Zumba, is dat wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mijkeltje, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Van nature ben ik géén sporter. Ik hou niet van teamsporten, ik hou niet van ballen, ik hou niet van solosporten, niet van rennen, niet van apparaten... Wat dat betreft ben ik echt 'n ho-pe-loos geval.. Schermen is de enige sport die ik nog wel leuk vond, maar dat kost klauwen met geld en je kunt het niet overal doen natuurlijk..

Wel heb ik vanaf kinds af aan gedanst. Klassiek ballet, stijldansen, moderne dans, dansimpro, salsa etc..

Maar nu heb ik al 'n tijdje helemaal niets meer gedaan en ik merk dat m'n lijf, nu na m'n bevalling, toch niet helemáál fijn meer voelt. D'r zit net wat teveel aan, zeg maar, en m'n spieren voelen niet meer als van 'mij'...

En nu viel mijn oog op zumba, want ik hou van latijns Amerikaanse muziek en dans, maar 't lijkt me echt doodeng om voor 't eerst sinds jaren weer eens alleen te gaan dansen (danste voorheen altijd met m'n man samen) en ik heb geen idee hoe intensief het is... Is 't veel springen bijvoorbeeld, want dat kan ik absoluut niet (ik haatte springen bij ballet en moderne dans)...
    Ik heb namelijk fibromyalgie, waardoor ik eenvoudigweg niet alles kan...

'k Heb wel wat filmpjes gezien op youtube, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met deze sport/dansvorm?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik doe het sinds 2 weken en vind het echt leuk!!!
    Af en toe spierpijn, goed zweten en vooral lekker dansen en lachen :D

Je maakt het overigens zo intensief als je zelf wilt.

je krijgt basispassen en als je wilt kun je erbij gaan springen of armbewegingen doen.
    Kan dat niet...doe je het niet.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik doe het sinds vorige week en vind het erg leuk,het is lekker intensief en heel vrouwelijk;)(en toch stoer) anders probeer je eens een proeflesje?

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Kijk, dat klinkt al goed in elk geval.. :)

'n Proefles is idd misschien een idee.. Had ik nog niet bedacht!

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hoi mijkeltje,
    Ik heb een tijdje Zumba gedaan, maar deed dit gewoon in m'n eigen woonkamer :) Dan kon ik het lekker doen wanneer ik wilde en hoefde ik de deur niet uit ;) Ook al denk ik dat het in een groep ook heel leuk zal zijn.
    Ik moet zeggen dat het bij mij echt wel werkte en dat ik er ook van ben afgevallen, maar nu weer zwanger en al een tijdje gestopt.. maar als ik bevallen ben ga ik hier zeker weer mee beginnen.. je gaat er goed van zweten ;)

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik ben bang dat ik teveel andere dingen doe om echt gericht in m'n huiskamer te gaan zumbaën... Ik dans wel elke dag even, maar om nou te zeggen 'joh, dat zet zoden aan de dijk...' ;)

En 't lijkt mij, ondanks alles, toch ook wel geinig om 't in groepsverband te doen..

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ga vanavond voor het eerst en wilde hier net kijken of iemand het al eens heeft gedaan! Laat nog wel weten hoe het was!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Top.. Ben benieuwd! Veel plezier!!

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Heb laatst een proefles gedaan en vond het heel erg leuk!!!
    Alleen door mijn bekkenklachten vlak na de bevalling (die nog niet helemaal verdwenen zijn) kan ik me niet voluit geven zeg maar. Dat vond ik (voor mezelf) erg jammer.
    Maar het was wel heerlijk zweten en lekker op muziek bezig zijn.
    Had geen spierpijn de dag erna, maar dat zal wel gekomen zijn doordat ik niet voluit mee kon doen denk ik....
    Heb me nu voorgenomen om 1 keer in de 2 weken te gaan, dan heeft mijn lichaam even tijd om zich te herstellen.

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik doe het nu sinds juni vorig jaar en vind het echt geweldig!!!!!
    Ik ga echt elke week minstens 1 keer!

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het geweldig VOOR DE LACH SPIEREN ...

hahahah nee sorry zumba vind ik echt verschrikkelijk, word er knetter melig van waardoor ik het gewoon niet kan ... Als ik al die filmpjes al zie moet ik echt enorm lachen .. Is niets voor mij .. maar dat zegt niets over of jij het leuk vind ;) :D

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb toevallig vorige week Zumba Fit gedaan. ik vond er geen reet aan haha :D. Ik ben dus ook een hopeloos sportgeval op wintersport en klimmen na. Niet mijn ding. Ging veel te snel en ik werd veel te moe ;):).

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Chantal: Haha, ik krijg alleen al de lachkriebels van jouw post... :p Ik ben wel benieuwd waar je dan precies om moet lachen bij Zumba??

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb me inderdaad ook suf gelachen, vooral toen de helft steeds alle kanten op zumba-den ipv de goede kant. Botspartijen en innige ontmoetingen tot gevolg!

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik doe al een paar maanden aan zumba.
    Ik doe het 5 keer in de week 20 minuutjes. (Thuis)
    Als de kinderen even een slaapje gaan doen gaat mams ff bewegen:D

Het werkt bij mij prima!
    Toen ik begon woog ik 80 kilo en nu na 3 maanden 72.
    Daarbij let ik ook wel op wat ik eet maar dit is geen streng dieet ofzo!

Het is prima vol te houden hoor en je kan het inderdaad zo intensief doen als je zelf wilt.

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie ook al danservaring of überhaupt iets met dans hadden of niet??

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nee, hou niet van dansen,...
    Haha nu je het zo zegt,..was eigenlijk al een verloren zaak :D

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou, het gaat niet door, dochtertje van mijn vriendin is ziek dus ze kan vanavond niet... Na carnaval gaan we nog een poging wagen!

19. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb het een paar maanden terug een aantal weken gedaan en door omstandigheden (kon niet op de tijden dat de lessen waren) niet meer geweest tot afgelopen vrijdag... vond de vorige lesronde leuker (les milss) maar toch leuk genoeg om afgelopen zondag om10 uur s ochtends alweer in de sportzaal te staan!

Maar denk dat dit voor ieder persoonlijk is! Idd een proefles nemen is misschien handig!

20. Megan

Megan Lid

28 dec 2008
    44
    0
    0
    juridisch medewerker
    Flevopolder
    Ik lees even mee.
    Ik ben van plan om na de bevalling een proefles te gaan bijwonen.

Deel Deze Pagina