We gaan het gebruiken om een verhuizer in te huren in plaats van zelf te klooien met familie en te kleine busjes... (en als familie wil helpen, kunnen we hun hulp beter gebruiken om te klussen dan om te sjouwen..)
We betalen er de zomervakantie mee, al vermoed ik dat het niet genoeg is dit keer omdat ik tijdelijk maar 2 dagen werk. Man heeft geen vakantiegeld, die heeft een bedrijf.
Zonder iemand persoonlijk aan te vallen. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen niet op vakantie willen (tenzij je er geen budget voor hebt natuurlijk, dan een ander verhaal), ik hou van vakantie en reizen ! Mijn vakantiegeld gaat dus op aan reizen (en spaar,)
Ik kan wegens mijn ptss eigenlijk ook niet op vakantie. Misschien houd ik er daarom niet zo van, omdat het toch niet echt mogelijk is. (Alleen binnen Nederland is nog een klein beetje te doen voor mij)
Verbouwen? Met dat kleine beetje wat je overhoud nadat er 49.54% belasting af gaat? Wij kopen er een nieuw tuinhuis van. Dit jaar niet op vakantie. Idiote prijzen voor 2 weken (lees 4000 euro en dan heb je verder niks, alleen het huisje) en we moeten de badkamer nog doen. We zijn in oktober en februari gegaan en dit jaar weer in oktober, met de camper.
Het gaat naar de spaarrekening. Vakanties betalen we van de lopende rekening en we zien wel wat we met het spaargeld doen
Doorgaans gaat het vakantiegeld gewoon op de grote hoop en/of op de spaarrekening. Maar nu zitten we midden in een verhuizing, verbouwen we het huis van top tot teen, kopen we een groot deel van de meubels opnieuw én wil ik eindelijk een piano aanschaffen, dus het geld vliegt eruit. Vakantiegeld is dus van harte welkom
Ons vakantiegeld gaat naar de zolder en het dak, we hebben lekkage en het dak moet gerepareerd, en binnen moeten de boel ook hersteld. Hopelijk werkt de verzekering mee, maar ik vrees dat de dak reparatie sowieso voor eigenrekening is
Gaat allemaal in het huis! Zonnepanelen krijgen we over 2 weken, willen de voortuin flink vergroenen etc. Dit jaar geen vakantie. Maar een nieuw huis is ook leuk.
Voorbarig afgelost op de hypotheek (een klein stukje), dus nu heel hard weer aanvulling nodig voor de buffer en ook wat voor de vakantie.
Niet. Vakantiegeld wordt samen met 13e maand maandelijks opgebouwd en niet uitbetaald. Wil je (een deel of alles) laten uitbetalen, dan kan je dat aangeven aan het begin van de maand. Ik laat het altijd zolang mogelijk staan. Voor vakantie hebben we een potje.
De eerste grote rekening die komt nadat we vakantiegeld hebben ontvangen is voor het opnieuw aanleggen van de tuin. Dus daar gaat het dit jaar naar toe.
Ik heb direct een gaming laptop gekocht. Geen al te dure maar voor de sims voor mij en zoon dan fortnite. Geen al te zware games dus. Het was wel effe uitzoeken want ik heb al 15 jaar ofzo geen laptop of computer gehad. De rest zet ik opzij voor in de vakantie zelf.