Ik heb heel veel kleding weggegeven maar ik heb nog een deel (merk) kleding die ik graag voor een zacht prijs zou willen verkopen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik ervoor zou moeten vragen. Ik ben echt beginner wat dat betreft. Het aanbod is enorm en wil niet te veel maar ook niet te weinig vragen. Het liefst zou ik alles weg willen geven, maar helaas kan ik wat extra centjes goed gebruiken. Ik weet dat er hier een aantal dames zijn die veel ervaring hebben met marktplaats / facebook hoekjes en die ook heel veel verkocht krijgen. Misschien willen jullie iets van jullie ervaring delen? Wat zijn normale prijzen voor gedragen of zgan kleding op mp / fb, bijvoorbeeld kinderkleding? Is het 30% van de normale prijs, minder? En kleding met prijskaartje? En wat ben je zelf bereid om te betalen voor zowel merk als non merk kleding? Wat verkoopt beter? Losse kleding of pakketten? Dus tips zijn meer dan welkom. Misschien hebben andere moeders ook wat aan. (Maar als je liever niet alle tips hier wilt plaatsen kan ook prive). Alvast bedankt!
Ik zoek altijd vergelijkbare spullen op marktplaats op en bepaal aan de hand daarvan de vraagprijs. Ik vraag altijd net iets meer zodat mensen kunnen afdingen. Mensen willen niet al te veel betalen ivm het risico wat je als koper neemt. Ze weten niet wat de staat van de kleding is en of het uberhaubt aankomt. Dus of losse kleding of kleine pakketten voor maximaal 30,- euro inclusief verzenden verkopen. Met www.dhlparcel.nl kan je al voor 5,- een pakket versturen.
Dank je wel voor jouw reactie, ja, iets meer vragen is idd een goede tip. Mensen willen graag onderhandelen en daar ben ik juist niet zo goed in...Ik zal de 30 euro maximum voor een pakket zeker in gedachten houden!
Leuke vraag! ik lees mee. Heb zelf nu ook een aantal pakketten te koop staan, en vind het ook lastig een prijs te stellen. Heb net vandeweek een pakket verkocht voor 20 euro, en bij het inpakken kwam ik meer kleding in die maat tegen. Had er misschien wel meer voor kunnen krijgen. Maar na de 'deal' tijdens het opsturen kreeg ik ook meer van het verhaal mee. Vrouw was 3 weken te vroeg bevallen, alle kleertjes die ze had was veel ste groot, tijdje in het ziekenhuis gebleven net thuis(ook voor het pakketje) en nu weer in het ziekenhuis omdat het kindje niet zo goed drinkt(en pakketje gemist). Eigenlijk vind ik het helemaal prima zo. Vind het zo sneu dat ze zo'n start hebben, en ben eigenlijk blij dat het voor te weinig is weggegaan. Maar goed terug op je vraag.. Mijn pakketten zijn 1 maat. Heb een tijdje op een fb groep gezeten waar het meer per stuk weggaat. Maar dat stond me tegen omdat je per ding moet verzenden (mogelijk wel meer opbrengst) en dat is me een beetje te veel. Daarnaast had de groep bepaalde merken welke mochten. wat dan een giga organisatie wordt.(die mag wel op de fb, en die moet in die bak, bij die maat. die mag niet en moet op marktplaats, en in die andere bak bij die maat) Heb in elk pakket(maat) zo'n 50 kledingstukken, en wil er zo'n 25-30 euro voor hebben. (maar dit lijkt nog niet zo aan te slaan ) Ben benieuwd naar andere ervaringen!
facebook kleding verkoop groepen. En dan bieden erbij zetten. Gaat hier erg goed. Wel een duidelijke foto erbij.
@catharin, dank je wel! Ik zal idd alles bieden zowel of FB als op MP en dan zie ik vanzelf wat het beste werkt voor mij... @marjolein1984 Fijn dat je iemand op zo'n manier kunt helpen...Per stuk zou ik denk ik alleen doen bij de merk dingen die in uitstekend staat zijn, anders is erg veel werk denk ik. Persoonlijk zou ik 50 stukken erg veel vinden maar je bent het sneller kwijt...ik zit te denken om pakketen te maken met 10/15 stukken per maat in eerste instantie.
Ik zat ook te denken om een oproep te plaatsen op een FB groepje in mijn stad, dat men eventueel langs kan komen om zelf kleertjes uit te zoeken, het concept heet shop in my livingroom/ garden of zoiets, soort garagesale, ik weet de naam niet meer precies. Aan de ene kant vind ik het een beetje vreemd om een vreemde binnen te laten maar aan de andere kant waarom niet? Ik zou sowieso afspreken enkel als mijn man ook thuis is en ik kan alles beneden zetten op stappels of zelfs op de tuintafel als het mooi weer is. Men ziet wat hij koopt en het scheelt mij een heleboel tijd en energie met maken van foto's en plaatsen van advertenties. Iedereen blij! Iemand hier ervaring mee?