Peuter vermaken tijdens lange autorit

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mammz, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan dit jaar met onze nieuwe caravan naar Italië
    (gardameer, camping bella Italia)

Nu moet ik zeggen dat ik het wel spannend vind, de lange reis..

vorig jaar was hij 10 maanden en gingen we met de tent naar Duitsland en die 3 uur ging goed maar laatste stukje mopperde hij al..

hij is niet zon stil zitter haha

nu hebben we al een dvd spelertje gekocht voor onderweg, en willen we net over de helft op een camping stoppen zodat hij even zijn energie kwijt kan en de volgende dag uitgerust verder kunnen.

natuurlijk stoppen we wat vaker onderweg maar hoe houden jullie je kleintjes verder bezig?

alle tips en ideeën zijn welkom!!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    boekjes - kinder cd's - raamstickers - komkommer - flesje drinken -

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    ik heb Lynn vermaakt met afwisselend de dvd speler en de iPad. Had kinder Apps erop gezet en internet uit en lekker laten drukken! Ook lees boekjes deden het goed. Kan je vanuit de passagierstoel voorlezen en laten zien. En ook had ik een zak kadootjes voor als ze vervelend zou doen maar niet nodig gehad

4. p1982

p1982 Niet meer actief

nacht rijden dat ze merendeels slapen

regelmatig stoppen met speeltuin

dvd werkt bij ons niet ivm wagenziektw

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Magisch tekenbord
    Boekjes
    Ipad/ kinder leer computer (wij hebber er één van Nijntje)
    Filmpje kijken (wij hebben een dvd speler en schermpjes aan de hoofdsteunen hangen)
    Cd met kindermuziek

Wij gaan ook met de caravan en stoppen regelmatig onderweg. Vorig jaar op weg naar Italië veel speeltuintjes onderweg gezien. Kunnen ze even wat energie kwijt. Wij stoppen rond een uur of 16.00/16.30 uur en zoeken dan een camping op. Rond die tijd zijn ze het stilzitten in de auto wel zat ;)

6. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dat magisch tekenbord is een goede ja! die ga ik eentje halen! dvd speler hebben we idd ook en cd's met kinderliedjes

wij gaan ook naar italie dus fijn te horen dat jullie veel speeltuintjes tegen zijn gekomen! wij willen ook rond 16.30/1700 stoppen, weet niet waar in italie jullie moesten zijn maar weet je toevallig nog welke camping jullie gestopt waren?

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wij zijn naar Toscane geweest, en daar gaan we dit jaar weer naar toe. Wij rijden over Duitsland en Zwitserland. Onze eerste stop was bij camping Campingplatz „Am Achernsee" in Duitsland. Prima voor één nachtje. Er is een grote speeltuin en een soort cafetaria waar je kan eten (hebben wij geen gebruik van gemaakt). Sanitair was netjes. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je muntjes moet kopen voor de douche. Onze tweede stop was in Italië bij Camping Arizona. Camping was op zich prima voor een nachtje maar ligt nog behoorlijk ver van de snelweg af. Echter konden wij op onze route geen andere camping vinden. Ook hier weer: muntjes kopen voor de douche. Tip: koop een boekje bij de Anwb "campings onderweg". Heel handig!

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Goede tip van het magisch tekenbord! Denk dat wij die ook maar moeten halen (1 of 2). Heb ook ergens iets gelezen over raamstiften, wat voor dochter misschien nog een idee is. En hier ook een stapel dvd's mee in ieder geval.

Wij gaan 's avonds al rijden, en 's ochtends vroeg op de boot (6 uur). Daarna moeten we nog ongeveer 5-6 uur rijden (hopen tussen 1 en 2 's middags op de camping te zijn).

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    ik zet een tas met boekjes en speelgoed naast mijn zoontje, dan kan hij zelf pakken wat hij wil hebben. Ik doe er wat prentenboeken in, die kan hij zelf "lezen". We rijden meestal 2 uur en dan pauze. Voor tijdens de pauze nemen we een voetbal mee, dan kan hij even rennen met papa.
    Verder hebben we luistersprookjes mee, dan kan hij een beetje doezelen.
    Meestal rijden we 3 blokken van 2 uur. Tijdens het eerste blok is hij nog fit, dan mag hij zelf spelen. Middelste blok is filmpjes kijken op de ipad. Tijdens het laatste blok is hij moe en dan is het doezelen in slaapstand met luistersprookjes.

Het was een prima schema, alleen wel jammer dat de nieuwe baby zich helemaal niet aan dit schema houdt ;) Die heeft aan het einde van de middag zn mopperuurtje en dan kunnen we de luistersprookjes niet meer verstaan ;)

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij zijn smorgens om twee uur aangereden met caravan tot net voor de brenner daar waren we rond twaald uuur en overnacht smorgens de laatste twee uur gereden..voordeel is dat er dan bijna geen verkeer is .

onze kids sliepen snachts niet in de auto dus vandaar dat we smorgens twee uur zijn gaan rijden twee jaar zo gedaan..

tv scherm erin geen snoep maar soepstengel of die Maria koekjes ging super

11. Lentes

Lentes Niet meer actief

Waar zijn die raamstickers te koop?
    Ik ken ze van vroeger maar heb ze de laatste tijd niet gezien (ook niet opgelet) maar lijkt me leuk voor onderweg!

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik lees net in de lounge dat Action raamstickers verkoopt. Ook speelgoedwinkels verkopen raamstickers, van het merk SES.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hadden iPad mee met filmpjes die we er zelf op hebben gezet. Deze hebben we wel pas na ongeveer 4 uurtjes aangezet. Dat was het moment waar ze het zat was. Terugreis hebben we 9 uur gereden en geen kind aan gehad.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij gaan 19 juli naar bella italie.
    We gaan vrijdag avond rijden na het eten en rijden dan de nacht flink Door.
    Kinderen slapen goed in de auto dus s' ochtends uitgebreid ontbijten en dan gaan we ze vermaken met dvd spelers en tablet mee en ik koop wat kleine kadootjes en dan overdag vaak stoppen.
    Vorig jaar gingen we naar de adriatische kust en toen veel file gehad en 23 uur onderweg en zelfs dat ging prima met de kinderen.

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben gister van die koffer/tafeltjes gekocht bij de hema. Kunnen wat spulletjes in voor onderweg, en dan hebben ze (of iig dochter, geen idee of het bij zoontje ook al kan) een tafeltje zodat ze kan kleuren enzo.

Audioboeken is ook wel een heel goed idee (alleen nog even bedenken of ik ze op cd brand of op m'n ipod zet en dan aansluit op de radio), dvd's gaan hier ook mee (favo op dit moment: Rio!).

16. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij 14 juli tm 28 juli! Grappig :)

Wij vertrekken de 13e erg vroeg en dan stoppen we op de grens van Duitsland net voor Oostenrijk dat is ongeveer 7/8 uurtjes rijden dan kam de kleine man lekker zijn energie kwijt op een camping. En volgende dag nog 4,5 uurtjes ongeveer

Magische bord heb ik al gekocht! Maar nog ingepakt kan hij hem dan mooi uitpakken :)

Hoe zet je filmpjes op iPad?

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Raamstickers idd bij de action.

heeft iemand van jullie ook 2 jongens op de achterbank van 3 en 5? ;) hoe gaan jullie hier mee om hier is het nl altijd ruzie in de auto haha

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wij hebben twee pittige meiden van dan 3 en 5 op de achterbank, is dat ook goed ;)

Aan het begin van de reis zijn ze hier nog niet zo vervelend en vermaken ze zich nog wel met de nieuwe spulletjes voor onderweg. Als ze echt vervelend worden naar elkaar toe ga ik tussen ze in zitten om ze te vermaken (spelletje doen, boekje voorlezen). Vorig jaar is mijn oudste een paar keer voorin gaan zitten (airbag uit) en ben ik achterin gaan zitten. Dat werkt ook goed. Verder weinig tips. Hier is de ervaring dat ze het stilzitten aan het eind van de middag wel zat zijn. Wij zoeken daarom op tijd een overnachtingscamping op. Wij rijden met auto en caravan en kunnen daarom toch al niet de hele reis in één keer rijden. We doen lekker rustig aan.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik haal elke keer zo'n setje bij de Blokker, is met voertuigen. Beide mannen vinden het fantastisch.
    Is dacht ik iets van 3 euro.
    Verder 2 leuke doe boeken, kleurstiften, Ipad en dvd schermen met leuke filmpjes.
    Gelukkig hebben ze op een enkele keer bekvechten geen ruzie achterin. Ze vinden het reuze spannend, en vanaf het moment dat ze in de auto zitten is het vakantie! :D
    Dit jaar 1600 km rijden, in 2 keer, en ze zijn de dagen aan het aftellen haha.

Deel Deze Pagina