Hoi dames, Wie kan mij helpen aan slanke recepten? Ben al goed bezig met sporten, maar het gezonde eten verslapt weer een beetje. Zonde natuurlijk! Nu zat ik te googelen en vind ik natuurlijk honderdduizend recepten.. Ik denk alleen dat de lekkerste recepten komen van de mensen die ze al geprobeerd hebben en soms nog tips hebben Dus kom maar op!!! Het is wel belangrijk dat mijn zoontje van 2 mee kan eten met evt een kleine aanpassing (hij kan wel wat vetjes gebruiken.. ) Alvast bedankt! Groetjes
Het voedingscentrum heeft een mooie app voor balansgerechten. Bij opstarten van de app, kun je kiezen uit vlees, vis of vegetarisch en dan komt de app met een voorstel. Vind je het niet lekker, kun je een andere suggestie vragen. Okk allemaal makkelijk te bereiden. Enige nadeel is, is dat er niet superveel recepten in staan, maar ik gebruik het regelmatig nog als inspiratiebron. Ook op de site van de AH bij de recepten kun je kiezen voor slank bij de uitgebreide zoekopties.
Witte rijst Paksoi Stukje gerookt spek Knoflook Ketjap manis (zoet) Z&p Olie Rijst koken. Spek in dunne plakjes snijden en deze in een goede hete koekepan zonder olie bakken. Dit mag best een beetje knapperig worden. Kapsoi in grove stukken snijden (ook het witte stuk) Knoflook in dunne plakjes snijden en deze in wat olie licht aanfruiten (niet bakken want dan wordt het bitter!) dan de paksoi erbij. Wat z&p en flinke scheut ketjap.. Dit mag best flink zijn zodat de knoflook "gaart" en dus goed verteerbaar is voor kindjes. Dit even lagen pruttelen totdat de paksoi helemaal geslonken is. Als het goed is, is het allemaal tegelijk klaar. Het zoete van de paksoi smaakt heerlijk met het zoute van de spek. Rijst neutraliseert en os erg gezond. De meeste kinderen vinden dit okk er lekker.
Andijviesalade: rauwe andijvie kleine blokjes jonge kaas stukjes sinaasappel rozijnen dressing: magere yoghurt paar lepels mayonaise peper en zout Erg lekkere en gezonde salade en je kunt er altijd iets bij doen zoals een kop soep oid.