Hallo, mooie dag vandaag! Lekker dat het zonnetje weer schijnt Ik wil een nieuwe fiets gaan kopen, via het fietsplan. Ik dacht dan maar aan een moederfiets. Ik had enkele vragen hierover: - hoeveel korting krijg je op die fiets via het fietsplan? Is dat de 41% die je aan de belasting betaald of ligt het niet zo makkelijk? - Welke fietsen zijn goed? Ik heb niet zo'n groot budget, maar ik wil er wel één van goede kwaliteit. Dus geen goedkope omdat hij alleen maar goedkoop is, veiligheid blijft voorop staan. - Ik las iets van de Redy Belle Mamafiets die een topper zou zijn? Weet iemand daar meer van? Aan degenen met een moederfiets - Welke heb je? - Waarom heb je juist voor deze gekozen? - Hoeveel kostte hij? Groetjes en een mooie dag gewenst!
Ik heb geen mama fiets maar de batavus Mambo. Is een gewone fiets maar wel met een lage instap. Ben er erg tevreden over! Ik heb hem ook via het fietsplan.
Ik moest van de werkgever een a-merk fiets kopen. Dus die jij zei, weet niet of die mag. Ik heb vakantie-uren ingeleverd en zo mijn fiets gekregen. De accessoires moest ik wel zelf bij kopen Ik heb een sparta amazone dynamic Van Zaane Tweewielers K heb deze gekozen omdat er op deze fiets de opties zaten die ik fijn vindt (ledlamp die zelf aan gaat, een stuurbegrenzer en omdat ik hem niet te zwaar vindt fietsen) Hij kostte 525, want hij is uit de collectie van 2012. Ik fiets er twee keer per week zo'n kwartier mee en ik ben er blij mee (en dochter vindt het fietsen ook leuk)
Ik heb een Batavus Special Delivery, personal edition Batavus Personal Delivery bike | Flickr - Photo Sharing!. Geen moederfiets maar wel een erg prettige fiets met lage instap en veel ruimte. Destijds ook via het fietsenplan gekocht(van de werkgever van mijn man). Deze werkgever heeft met 1 fietsenhandelaar een deal gemaakt dat er 100 euro extra te besteden is, als zijne een cadeau van de werkgever, is er bij jou op het werk ook zo een regeling? Ik heb bij ons niks over een merk-voorkeur gehoord of gelezen. Overigens gaf de fietsverkoper dit jaar(toen we voor manlief een fiets uit gingen zoeken) aan dat Gazelle een fiets 'special voor het fietsenplan' heeft gemaakt. De Gazelle Paris. Het lijkt mij onzin dat deze voor het fietsplan is gemaakt maar hij kostte 749euro, precies de bestedingsruimte hier. Gazelle Paris Plus 2013
Ik had (inmiddels verkocht, want de oudste fietst zelf) een Rivel Nova. Het is een B-merk, maar op het frame stond wel gewoon Union. Hij kostte (maar) 279,-. en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Hij was niet zwaar, lage instap, dubbele standaard, stuurslot...... ideaal. Kon er ook met twee kinderen goed op fietsen. Mijn zusje heeft een dure Gazelle moederfiets van 900,-. Ik zie niet echt voordelen van zo'n dure fiets t.o.v. de mijne. De Gazelle is zo zwaar dat hij niet eens mee kan op vakantie, te zwaar voor op de caravan en als ze met de fiets wil gaan werken (8 km) moet ze de fiets van mijn moeder lenen omdat haar eigen fiets zo zwaar is. Bedenk je goed hoe lang je hem wilt gebruiken. Of via Marktplaats, maar dan heb je natuurlijk niets aan je fietsplan.
@ mamsieM en Kikker1 zijn op jullie fietsen ook voor en achter een zitje op te zetten? Hoe werkt de verlichting? handremmen of terugtrap en hoeveel versnellingen? @ kikker1 wat is het nut van de voorste bagagedrager?
@ kimr stuurslot? Geen slot bij het zadel? Waarom is dat handiger? En ja... als de kinderen zelf fietsen wil ik geen andere fiets kopen. Ik vind dat ik deze fiets dan gewoon door moet kunnen blijven gebruiken! En hij moet idd mee kunnen op vakantie en zo.
wel gewoon een slot bij het zadel om het af te sluiten, maar ook een stuurslot zodat je stuur niet met kindje in het stoeltje onverwacht omzwikt. Of noem je dat geen stuurslot?
Nouja, tegenwoordig worden daar vaak mandjes geplaatst waarin je bagage kwijt kan. Ik zit er over te denken iets dergelijks te kopen nu ik een fietskar heb en de fietstas niet zo makkelijk meer mee kan. Ja, bij mij heb ik achterop en voorop een stoeltje gehad, door de ruime zit had ik meer dan genoeg ruimte om ook een zwangere buik kwijt te kunnen. De verlichting is een naaf-verlichting(zonder irritant dynamo geluidje dus) Ik heb handremmen en 3 versnellingen. IK ben echt heel erg blij met deze fiets, heb geen ervaring met moederfietsen maar vind dat ook niet nodig met deze. En als de kinderen straks zelf fietsen heb ik nog steeds een hele fijne en prettige fiets. Ik heb trouwens een slot voor het achterwiel en daar ook een uittrekbaar kabelslot bij inzitten. Het stuur kan ook heel eenvoudig op slot gezet worden(stuurslot) waardoor het stuur niet opzij klapt en de fiets om kan vallen.
- hoeveel korting krijg je op die fiets via het fietsplan? Is dat de 41% die je aan de belasting betaald of ligt het niet zo makkelijk? De fiets wordt in principe betaald van je loon (vakantiegeld, 13e maand, vakantieuren boven het wettelijk minimum). Het maximum bruto bedrag is gebaseerd op het max loon wat je hiervoor kan gebruiken, met een absoluut maximum van (ik geloof) 749,- (weet ik niet exact) en 81,- aan accessoires, 3 jaar lang(weet ik ook niet 100% zeker). De korting is dus in feite dat percentage wat jij aan belasting betaald als je het bedrag als loon uitgekeerd had gekregen. - Welke fietsen zijn goed? Ik heb niet zo'n groot budget, maar ik wil er wel één van goede kwaliteit. Dus geen goedkope omdat hij alleen maar goedkoop is, veiligheid blijft voorop staan. Vraag dit ook eens bij de fietsenmaker en vraag ook eens of je zo'n fiets een paar uur mag lenen om ut te proberen.
Hier de Batavus Mambo Deluxe via het fietsenplan. Mooie lage instap, dubbele versteviging van de bagagedrager, breed stuur, stuurvergrendeling, dubbele standaard, grote(re) ruimte tussen stuur en zadel. Wellicht ben ik nog dingen vergeten maar ik vind het zeker een aanrader. Wij zijn naar de rijwielhandelaar geweest, hebben onze wensen aan het voorgelegd en hij heeft hierop ons advies gegeven.
Ik heb 5 jaar geleden de Gazelle Bloom via het fietsplan gekocht. Genoeg ruimte tussen zadel en stuur, maar het is een aardig lomp, zwaar geval. Qua prijs misschien een duurdere fiets, maar kreeg nog aardig wat terug voor de vorige . Eind dit jaar maar eens overwegen deel 13e maand in een nieuwe fiets te steken. Jongste zit sinds paar dagen achterop en dat vindt ze super. Ga weer voor een trekking-model, met dit ding kom ik hier de helinkjes in de omgeving met moeite op.
ik heb een Gazelle bloom. Gewoon omdat hij zo heerlijk fietst, en omdat je gewoon weet dat Gazelle altijd goed is. Ik heb overigens geen nieuwe gekocht omdat ik dat wel erg duur vond. Een hele nette tweedehands voor 375 euro.