Tips vliegen met baby van 4 maanden.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mireia, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga binnenkort voor het eerst vliegen met mijn baby. Hebben jullie nog gouden tips voor mij??

We vliegen met Turkish Airlines een weekje naar Turkije. Krijg ik voorrang om te mogen zitten bij seats met ruime beenruimte? Baby moet op schoot?
    Ik ben van plan om met een draagzak te reizen om gedoe zoveel mogelijk te reduceren. En een rugzakje voor zijn (verschoon)spullen. Maar..

Wat is jullie ervaring verder met wat je mag meenemen in de vliegtuig?
    Mag de maxicosi mee naar binnen? En je onderstel? Als deze best klein inklapbaar is?

Verder geef ik borstvoeding. En hoe zit het als ik te maken krijg met een grote poepluier waar kan ik dan verschonen?

Thanx!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze zoon was 8 maand toen wij gingen vliegen naar Turkije

Maxicosi mag mee mits je een eigen stoel geboekt hebt voor de maxicosi,

Extra been ruimte kregen we niet, dit moet je bij boeken
    Extra been ruimte zit vaak in de comfort dus als je economyclass hebt geboekt heb je geen voorrang tot het zitten van comfort

Heb je comfort geboekt heb je net zoveel been ruimte als de anderen van comfort

Wandelwagen mag volgens mij gewoon mee en bij de gate moet je hem achterlaten en brengen hun hem naar de koffer ruimte
    Hoe en wat weet ik niet want wij hadden de buggy bij 8 maand

Verschonen... Deden wij gewoon in dat kleine wctje niet ideaal maargoed het is even behelpen ;)

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    De wandelwagen moet bij de bagage al afgegeven worden. Buggy mag wel mee tot de gate.

Draagzak is op zich handig, maar houd er rekening mee dat je hem bij de controle af moet doen. Weet niet of je alleen reisd, maar ik vond het alleen erg lastig, want de medewerkers mochten niet helpen.
    Verschonen kan gewoon op de plank in het toilet.

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Qua extra beenruimte, volgens mij mogen kinderen niet bij de nooduitgang zitten (ook al zit er een volwassene of zit de baby op schoot). Dus op die plekken hoef je wsl niet te rekenen .

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier altijd met buggy gegaan die bij de gate moet afgeven, maxi cosi heb ik nog nooit gezien in een vliegtuig. Inderdaad niet bij nooduitgangen, heb de baby gewoon op schoot gehouden.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maxi cosi mee in het vliegtuig mag bijna nooit, alleen als je een bepaald model mc hebt én als er genoeg plek is. Turkish Airlines vluchten zitten vaak helemaal vol dus daar zou ik niet op rekenen. Ik zou je zeker aanraden een draagzak of draagdoek mee te nemen voor op het vliegveld, instappen etc is dat echt ideaal. Ik heb met de meiden gevlogen toen ze 2 en 4 maanden waren en dat ging op zich prima, beter dan als ze rond een jaar zijn, dat vond ik veel lastiger. Denk ook aan een complete set schone kleertjes, omslagdoek (vaak koud in het vliegtuig) etc.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Maxicosi mag alleen bij het boeken van een eigen stoel voor je kindje.
    Kinderwagen moet met de koffers mee, buggy tot aan de gate, bij het uitstappen komt hij een op speciale band bij de kofferbanden, dan staat hij dus niet klaar... (hoe het in Turkije zit weet ik niet, heb alleen ervaring met Schiphol en Barcelona)

Wij kregen geen extra beenruimte, wel een extra riempje die je aan je eigen seatbelt vast maakt waardoor jij dus in je riem zit en je kindje op schoot in een andere kleinere, (soort 8tje dus)
    Mochten ze er zelf niet mee komen, vraag dan aan de stewardess om een baby life jacket!

Verschonen heb ik geen ervaring mee, was korte vlucht (1,5 uur) en de spuitluier was net voor het boarden :( Maar dochter bleef doordat het zo haastig moest een beetje zurig ruiken ondanks de schone kleertjes, leermomentje voor de volgende keer, sterk ruikende zalf mee ;) haha

Ohja en idd wat ik al las, een dekentje! tis echt heel koud in een vliegtuig en de voorraad dekentjes die ze in het vliegtuig hebben is zo op.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh verschonen kan op het toilet. Is wel een beetje onhandig maar gaat wel. Ik verschoonde altijd net voor het instappen nog en als ze dan geen poepluier hebben red je het daar wel mee. Dan verschoonde ik op de plaats van bestemming weer als we bij de bagageband stonden te wachten. Op Schiphol is trouwens ook een babylounge waar je rustig kan verschonen en voeden, en bij vrijwel elk toilet op de vliegvelden zowel hier als in Turkije is een kamertje waar je je baby kan verschonen en ook kan voeden, meestal kan de deur ook gewoon op slot.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    offtopic, zie nu je blog pas eylem, leuk!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dank je :D

Deel Deze Pagina