Vakantie aanvragen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mxm, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Mijn man is bezig met de aanvraag voor zijn vakantie. Hij werkt bij een groot sloop bedrijf, maar hij doet daar de sales. Doet hij doet niks met slopen zelf.

Nu wilde hij vakantie aan vragen, maar geeft de leidinggevende aan (aan zijn baas heeft hij het nog niet gevraagd) dat hij eigenlijk alleen in de bouwvak vakantie mag nemen. Dit willen wij dus eigenlijk niet. Andere collega’s hadden ook al gezegd dat ze dachten dat dit niet perse zo moet.

Dit staat letterlijk in zijn arbeidsovereenkomst (zie foto’s). Staat er dan ergens dat hij vakantie op moet nemen in de bouwvak?? Nee toch? Of lees ik het nou verkeerd....

Bijgevoegde bestanden:

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Rekening houdend met de belangen van de werkgever is denk ik het belangrijkste.
    Er stad idd nergens letterlijk dat je in de bouwvak moet maar ik denk dat dat wel een dingetje is.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Is het bedrijf dicht in de bouwvak? Dan heeft het meer te maken met economisch belang dat iedereen in de bouwvak vakantie opneemt. Net zoals bij bouwbedrijven. Je kunt wel buiten de bouwvak op vakantie (in overleg), maar dan ben je alsnog een soort verplicht om de bouwvak ook vrij te zijn. (En gaat dan van de vakantiedagen af!)

Deel Deze Pagina