Camping aan de adriatische kust hoe heen rijden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door spriet, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij hebben de optie om via de gotthard tunnel te rijden en dan via milaan etc.

of via de brennerpas en dan meer bij de kust langs

via ANWB routeplanner is de route via de gotthard tunnel qua km meer maar qua tijd korter zo`n 14 uren

de route via de brennerpas is 18 uren maar qua km wel korter.

Vorig jaar hebben we de heenreis dik 3 uren in de file gestaan bij de gotthard tunnel en ook weet ik dat het tijdstip dat we overdag bij milaan langs moeten zorgt voor oponthoud.

nou goed de brennerpas route hebben we geen ervaring mee dus wat raden jullie aan?

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij zijn in 2007 via Zwitserland naar de Adriatische kust gereden (ergens bij Ferrara in de buurt, het plaatsje weet ik even niet meer) en we hebben toen bijna 24 uur in de auto gezeten (inderdaad door de Gotthard en Milaan). We hadden wel een aanhanger toen, dus we konden natuurlijk geen 120/130/140 rijden. We kwamen pas 'savonds laat op de camping aan. Voor ons een reden om nooit meer via Zwitserland te gaan.

Sinds die tijd rijden we altijd via de Brennerpass. We hebben nooit file. Vlak voor de Brennerpass ligt de Fernpass, dat is heel even rot omdat het geen snelweg is en heel veel bochten. Maar we zorgen altijd dat we deze 'smorgens vroeg/'snachts doen zodat het nog heel stil is. Dit jaar overnachten we midden op de Fernpass, omdat we naar Toscane gaan en dat is te ver om in 1 keer door te rijden. Via Oostenrijk is voor ons 100 km meer, maar we ontwijken de Gotthard en Milaan.

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Bedankt voor je reactie
    ik heb nog eventjes goed de route gekeken op ANWB routeplanner en ik bleek het eerst verkeerd bekeken te hebben dus de route is qua km net zo ver als via gotthard/milaan.
    Dus dan is de keuze ook snel gemaakt om via de brennerpas te gaan.

Kun jij me vertellen waar ongeveer en hoeveel tol wegen je tegen komt?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wij zijn helemaal niet zo gereden .... Maar waar precies moet je zijn?

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    vlakbij comacchio

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja dan kun je beter via brennerpas rijden....
    Jullie rijden neem ik aan ook via Oostenrijk ? Heb je het vignet?

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ja via oostenrijk vignet moeten we nog even halen

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toen ik nog met mijn ouders op vakantie gingen en wij een aantal jaar in de buurt van Comacchio zaten gingen wij vaak om 18-19 s avonds weg om dan rond koffietijd bij de camping te zijn. Gingen dan ergens in de nacht door de gotthard tunnel en was prima te doen. Eenmaal rond de middag daar gestaan op de terugweg, was brand een enorme file toen er overheen gegaan was voor ons erg leuk om de sneeuw te zien ed haha.

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    In Duitsland en Oostenrijk kom je geen tolwegen tegen. Voor Oostenrijk heb je een vignet nodig. Bij de Brennerpass begint de tolweg, en tot aan de afrit van Zuid Gardameer/Peschiera is de tol in totaal ong. €30,-. Wat daarna komt is voor ons ook een verrassing, aangezien we dit jaar voor het eerst weer eens verder als het Gardameer gaan ;)

10. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Het ligt er denk ik aan hoe je door Oostenrijk rijdt... Wij kwamen nl ook in Oostenrijk door een tolweg.

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Qua tol valt t mee. Niet meer als 30 euro. Wij zijn dit jaar naar Cavallino geweest en via de Brennerpas gereden. Was prima te doen. Direct na de pas zijn wij binnendoor gegaan omdat we zo de kortste route hadden. Dus letterlijk door dorpje cortina d'ampezzo gereden ed. Mooie route. Geen idee hoeveel tol je betaald als je de snelweg blijft volgen.

Deel Deze Pagina