Hier minder dan 2/3 in elk geval. Ik zo'n 750 (van 1400 bruto), manlief zo'n 1400 (van 2700 bruto. Hij heeft 11 maand gewerkt.
Ik houd altijd aan, dat als je parttime werkt je verhoudingsgewijs meer vakantiegeld krijgt dan als je fulltime werkt.
Even een up. Mijn man heeft vandaag zijn vakantiegeld gehad. En het is bijna zijn netto maandsalaris! Overigens werkt hij fulltime en zat hij afgelopen jaar in de 1 na hoogste belastingschaal (nu de hoogste), dus dat is het niet. Maar 8 procent is natuurlijk ook gewoon ongeveer 1/12. Duh. Ik haalde 1/3 van zijn netto maandsalaris af.
volgens mij s het hier ook altijd bijna maandsalaris maar we hebben het nog niet dus nog even afwachten!
Het is simpelweg 8% van je bruto jaarloon. En daar gaat o.a. 52% belasting eraf. dat is de grote klap waardoor je (veel) minder krijgt dan je netto maandloon. Overigens bij hogere inkomens lijkt het alsof je vakantiegeld wel bijna gelijk is aan je netto maandloon. Omdat je over je 'normale' salaris ook een hogere belastingtarief betaalt, is de gat kleiner tussen je reguliere belastingtarief en die 52% over het vakantiegeld.
Hoe kom je aan die 52%? Dat is toch geen zwartwit, dat is toch afhankelijk van je inkomen, uren, tariefschaal etc. Ik heb dus vandaag mn vakantiegeld en even berekend, er is geen 52% afgegaan maar bijna 30%.
Dat is het juist wel Hij zit al in die hoge schaal, waar het vakantiegeld ook in valt. Dus dan merk je het niet
Ik snap je niet, want net ontken je adi's post. Als zij gelijk heeft, dan zal dat het inderdaad zijn. Maar jij zegt 30 procent te hebben betaald, dus dan zou het niet kloppen?
Ik ontken Adi's post niet, het ging mij alleen om dat het niet altijd zo is. Het is niet altijd 52%, dat hangt van je schaal af. Meestal klopt het wel, als je een fulltime inkomen hebt en je vakantiegeld komt daarbij, dan kom je meestal in die 52% uit. In mijn geval blijf ik daar ruim onder want ik heb maar een laag parttime inkomen. In jullie geval zaten jullie er al in, dus biljf je er in. Hmm dit maakt t volgens mij niet duidelijker, of wel?
Ik heb het vandaag binnengekregen en het is bij mij 2/3 van een netto maandsalaris. Nu moet ik daarbij vermelden dat mijn maandsalaris ook wel hoog is, want ik werk deeltijd en ik krijg elke maand al automatisch belastingteruggave via het loon voor reiskosten + een reiskostenvergoeding van mijn baas. En dat krijg ik natuurlijk niet over het vakantiegeld...
Maar dat klopt niet. Ik denk dat meer dan de helft van de forumsters niet in die 52 procent schaal komen. En adi meent dus dat iedereen 52 procent afdraagt. Of wordt dat percentage per maand betaald? Ik dacht per jaar namelijk, maar nu ik er zo over nadenk is per maand natuurlijk praktischer. En dan kom je wel al snel in die 52 procent met je vakantiegeld. Aha.
klopt ook wat je zegd. niet iedereen zit in de 52% schaal. ligd echt aan de belasting schijf waar je in valt. Schijf 1 - € 18.218 33,45% Schijf 2 € 18.218 tot € 32.738 41,95% Schijf 3 € 32.738 tot € 54.367 42% Schijf 4 alles boven € 54.367 - 52%
het is in ieder geval veelste veel belasting die je erover betaald echt zo zonde.... maar jah das mijn idee. bij ons zo rond de 800 euro geloof ik das toch belachelijk
Bij mij is het inderdaad een maandsalaris. Het is hier 8,33% van het jaarsalaris. En 1/12 is 8,33% Ik val in de 52% schaal. Een netto maandsalaris is hier ongeveer net zoveel als het vakantiegeld (netto). Vorig jaar was mijn netto uitgekeerde vakantiegeld 86 euro minder dan mijn netto maandsalaris.