 1.000 euro bij 1.700 niet gek