Vind ik ook. Mijn man zou echt de boom in kunnen als hij dat zou willen. Dan gaat hij maar alleen op vakantie. (dat doet hij soms ook, samen met een paar motorvrienden) Ik ga ook wel eens 2 nachten met vriendinnen op stap, maar dan blijft mn dochter gewoon bij mn man. Wij gaan nooit met zn 2en op vakantie zonder kinderen, hooguit 1 nachtje weg en dan komen mn ouders hier in huis.
Nou ik lees de reacties nu pas en val van mn stoel. Als er eentje niet ego is is mijn vent het wel!! Als ik zeg we gaan met kinderen en daarmee uit dan gaat hij daarin mee, zelfs als ik dat niet zeg en er gewoon vanuit gaat dan zal hij het niet vervelend vinden. Hij laat alleen vaak doorschemeren dat hij het wel heel fijn zou vinden om even lekker samen weg te gaan voor een weekje en dat kan ik best begrijpen. Dat ik zn gevoel niet deel is wat anders. Toen hij voor mij koos heeft hij zo vreselijk veel opgegeven en hij is zo'n geweldige vader voor S. dat het niemand en zelfs mij niet opvalt dat hij de biologische vader niet is. Van kleins af aan doet hij alles met haar en ook de minder leuke dingen zoals er nachten lang uitmoeten omdat ze ziek is of bang is, haar luiers verschonen ookal komt de strond tot haar nek. en nu ik vrij weinig kan door mn bekkenproblemen en vrij weinig mag door mn vroege weeen gevaar neemt hij enorm veel over van me! Brengt haar smorgens vroeg weg en haalt haar op (alle 3 de kdv dagen!) doet de boodschappen en kookt. Verder zorgt hij dat ze aan en uitgekleed word, gebadderd of gedouched is en lekker naar bed kan zodat ik niets hoef te doen wat me belast. En dat terwijl hij nog gewoon 38 uur daarbij werkt! En als hij dan subtiel aangeeft dat hij een vakantie met ons 2tjes wel kan waarderen betekend dat niet dat hij egoistisch is dat betekend dat hij aangeeft dat hij het fijn vind. En als ik het niet zou willen zou het niet gebeuren want hij accepteerd prima dat er met kinderen nou eenmaal sommige dingen niet kunnen. Maar voor ik zeg dat ik dat niet wil wil ik graag alle opties bekeken hebben. Je kunt toch ook niet zeggen dat je geen spinasie lust zonder het geproeft of geroken te hebben? nou ik ben even aan het rond snuffelen of het me een goed gevoel geeft, en geeft het me geen goed gevoel dan doen we het net zo goed niet. Bedenk ik me en heb ik het gevoel dat ik fijn op vakantie kan dan kunnen we kijken naar de volgende stappen. Daarom zette ik hier dit topic ook neer, niet om mn vriend af te laten vallen. Zeker niet. Staat ook nergens in mn topic de vraag of mensen hun mening willen geven over mn vriend geloof ik... sorry hoor maar ik kan daar echt furieus van worden! Die man doet zo vreselijk zn best en omdat ik toevallig niet alle positieve dingen op de site gooi is het een egoist... Nou kom zeg als ik naast alle moeilijkheden van mezelf ook nog al zijn positieve dingen hierop moet gooien staat dit forum binnen no time helemaal bol van mn berichten en dat lijkt me niet zo'n heel goed idee. Dus hou het ff on-topic! Thanks.
Kun je dan ook nog even reageren op de vragen en suggesties die wel ontopic zijn? Er zijn namelijk best veel mensen die proberen mee te denken.
ze hoeft zich zelfs niet eens te verdedigen als ze de kinderen wel ergens heen doet. het zijn haar kinderen. alleen anderen hebben natuurlijk wel het recht dat raar te vinden en andere keuzes te maken.
Jan nou als ik eerlijk ben vind ik dit een hele "zieke" situatie! Het zijn geen huisdieren die je in een volpension douwt! Is het nou bij familie,zeg ik nog dat is volkomen normaal als je samen een weekend\ weekje weg wilt.
Weet je wat je beter kunt doen Romy. Gewoon over een half jaar a een jaar weer eens kijken. Hopenlijk zijn je klachten dan weg of een stuk minder, zitten jullie in een geheel andere situatie met nog een kindje erbij, maar tegen je zin in met je man een week weggaan terwijl je het zelf vreselijk lijkt lijkt me geen goede situatie.
nou ik zou zeggen google even op kinderpension dat je jezelf niet raar vind door dit werkelijk hardop te zeggen en te vragen snap ik echt niet, geen enkel normaal iemand vraagt toch of er niet iets bestaat zoals een pension voor kinderen? Ik vind dat je zelf met logisch denken ook al wel kan bedenken dat dat nogal erg raar overkomt, want geen enkele andere moeder zou zoiets bedenken volgens mij. Kijk ik vind zoiezo niet dat mensen hun kinderen weg moeten doen om op vakantie te gaan (heb je werkelijk zo hard een vakantie van je kinderen dan nodig) maar goed als ze dan in elk geval op een goed en veilig en vooral bekend! adres zitten vind ik dat nog aan jullie...
zeker zeker haha die heb ik ook gelezen moest alleen even mijn frustratie kwijt Kan me best voorstellen dat er vrouwen zijn die het belachelijk vinden om de kinderen ergens te "stoppen" Waarschijnlijk zijn dat de vrouwen die bewust voor kinderen hebben gekozen, hun leven al hebben geleefd en echt toe waren aan kinderen. Vergeet niet ik was 19 toen ik zwanger raakte en heb alles opgegeven, ben niet meer op vakantie gegaan omdat al mn centjes in S. gingen en alle vrije tijd die ik had ging in haar zitten omdat ik al zoveel werkte dat ik die momenten samen echt koesterde en ik vond het heerlijk! Dat neemt niet weg dat ik een dagje of weekend alleen of samen met ventlief ook lekker vind. Het feit dat ik het snap dat hij dit heeft met een weekje is omdat hij er feitelijk ook "ingeduwd" is. Je word verliefd op iemand die zwanger blijkt te zijn. We waren er niet klaar voor, niet op voorbereid en hadden zeker nog niet onze jeugdjaren achter ons. Toch kozen we ervoor toen en we wisten beide dat je daarvoor heel wat op moest geven. Dat deden we dan ook zonder enige twijfel want je gaat zoveel geven om zo'n klein droppie dat het je geeneens moeite kost. Nu ze ouder word merk ik ook dat ik weinig tijd meer voor mezelf over houd en ik kan daar best mee handelen. Nu ben ik WEER door de pil heen zwanger geraakt en hebben we er nogmaals samen voor gekozen. Kan me best voorstellen dat hem dat benauwd. Betekend niet dat hij niet om zn kids geeft. En ik zou er ook niet aan moeten denken om mn kinderen achter te laten bij vreemde, maar ik wilde haar in het begin niet eens bij een opvang achter laten, dat waren voor mij ook vreemden namelijk. En dat ging om een paar uurtjes tijdens mn werk. Ook daar ben ik overheen gestapt uiteindelijk. En ik kan niet meer zonder het kdv, S. heeft het enorm naar haar zin en heeft er vaste vriendinnetjes. Ze is gek op bepaalde leidsters daar en andersom idemdito. Dus toen ik het had over iets professioneels had ik zoiets in gedachten. Zeker geen marktplaatsfiguur o.i.d. En ik vind het nu ook nog helemaal niets alleen ben wel bereid me open te stellen en te gaan kijken. Dat is heel iets anders, en wie weet verander ik net zoals bij het kdv toen wel van gedachte... Maar wellicht kunnen we iets regelen met het KDV nu dat we 1 of 2 extra dagjes kunnen plannen zodat mn schoonouders en schoonzus het kunnen regelen en ik heb gister met haar hierover gepraat en ze vond het zo'n leuk idee dat ze zelfs wel een week vrij zou nemen om de kids op te vangen. Dus wellicht dat het uiteindelijk toch goedkomt..! En ja weet je, familie of niet... Het idee om op vakantie te gaan zonder kids vind ik zowiezo niets... Bij alles zou ik denken; oooohh S. had dit geweldig gevonden!!! Maar andersom idemdito, we hebben nu zoveel vakanties of korte weekendjes gehad met S. erbij en dan denk ik in de avond wel eens; ooh als S. er nu niet was had ik lekker samen met ventlief kunnen wandelen. Of als we net aan het genieten zijn van elkaar en de omgeving dan komt S. ertussendoor banjeren dat we de k'nijntjes moeten komen kijken. En dat doen we braaf en ik geniet enorm van haar op dat moment maar toch zal ik deze dingen altijd houden. Ik heb niet voor kinderen gekozen, ik heb ze kado gekregen. Beide keren. En ik ga er voor de volle 100% voor vergis je niet, toch moet ik in sommige dingen nog echt even mn weg vinden... En ik moest wennen aan kinderen, nu moet ik gewoon even wennen aan een weekje zonder kinderen. Het zal soms moeilijk zijn en het zal soms enorm genieten zijn! Uitslapen, in de avonden weg kunnen en niet gestoord worden onder het wegzwijmelen tijdens een zonsondergang... En misschien helpt het als we daarvoor een lang weekend weggaan met het gezin! dat we het gezwijmel voor de week erna bewaren haha! En over de opmerking over kindervakanties: Ja die hebben we genoeg gehad hoor! Disneyland parijs een paar maandjes terug, laatst nog pipodorp verder gaan we enorm vaak naar kidcity, ballorig, pyramide van austerlitz of dagjes pretparken, dierentuinen.... Echt dat kind heeft vakantie genoeg haha!! En als wij het zat zijn gaan oom of tante met haar naar dierentuinen e.d. toe!!
Ja zowiezo plannen we nog helemaal niets, het is gewoon een idee dat ik rustig wil bekijken voor ik hysterisch nee schreeuw haha En tegen mn zin in weggaan terwijl ik het vreselijk vind... Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was leek het me vreselijk om geen tijd meer voor mezelf te hebben, alles op te moeten offeren en al mn geld in mn kind te moeten steken. En toen het allemaal zover was heb ik het zonder enige moeite gedaan allemaal en doe ik het nog elke dag overnieuw! Dus tsja, soms is het gewoon gaan... En weet je, vliegtuigen vliegen elke dag dus we kunnen altijd terug als deze moeder haar kuikentjes mist! (of als vaderlief erachter komt dat het toch niet zo fijn is zonder zn kroost)
Ik denk ook dat hij misschien nu zo denkt vanwege de hele situatie, dat hij zoveel dingen van je over moet nemen, dat jij met die klachten zit, een peuter en een kindje op komst..
Ik vind niks geks aan een man die een weekendje/midweekje samen weg wilt hoor. Er zijn 5 talen vd liefde, en iedereen heeft een favoriete taal. Daar is samen dingen doen 1 van, en wanneer deze behoefte weing bevredigd wordt kan het zijn dat je liefdestank 'leegloopt', even in het kort uitgelegd. (de andere zijn uit mijn hoofd; lieve woorden, kadootjes, intimiteit, samen tijd doorbrengen(niet per se iets doen). Wat dat betreft, kan het voor jullie relatie heel kostbaar zijn om een stap te ondernemen die je zelf niet zo snel zal doen. Wanneer de liefdestank van je man gevuld is, kun je namelijk ook veel meer liefde terugkrijgen. Ik snap de vele weerstand in dit topic dus niet. Het is echt niet dat je een slechte ouder bent als je eens goed aan je relatie wilt werken op de manier die nu eenmaal bij jou past. Opvang bij vreemden vind ik dus niet echt een fijn idee, maar dat had ik al gezegd.
En waarom kies je niet voor een weekendje? Mooi compromis toch? Neem desnoods een vertrouwde oppas mee, zodat je op vakantie toch een keer samen uit eten kan gaan bijvoorbeeld.
Nog maals even een reactie... 2 jaar terug schreeuwde ik ook: "jeetje, er zijn gewoon ouders die zonder hun kinderen op vakantie gaan, DAT kan toch niet!!" Maar wij zijn dus net 3 weekjes terug van 8 dagen Turkije zonder kids, en ja, je mist ze! Maar je weet dat ze in goede handen zijn. En bij de oma's is het gewoon een feestje voor ze! Wij hebben er ontzettend van genoten, en het is echt heel goed geweest voor onze relatie. En nee, dat maakt mij nu niet een slechte moeder, heb juist weer volle energie om een super moeder te zijn! Geen 1 moment heb ik spijt gehad van onze vakantie. Ik ben naast moeder namelijk ook nog gewoon mijzelf, en de vriendin van mijn partner!! En soms heb je even die tijd voor elkaar nodig. Over een paar weken gaan we met de kids op vakantie, maar dan geen hotel, maar lekker op een camping! Maar als je dan toch gaat, zorg in ieder geval dat je ze ergens kan laten waar je alles voor 100000% vertrouwd, anders kan je echt niet genieten van je vakantie! Enne, de optie om een oppas mee te nemen op vakantie vind ik ook een goeie!! Dit willen wij doen, zodra onze kindjes wat ouder zijn, en naar een hotel gaan. (dit zal dan mijn schoonzusje zijn) Succes met jullie keuze!
Ik vindt het ook niet vreemd dat je eens zonder je kinderen weg wilt gaan.... Heerlijk om soms eens niet alleen ouders te zijn toch? Ieder moet voor zichzelf beslissen wat wel en niet kan, om nu iemand zo aan te vallen zoals sommige hier doen is absoluut onnodig. Je kutn je mening ook op een normale manier brengen. Wat ik al helemaal bijzonder vindt is doen alsof je iemand kent..haha we kennen elkaar helemaal niet en om dan een oordeel te vellen dat zij te veel voor haar man doet enz...kom op zeg... Als jullie lekker met zijn tweetjes alleen op vakantie willen gaan doe je dat toch? Heerlijk!
Wij gaan in oktober een paar daagjes met z'n tweeen weg. In eerste instantie om ons chalet winterklaar te maken, maar we gaan meteen er een mini-vakantie van maken. Heerlijk even weg zonder kindjes, maar ik zal ze wel erg missen. Ze zijn dan bij mijn zus en zwager. Daar zijn ze in april ook geweest. Voorheen gingen ze ook naar mijn schoonouders, maar die vinden 3 te veel om op te passen voor langer dan 1 dag.
Ik denk dat het helemaal niet leuk is voor je om te horen hoe je topics over je vriend hier overkomen. Zeker niet omdat je heel veel van hem houdt en een kindje met hem krijgt. Maar ik kan mij die reacties wel voorstellen omdat ik precies hetzelfde dacht. Misschien is het hier offtopic, maar probeer over een tijdje anders eens je eigen topics door te lezen, misschien zie je het dan zelf. Dit is echt niet verkeerd bedoeld hoor, maar je komt altijd leuk en spontaan op mij over en ik vind het altijd zielig voor je, zo komt het op mij iig over. ontopic: ik zou persoonlijk nooit zonder mn dochter weggaan. Misschien ook egoistisch van mij: maar mn vriend zou hoog en laag kunnen springen, ik ging echt niet mee. Maar als jij het tegen die tijd wel ziet zitten is het prima natuurlijk. Misschien vind je het wel heerlijk als je dan 2 kindjes hebt. Ik denk dat een extra dagje kdv en dan oma of tante een goede oplossing is. Waar jij eerder naar op zoek was, dat bestaat niet denk ik.