Hallo, Wie heeft er verstand van waarde van spullen? Vorig jaar heb ik een eettafel plus stoelen gekocht van iemand die ik niet ken. Ze was niet blij met de prijs, die haar vriend erbij heeft gezet en dus verkocht heeft aan mij. ( 90 euro ) Het is een erfstuk zei ze en dus heel oud. Ik vind het niet meer in mijn interieur passen, dus wil het verkopen. Maar ben wel benieuwd wat het dan waard is. Wie heeft hier verstand van,?
Volgens mij zijn alle erfstukken niet automatisch meteen van veel waarde ofzo! Je kunt ook "rommel" hebben wat gewoon niks waard is, maar wel gewoon in de familie gebleven is. Misschien kun je een foto plaatsen? En anders misschien een antiquair naar de waarde vragen?
Hahaha ja minstens. Ts waar hoop je op?. Je wilt winst maken op de eettafel met stoelen? Welke info wil je van ons krijgen. Zonder merknaam, foto etc. kan toch niemand waarde bepalen. Als ik denk aan heel oude eettafel met stoelen denk ik: gratis naar de kringloop. Daaraan denk ik zonder foto en zonder merk en staat te weten. Maar ik zou inderdaad eerst aanbieden aan de vorige verkoper of zij het wil terugkopen
Een erfstuk hoeft overigens niet heel oud te zijn. Heeft ze erbij vermeld dat het heel oud was? En hoe oud? Een erfstuk betekent dat zij het geerfd heeft, maar kan gewoon een meubelstuk zijn wat een paar jaar geleden gekocht is. Een foto zou helpen en dan van dichtbij, houtsoort en hoe de constructie in elkaar zit.
Volgens mij heeft ze geprobeerd of ze nog wat extra kon krijgen. Als mijn man mijn meubelen op internet zet voor te weinig geld, had jij die set echt niet voor 90 mee gekregen hoor. Ik geloof niet dat het antiek is en denk dat de waarde puur afhangt van hoe goed de staat nu is.
Ben nieuwsgierig naar een fotootje.. ''Oude'' meubels zijn niet meer zo duur als ze zijn geweest! Waar je eerst makkelijk 500 euro voor een antieke kast moest betalen raken ze ze nu niet kwijt voor 50 euro!
Klopt... die heeft het eigenlijk bijna nooit verkeerd... vooral met een schatting voor een eettafel plus stoelen...
Ik wil geen winst maken, ik wil graag weten wat ik precies hier heb. Anders bied ik hem weer graag aan, aan de verkoper want vind het sneu voor haar, tenminste ze wou er wel snel van af. Vanmiddag komt iemand haha, maar straks om 10 uur komt een andere ( beetje om te kijken als ze beiden beetje gelijk zitten. )