Kan je niet proberen om nu al contact met iemand te krijgen die regelmatig bij je thuis op komt oppassen. Zodat je daar een band me op kan bouwen. Die ziet hoe jullie met je dochter om gaan en straks ook met je zoontje. Als je dan een keer weg wil kan je vragen of zij bij jou in huis op zou willen passen. Blijven de kinderen lekker in hun eigen omgeving en is het iemand waarmee je echt al vertrouwd bent. Mijn zus heeft ook zo iemand. Die past regelmatig een dagje bij haar op. Eet met haar kids, stopt ze in bad/bed en is daar helemaal gewend aan huis. Dat lijkt mij de meest ideale situatie als je niet op je familie of vrienden terug kunt vallen.
Ik zou persoonlijk nooit zonder kinderen op vakantie gaan, een vakantie is toch iets voor het gezin waar kinderen vaak ook na uitkijken.. Een dagje of weekend moet kunnen ook al zou ik dat zelf nooit doen.. Persoonlijk vind ik het best wel erg dat je vriend en/of jij er nu al aan denken om opvang te regelen voor de kids je bent nog niet eens bevallen en je kindje is volgend jaar nog zo jong.. ( Sorry voor de preek ik heb er eigenlijk niks mee te maken en ik oordeel niet geef je alleen mijn mening je zult vast een super goede moeder zijn... Heb je geen vrienden die op je kids kunnen letten? Peet oom of peet tante , misschien heb je wel een goed contact met de buren? Zou we echt iemand pakken wat je door en doorvertrouwd kinderen zijn het kostbaarste bezit wat je hebt...
Wij hebben 2 zussen die oppassen maar wij hebben eigenlijk nooit oppas nodig, het is zelden dat we een avond weggaan. Wij zijn echte bankhangers in de avond. En als de een weggaat is de ander thuis. Verder gaan we wel eens dagjes weg met zn 2tjes maar dan is de oppas nooit hier en gaat S. naar opa, oma of tante toe. En om nu een oppas in mn huis te hebben een hele week... nee dat lijkt me niets... Ik vertrouw die meiden met heel mn hart maar een week lang vind ik niet fijn vakantie vieren. Dan moet het echt een professionele instelling zijn of familie. Of inderdaad wachten tot de kinderen wat ouder zijn en op kamp kunnen... of miss kan S. dan een weekje bij een klasgenootje logeren als de tijd rijp is.
Als ik het al ooit in mijn hoofd zou halen om zonder kids op vakantie te gaan dan zeker alleen maar als ze bij familie zijn. Vind het persoonlijk erg vreemd om je kinderen achter te laten bij een officiele oppas gedurende een vakantie lang!
Mijn ouders zijn toen ik een baby was 3 weken weggegaan naar Frankrijk. In mijn ogen onvoorstelbaar, maar wel gedaan. Ik was bij een oom en tante. Overigens zou ik een (mid)weekje wel overwegen hoor, maar dan wel alleen als het bij broers/zussen of hele goede vrienden kan. Een plek waar kinderen zich fijn voelen, of beter nog, mensen die bij jullie thuis op willen passen!
poe ik zou mijn dochters echt niet bij vreemden achterlaten omdat mijn man dan zonodig samen weg wil hoor! dan gaat hij maar alleen..... wij zijn 3x een week samen op verre vakanties geweest in 3 jr tijd... 2x curacao en 1x jamaica... de eerste keer was ik 20 weken zwanger van onze eerste dochter... de tweede keer logeerde zij bij opa en oma... en de derde keer was onze 2e dochter 9 mnd oud... en sliepen ze samen bij opa en oma.... we hebben er zeer van genoten maar de laatste keer hebben we besloten hun voortaan lekker mee te nemen! vond het de eerste 3 dagen wel relaxed maar merkte daarna dat ik enorm verlangde naar hun, dat wil ik niet weer meemaken...! ze zijn nu al weer wat ouder en we wachten nog 2 jaar met verre reizen en dan gaan we lekker met zn allen... wat de weekendjes weg betreft, toevallig gaan onze dochters dit weekend logeren bij opa en oma en mijn man en ik gaan dan lekker even bijtanken bij de zwaluwhoeve en lekker uit eten enzo.... maare ik doe dit alleen omdat ik mijn schoonouders voor de 100% onze kinderen toevertouw en zij vinden het ook geweldig om daar te logeren... maar zomaar bij een stel kennissen of nog erger een opvang bij mensen die je niet kent? geen haar op mijn hoofd die daaraan zal denken!!!!! is je kostbarste bezit en wie weet welke gek je treft met je kinderen!!!
Ohhh nee. no way dat ik dat zou doen...!!! Bij fam. Oke... En dan voor een weekend. Maar zeker niet bij vreemden.. Echt niet!!
Moet het echt een week vakantie zijn of bedoelt ie ook een weekendje weg? Ik zou een baby echt niet een week achterlaten hoor. Volgens mij bestaat zon opvang niet.
Ts, ik vraag me af of je partner er nog hetzelfde over denkt als jullie kindje geboren is? Ik weet niet of het verschil maakt omdat dat dan zijn eigen (biologisch gezien bedoel ik) kindje is, misschien wil hij wel helemaal niet meer weg. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt, want je hebt het erover dat jullie wel eens een weekend weg gaan en je schrijft dat een halve week misschien ook wel genoeg is, dat is toch bijna zo lang als een lang weekend weg? Inderdaad bestaat zoiets niet volgens mij, ik ken het alleen voor kinderen die speciale aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld met autisme, die kunnen dan af en toe een weekend logeren zodat ouders bijvoorbeeld een weekend wat meer aandacht kunnen geven aan hun andere kind(eren).
Dit dacht ik dus ook toen ik het las. Vraag me ook af of jullie wel leuke dingen met zn 3en doen? 's avonds bankhangen en dan ga je in de weekenden wel met zn 2en weg. Als jij het niet ziet zitten om zonder je kinderen op vakantie te gaan, dan kon mijn man hoog en laag springen maar dan ging het feest mooi niet door. Je geet aan dat je hem daarin wilt begrijpen, maar waarom probeert hij jou daar niet in te begrijpen. *off topic Kheb intussen meerdere topics van je gezien en krijg het idee dat hij meer neemt dan hij geeft...... en jij alles doet om hem tevreden te houden.
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker een topic begin met lezen. En denk sjonge wat is dat voor egoist van een man. Die denkt vooral aan zichzelf en echt niet aan haar dochter of aan haar... En dan scroll ik naar beneden en ja hoor.... Staat er weer dezelfde foto als altijd onderaan (daaraan herken ik je altijd) Maar goed als jij blij met 'm bent is iedereen blij. Maar het valt dus schijnbaar meerdere mensen op!. succes iig.
Ik snap zowiezo niet dat je hierin mee wilt gaan als jij je er niet lekker bij voelt. Dan gaat de 'vakantie' echt niet leuk worden hoor. Ik zou dolgraag een paar dagen weg gaan zonder de kids, maar allleen als ze bij schoonfamilie zouden zitten. En dan nog zou ik in Nederland, Belgie of Duitsland blijven. Zodat je binnen no-time thuis bent als het nodig is. Als ik jou was zou ik het net zo lang uitstellen tot je een betrouwbare (bekende) oppas hebt gevonden die wel op zou willen passen. Dan pas er over nadenken.
Nou mijn man kon dan echt aan het gas, dan gaat ie maar alleen ik ga mijn kinderen niet bij vreemden onderbrengen (met alle risico's van dien! ik bedoel denk even wat er allemaal kan gebeuren met je kinderen zeker bij vreemden) zoiezo vind ik een vakantie helemaal niet leuk zonder kinderen maar goed dat is aan jullie maar zou dan wel ze bij familie brengen zodat ze voor hun bij een vertrouwd adres zijn en ook bij eeb trouwbaar iemand (al zegt dat nog niet altijd alles, altijd beter dan bij vreemde mensen!) Je praat er net over of je je hond even naar het pension toebrengt (ik weet dat je dat niet zo bedoeld trouwens hoor ) maar als jij je er niet prettig bij voelt gebeurd het gewoon niet klaar, dat heeft je vriend maar te accepteren hoor dan kan je evt een compromis maken met een weekendje weg en dan bij familie maar echt op vakantie NO WAY dat ik dat zou doen. Mijn ouders vroegen of mijn zoontje mee naar spanje mocht voor een paar dagen, superleuk voor hem natuurlijk maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen, hij is nog nooit langer dan 24 uur zonder me geweest in heel zijn leventje en ook al weet ik dat ie het prima naar zijn zin zou hebben en hij goed verzorgd is doe ik het nog niet.. Kan wel als ie straks wat ouder is denk ik dan..
Ik zou mijn kind echt niet naar een vakantie instelling brengen. Dat doe ik al met veeeeel moeite met mn hond als mijn zwager ook op vakantie is toevallig. Maar zeker een meisje van bijna 4 of 5, die kan je toch niet zomaar in een pension stoppen??? Echt bizar vind ik.
Hey, Ik lees ook vaker je topics en het valt mij ook een beetje op dat je echt alles voor hem probeert te doen! Hij moet net zo goed zn uiterste best voor jou doen! En als meneer zo'n verschrikkelijke behoefte heeft aan een vakantie alleen dan had hij misschien niet moeten kiezen voor een vrouwtje met kind en je zwanger maken.. Klinkt harder dan ik bedoel, maar dit is het leven van een gezin! En ik begrijp echt wel dat je af en toe behoefte hebt om bv een weekendje even heeelemaal met zn 2en te zijn! Maar niet ten koste van de kids.. Ik begrijp niet dat je serieus een instelling zoekt waar de kids heen kunnen zodat jij de behoeften van je man bevredigt..
Je zou ook nog kunnen overwegen om naar een vakantiepark of camping te gaan waar vermaak voor de kinderen is, zodat jullie af en toe met z'n tweeën op pad kunnen? @Foxter: ik heb al moeite om mijn katten twee weken alleen thuis te laten, ook al komt dan elke dag een vriendin ze verzorgen, ik mis ze dan ook heel erg.
ik heb er ook geen verstand van, zoiets komt niet eens bij ons op. we zijn een fam en gaan als dunsdanig op vakantie.
Het komt ook gewoon, omdat je een dier daar niet voor "aanschaft". Dus hoe iemand er over kan denken om de kinderen in een pension te stoppen, daar snap ik gewoon niks van..
foxter@, ik snap dat dus ook niet hé. er was laatst ook een topic van iemand die een kindje van2 of 3 ofzo en 2 baby's van 2 maanden achterliet bij een minderjarige. eerst wou ze zelfs 3 dagen en 2 nachten gaan geloof ik. maar dat heeft ze toen terug gebracht naar 1 nacht. kwam ze terug en vond ze dat we allemaal maar aan de minderjarige oppas moesten en niet zo bekrompen moesten doen. ik bedoel ..duuhhuhhh... de wereld op zijn kop ofzo??? soms snap ik helemaal niks van mensen hoor. ze kreeg nog bijval van enkele ook nog. dus blijkbaar zijn er meer mensen die het maar heel normaal vinden om je kinderen met kat en hond ergens te stallen of bij een minderjarige oppas onder te brengen. buiten dat ik het niet normaal vind, zou het niet eens in me opkomen. je bent toch een gezin?
Sluit ik mij ook helemaal bij aan. Aan de hand van je topics krijg ik de indruk dat de vader van je kind nog een onvolwassen pubertje is en bovendien nogal een ego-tripper. Knap dat je het bij hem uithoudt, maar ik zou toch echt wat meer voor jezelf en zeker je kinderen gaan opkomen meid!