Goedemiddag, Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om de uitbetaling direct via jullie te laten verlopen. Dus ik ga nu elke week uitbetaald worden door jullie. Nu ben ik 22 maart met zwangerschapsverlof gegaan welke duurt tot 12 juli 2016. Mijn vraag is nu hoe het zit met mijn vakantiegeld wat ik normaliter in mei aanstaande uitbetaald zou krijgen van mijn werkgever. Want ik lees online dat de wekelijkse uitbetalingen van jullie al inclusief vakantiegeld is. Houdt dit ook in dat ik dus minder vakantiegeld opbouw voor volgend jaar? Alvast bedankt voor uw reactie! Groetjes
Hallo Robano88, Jij krijgt je zwangerschapsuitkering rechtstreeks van UWV. Je wilt weten wat voor gevolgen dit gaat hebben voor de hoogte van je vakantiegeld. De conclusie die je zelf al hebt genomen is inderdaad correct. Tijdens de zwangerschapsuitkering betaalt UWV je uitkering inclusief vakantiegeld. Dit gaat inderdaad een verlagend effect hebben op de hoogte van het vakantiegeld wat je van je werkgever krijgt. Actuele informatie over de hoogte van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je succes met de laatste loodjes. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team