Ervaring Airbnb?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by 1981Mama, Feb 2, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ha ladies

Hebben jullie ervaring met Airbnb? Ik ben een reisje aan het boeken en ik zit een beetje boven budget en ik moet nog een slaapplek regelen voor 2x 2nachten.
    Hoe erg is bijv een shared bathroom? We komen er alleen om te slapen en douchen en misschien savonds een uurtje chillen voordat we gaan slapen

Het liefst wil ik een 4* hotel want ik ben bang voor kakkerlakken, muizen, hagedisjes etc.

Dat kan ook maar dan ben ik 300,- verder

2. NeverGiveUp2018

NeverGiveUp2018 Bekend lid

Apr 30, 2018
    550
    282
    63
    Female
    Noord holland
    #2 NeverGiveUp2018, Feb 2, 2019
    Last edited: Feb 2, 2019
    Hier ervaring met airbnb. Het is ons die ene keer heel goed bevallen. Wij huurden van een ouder koppel dat stond aangeschreven als "superhost"
    Wij hadden wel alles voor ons zelf, op de tuin na. Dus over een "shared bathroom" kan ik geen oordeel geven.
    Ik denk wel dat ik je de tip mee wil geven om te zoeken naar iemand die als superhost aangeschreven staat. En ook zeker goed naar de recensies te kijken.

1981Mama likes this.
  3. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Wij huren elke vakantie via Airbnb. Voor de overnachtingen onderweg, maar ook gerust op de locatie waar we tijdens de vakantie verblijven.
    Altijd goede ervaringen gehad. Hele aardige mensen, mooie huizen.
    Ik kijk wel altijd naar de recensies.
    Geen ervaring met shared bathroom.

1981Mama likes this.
  4. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    3x via airbnb geboekt waarvan we 1x opgelicht zijn geweest, dit was geen leuke ervaring.

1e keer ging prima

2e keer opgelicht. Airbnb was slecht te bereiken, uiteindelijk zelf een andere accommodatie snel kunnen vinden. Die overnachting vergoed gekregen + refund + een cadeaubon van 250,-. Zij hadden ook een alternatief aangeboden, maar had & vond de bovenstaande oplossing ook goed.

Had bij het gebruik van de cadeaubon bij de 3e boeking wel een gek gevoel onderweg naar de accomodatie. Veel contact gehad met de verhuurder vooraf.

Ben nu ook aan het kijken voor een groepsaccomodatie met de vriendengroep, en ben nog steeds huiverig.

Geen ervaring met shared bathroom.

1981Mama likes this.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Hier alleen maar goede ervaringen, ik heb wel wat contact vooraf, gewoon een paar vragen stellen en kijken hoe de antwoorden overkomen bv. Zo had ik 1x iemand waarbij ik dat contact niet prettig vond, dus dat heb ik niet geboekt. Maar wat ik wel geboekt heb, is tot nu toe echt top geweest. Wel nog nooit shared bathroom gedaan, alleen huisjes/appartementen echt voor onszelf (= met groepje volwassenen).

1981Mama likes this.
  6. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Tot nu toe altijd prima ervaringen! Shared bathroom 1x gedaan, was ook geen probleem. Gewoon goed de reviews lezen :)

1981Mama likes this.
  7. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Regelmatig gehuurd met airbnb, echt ideaal. We kiezen een plek die goede recensies heeft en het is nooit tegen gevallen. Sharedbathroom is voor 2 nachten prima te doen.

1981Mama likes this.
  8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Jeetje, oplichters :eek:
    Waren er achteraf tekenen dat je dacht dit klopt niet? Was het ook een "superhost"?

9. duitshollandsmeisje

Sep 18, 2018
    5,597
    7,396
    113
    Female
    Kokkin
    Duitsland
    Heb ervaring met airbnb, gelukkig alleen maar goede. Weekendje Hamburg met 3 vriendinnen in een appartement. Weekendje Mallorca met dezelfde meiden ook in een appartement vlak aan het strand. Met mijn vriend in Cuba bij een stuk of 4 airbnbs geweest, was alles super!! Heel veel recensies ook gelezen en geselecteerd op superhost. Nog nooit badkamer gedeeld met anderen, alleen mijn eigen gezelschap. Maar de appartementen waar ik heb gezeten waren heel gunstig!

10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Al een keer of 6 geboekt via Airbnb, van Ibiza tot NY tot Parijs. Soms fantastisch en net als op de foto’s, soms wat minder fantastisch met gebreken. Je betaald niet zo veel, dus als je dan je verwachtingen ook niet hoog hebt staan, kan het alleen maar meevallen :)

11. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Op airbnb niks verdachts opgemerkt.
    Maar bij aankomst wist ik het al meteen. Het was een appartement in een appartementhotelcomplex, bij de lobby wisten ze me al meteen te vertellen dat ze dit soort taferelen met de 'host' Kevin al eerder mee hebben gemaakt.

12. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Airbnb en gebruik het graag en regelmatig. Met en zonder peuter. Ik kijk altijd naar de recensies en of mensen een superhost zijn.

13. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    1x Airbnb gedaan in Madrid! Was met een huisgenoot. Zou niet gerookt worden en geen huisdieren zijn. We hadden wel een eigen slaapkamer en badkamer alleen de woonkamer zouden we delen.
    De huisgenote rookte helaas wel in huis. Wel melding van gemaakt. Maar werd niet veel mee gedaan.
    Ondanks dat zou ik toch nog een keer via Airbnb boeken!
    Je komt toch vaak op plekken waar je anders niet zou komen, het is goedkoper dan een hotel!

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,789
    3,912
    113
    Ik heb dus gisteren voor het eerst een Airbnb geboekt.. het is een cottages los van het huis van de hosts. Ik ben heel benieuwd!

15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Toevallig van de week een app in Antwerpen geboekt, zag er prima uit met mooie recensies. Ook een superhost, zegt niet altijd wat, maar vaak wel. Ik was in totaal 60 euro kwijt, recht tegenover het station. Stik centraal dus! En via Social Deal een 3 gangen menu bij een kei leuke brasserie geboekt in het station :) Erg content mee en Puber ook.

Athina likes this.
  16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,789
    3,912
    113
    Ik betaal 100 euro per nacht, vind ik toch niet bizar goedkoop ofzo...

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Het ligt ook aan de stad...bijv Amsterdam is schreeuwend duur. En met hoeveel je overnacht, ben je bijv met 4 dan heb je Sl snel 2 hotelkamers nodig, dan is 100 euro weer een koopje. Maar het is idd niet altijd goedkoper, je krijgt er bijv ook persoonlijke service bij en je kunt vaak zelf koken.

18. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,490
    225
    63
    Hier 2 keer via airbnb geboekt.. Barcelona en Alicante, beide 4 dagen met 4 volwassenen. Was beide top en zou het dit jaar weer doen! De laatste keer hadden we appartementje in Alicante met zeezicht voor 130 euro ! Ik lees altijd recensies sowieso en of de host wordt aanbevolen..

Share This Page