Hallo, Ik ben op 7 mei bevallen en dat was 12 dagen later dan gepland. Nu las ik bij een antwoord op iemand anders z'n vraag dat je binnen drie weken bericht krijgt van het UWV wanneer je weer moet beginnen met werken. Ik heb alleen nog niets gehoord. Hoe zit dat? Want ik krijg nu toch 12 dagen verlof extra? Alvast bedankt!
Beste Josje83, UWV ontvangt bericht van je gemeente over de geboorte van je baby. Dit gebeurt naar aanleiding van de aangifte die je doet. Als de geboorte datum bekend is stelt UWV de einddatum van je verlof vast. Het is dus afhankelijk van wanneer UWV bericht ontvangt van de gemeente hoe snel jij bericht ontvangt over de einddatum van je verlof. Als je in het buitenland woont moet je zelf UWV informeren over de geboortedatum van je baby. Als je twijfelt of de einddatum van je verlof al is aangepast dan kun je contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294). Actuele informatie over de duur van je verlof vind je hier. Ik wens je nog een fijne kraamtijd. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare