Voordat mijn zwangerschapsverlof in ging, nam ik 10 uur per week ouderschapsverlof op ( vanaf 1 januari 2012). Heb deze met de ingang van mijn zwangerschapsverlof onderbroken. Bij het uwv is niet bekend dat ik ouderschapsverlof opnam en hierdoor is mijn dagloon te laag. Ik heb hierover contact opgenomen met het uwv en er werd mij verteld dat mijn baas moest bellen of een brief te schrijven en dan zou er een herberekening plaatsvinden Mijn baas is een beetje laks hierin ( normaal gesproken ben ik degene die dit soort dingen regel voor hem) Wat kan ik nu het beste doen? Zelf die brief schrijven en mijn baas laten ondertekenen? Wat moet er dan allemaal in die brief staan? Bedankt alvast!
Beste Medousa, UWV heeft een verklaring van je werkgever nodig dat je ouderschapsverlof hebt gehad. Hierin moet de start- en einddatum staan en het aantal uren dat je verlof had. Deze verklaring kun je zelf schrijven, maar moet wel voorzien zijn van een handtekening en/of stempel van je werkgever. Stuur de verklaring samen met een kopie van je contract en een verzoek voor herberekening op aan UWV. Uit het contract moet wel blijken dat je een dienstverband hebt voor meer uren dan je tijdens je verlof hebt gewerkt. Is dit niet het geval stuur dan ander bewijs daarvan mee. Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare