Fietsen met een rokzadel

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik wil graag wat meer kokerrokken c.q. pencilskirts gaan dragen. Dat is natuurlijk niet zo handig fietsen en ik moet wel 2 dagen in de week mijn zoontje op de fiets naar het kdv brengen alvorens ik door fiets naar mijn werk.

Nu ben ik bekend met de rokzadels rokzadel - Google zoeken, maar ik vraag me af of je daar net zo stabiel op zit als op een gewoon zadel. Het lijkt me namelijk wat minder stabiel omdat je geen extra steuntje tussen je benen hebt. En minder stabiel op mijn fiets zitten vind ik toch een beetje eng als ik met mijn zoontje moet fietsen.

Iemand ervaring?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik vind het wel normaal fietsen.. Geen problemen mee

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Mijn moeder heeft zo'n ding ook op haar fiets...
    Het is even wennen, maar daarna rijdt het prima hoor!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fietst prima :) Had vroeger zo'n zadel en met strakke rokken zit je daar veel stabieler op dan op een normaal zadel. Is eventjes wennen, is mijn ervaring, maar dan fiets je prima :)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dank dames!

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn moeder had vroeger zo'n zadel en ik fietste wel eens op haar fiets. Toen ik jonger was (12-15 jaar ofzo) vond ik het niet prettig, maar toen ik ouder werd had ik er geen problemen mee. Vond het prima te doen. Als je een rok aan hebt fietst het zelfs veel makkelijker dan een gewoon zadel.

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Prima om mee te fietsen! Sterker nog: ik heb zo'n zadel op mijn fiets i.v.m. problemen met mijn schaambotten. Als je op een gewoon zadel zit, steun je op die botten en dat is met een rokzadel minder :)

Deel Deze Pagina