Centerparcs/landal etc. (Eerste keer)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door gitaartje, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij zijn er totaal niet in thuis maar anderen hier vast wel. We willen voor de kerst een week of midweek naar zo'n park.
    Wat is leuker/mooier? Onze eisen (het zijn er volgens mij niet heel veel)

- mooi huisje, liefst met kinderspeelgoed enzo. Ik wil liever geen oud huisje. (Minimaal 2 slaapkamers)
    - regio: geen zeeland en Brabant, niet al te noordelijk.
    - zwembad: ik zou een gaaf zwemparadijs leuk vinden maar het is geen must. Als er maar iets is om te zwemmen
    - heel veel parken hebben ook een indoor speeltuin toch?
    - autovrij park

Hebben jullie ideetjes of andere toevoegingen? Ik ben benieuwd!

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Dan zou ik landal kiezen, daar nieuwere huisjes met kinderspeelgoed en items die handig zijn voor kids.
    Centerparcs veelal oude huisjes, wel kinderbungalows. En subtropsch zwembaden

Landal vennebos en lommerbergen hebben ook subtropisch maar huisjes erg oud muffig is mijn mening

Steeds meer huisjes van landal met kinderspullen

Wij willen naar drenthe orveltermarke ook kids bungalow
    Maar hellendoornse berg staat ook op lijstje om heen te gaan

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind cp veel leuker dan landal. Maar in de kerstvakantie is dat echt onbetaalbaar. Landal valt dan nog beter mee.

4. tuc

tuc Niet meer actief

De huisjes bij landal zijn echt veel mooier dan bij centerparks. Ik zou de verschillende parken van landal bekijken op de site wat specificaties betreft.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik vind zelf Landal veel mooier dan Centerparcs. Landal heeft geen mega zwembaden over het algemeen, maar mooiere huisjes en een andere sfeer.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt Centerparcsfans en Landalfans. Mijn voorkeur gaat echt uit naar Landal. Zijn 1x naar Centerparcs geweest en dat was wel genoeg. Gaan verder al jaren naar verschillende Landal parken, zowel met ons gezin alleen, als met het jaarlijkse Familieweekend van de kant van mijn vriend.

Landal Hellendoornse Berg is de laatste jaren onze favoriet. Alle huisjes daar zijn vrijstaand. Mooie Kinderbungalows met omheinde tuin, dus kids kunnen er niet zomaar vandoor. Zwembad is vrij eenvoudig, maar prima te doen. Leuk indoor speeltuintje. In het huisje zelf veel kinderspeelgoed, waaronder grote bouwblokken en een speelkeukentje. Op de begane grond een badkamer voor kinderen met een kindertoiletje, een kinderwastafel en een ligbad. Apart toilet voor volwassenen/grote kinderen. Boven is een extra badkamer met douche. Ruime slaapkamers. Wasmachine -en drogerruimte aanwezig.
    Wij kiezen trouwens altijd voor een 6 - persoons Kinderbungalow, is net even wat ruimer.

Het ligt verder in de Sallandse Heuvelrug, een prachtig gebied.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook kiezen voor Landal. De huisjes zijn gewoon mooier.
    Ik vind CP overigens ook erg leuk. Vooral vanwege de animatie voor de volwassenen en de gezellige dome.
    Maar voor de huisjes hoef ik daar niet heen.

Wij hebben zelf in Duitsland (Warsberg) in een kinderbungalow gezeten van Landal toen de kinderen 2,5 en bijna 5 waren. Echt top! Maar misschien met een kleintje nog wat overdreven.
    In Rabbit Hill in een 8 persoons huisje gezeten, vooraan het park. Erg leuk! Mooie omgeving, leuke binnenspeeltuin waar je zelf prima zicht hebt op de kinderen en in het midden ook rustig kan zitten. Zwembad niet bijzonder, maar prima. En leuke activiteiten voor de kinderen.
    Wel zou ik - waar je ook heen gaat, de luxe nemen van een huisje vooraan op het park, lekker bij de faciliteiten.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Landal Hof van Saksen: Hof van Saksen | Accommodaties | 4CK | 4-persoons 'kinder'boerderij - Comfort

Voor alle leeftijden van alles te beleven. Niet goedkoop, maar dat zie je terug in je accommodatie. Ook komen er redelijk normale mensen vind ik. Laag tokkie gehalte. Het zwembad was niet mega groot, maar naar mijn mening nog steeds groot. Er is een indoor speeltuin. Verschillende workshops voor verschillende leeftijden (volgens mij iets met dansen en iets met techniek als ik het me goed herinner). Lekkere restaurants en bovenal gewoon kindvriendelijk. Wij zaten er met een baby en we werden niet gek aangekeken of iets dergelijks.

9. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bedankt voor alle tips voor zover!
    Ik zie al dat er hier veel ervaring is :)

Ik ben me nu op Landal aan het richten en dan een beetje de luxere parken. Voorlopig staan er twee bovenaan mijn lijstje: Hof van Saksen (prijzig) en De Hellendoornse berg (maar dan moeten we een week later)

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag! Ik vind de website van Landal nog niet zo heel makkelijk zoeken eigenlijk :)

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Landal Vennenbos en Landal Hoog Vaals .

Hoog Vaals heeft een mega groot indoorspeelparadijs, echt super gaaf.

Vennenbos heeft een centerparcs plaza. Met subtropisch zwemparadijs. Wij gaan over twee weken weer een midweek hierheen en gaan altijd bij Landal in een kindercottage.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Hof van Saksen is top!

Ik ben een cp-fan (en nog steeds :p) maar ik denk dat dit park wel aan je eisen voldoet. Zeker qua huisje en speeltuin.
    Wij vonden alleen het zwembad minder voor de oudere kinderen (die van ons zijn echt van de glijbanen etc.)
    Maar met een klein kind is het prima.
    Maar vooral het huisje is een verademing in vergelijk tot de cp-huisjes. De oude dan, de nieuwere cottages in cp zijn wel ruimer opgezet. Maar een stuk duurder dan landall.

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #12 maansneeuw, 8 nov 2016
    Laatst bewerkt: 8 nov 2016
    Landal Landgoed 't Loo (Gelderland) 4-persoonskinderbungalow Luxe (4LK)
    Hof van Saksen (Drenthe) 4-, 6- of 8-persoons 'kinder'boerderij Comfort
    Landal Hoog Vaals (Limburg) 6-persoonskinderbungalow Comfort (6CK)

Deze parken hebben een indoorspeelparadijs ('t Loo, Hof van Saksen) of indoorspeelplaats (Hoog Vaals) en een overdekt zwembad. Plus de parken zijn autovrij.

(Ik vind de site van CenterParcs nog lastiger zoeken. Bij Landal heb je losse pagina's waar de autovrije parken op een rij staan, of de parken met een indoorspeelparadijs. Super handig!
    Als je eenmaal weet hoe het zoeken werkt, kun je ook heel veel filteren op vrijwel álle faciliteiten. Dat vind ik echt super fijn. Maar het is eerst wel even uitvogelen, ja.
    In het kort: als je op de pagina bent van een park - zoals de links hierboven - heb je twee balken: helemaal bovenin het scherm is de algemene Landal-balk (Vakantieparken - Accommodaties - Aanbiedingen) en iets lager is dan de balk van het park specifiek, met parkinformatie, etc. (Op en rond het park - Accommodaties - Praktische Info - Nieuws)
    Als je op de parkspecifieke balk op accommodaties klikt, krijg je de accommodaties van dat park te zien, die je vervolgens op je wensen kunt filteren door in de balk waar je verblijfduur, datum en reisgezelschap kunt selecteren, op 'Filters' te klikken. Daar kun je selecteren waaraan een accommodatie moet voldoen, zoals kinderbungalow, aantal slaapkamers, etc.
    Wil je een park zoeken op basis van je eisen, dan vul je op de homepage van Landal in het blokje 'Uw Vakantie' alleen land, verblijfsduur, datum en/of reisgezelschap in en klik je op Zoek en Boek. Dan kun je met 'Filters' zoals hierboven precies filteren op waar je park en accommodatie aan moet voldoen. Beetje oefenen, maar zo specifiek kan ik bij CenterParcs niet zoeken!)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik kies eerder voor Landal. Veel betere huisjes.
    Groot subtropisch zwemparadijs is leuk als je wat oudere kinderen hebt.
    Ik ben in aardig wat parken geweest van Landal/Roompot/CP en ik denk dat Landal Coldenhove ook leuk is voor deze leeftijd. Indoor speeltuin, ruim zwembad, prima huisjes en verder kun je er bowlen enzo, altijd grappig om te doen. Ligt alleen niet in Zeeland of Brabant, maar in Gelderland. Ze hebben ook speciale kinderhuisjes.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou juist wel voor CP gaan, maar ik vind zo'n dome prettig, zeker met minder weer. En die zwembaden zijn superleuk, je komt er niet alleen maar voor je kind. ;)
    Qua huisje zou ik dan gewoon voor vip gaan.

15. susy26

susy26 Niet meer actief

hier is Hutteheugte helemaal geweldig! Samen met indoor plopsa land!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze zijn momenteel druk doende om de inrichting van de bungalows op de Hellendoornse Berg volledig te moderniseren. Alles is daar dus straks heerlijk nieuw en fris!

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik ben een CenterParks fan en een Landal Vennebosfan, maar ons interesseert het huisje ons niet zo... wij gaan juist voor de faciliteiten, het zwembad de dome/plaza/ki derboerderij
    Dat mooie luxe huis hebben wij thuis, dus daar ga ik niet voor weg.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nee precies ;), daarom vermijden wij alle mega zwembaden en 20 minuten lopen tot de receptie is ook niet ons ding. Wij gaan liever voor wat kleiner en (sorry) vaak wat minder tokkie..

19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.707
    2.384
    113
    Je hebt inderdaad Centerparcsfans en Landalfans. Mensen die Centerparcs geweldig vinden, vinden dat eigenlijk altijd vanwege het subtropische zwemparadijs en het uitgebreide overdekte centrum daar omheen. De huisjes zijn oud en klein (met vast wat uitzonderingen waar ze nieuwe huisjes hebben gebouwd). En je kunt ze wel opknappen en opnieuw inrichten, maar daar worden ze sowieso niet groter van. En ik vind Centerparcs duur. Dat is zo vanwege de faciliteiten, maar de huisjes vind ik het zeker niet waard. Maar het is maar waar je prioriteiten liggen

Wij gaan dus liever naar Landal omdat we een mooi huisje belangrijker vinden. Ook dan vallen er voor ons wel parken af omdat de huisjes daar ouder en kleiner zijn. Wij willen wel altijd een zwembad, maar dat hoeft echt geen subtropisch zwemparadijs te zijn, onze kinderen vinden een zwembad al gauw leuk genoeg. Als er maar water in zit ;)

Ik vind de website van Landal momenteel ook niet zo overzichtelijk meer, ik vond de oude fijner zoeken. Ik geloof best dat als je even goed uitvogelt hoe het werkt, je nog steeds wel goed kunt filteren hoor. Maar op het eerste gezicht vind ik het minder overzichtelijk. Wat je misschien ook nog eens kunt doen is even heel ouderwets een papieren gids aanvragen, dan kun je daar ook nog lekker doorheen bladeren. Zie je toch weer dingen die je op de site niet ziet.

Overigens zijn Landal Vennebos en Lommerbergen oude Centerparcs parken, dus daarom die zijn vergelijkbaar met Centerparcs. Qua zwembad, maar dus ook qua huisjes.

Parken van Landal waar wij geweest zijn en die ons goed zijn bevallen zijn o.a. De Hellendoornse Berg, Land van Bartje, Waterparc Veluwemeer, Landgoed 't Loo en Hoog Vaals (de laatste twee is wel een tijd geleden dat we daar geweest zijn). Domein De Schatberg en Orveltermarke lijken me ook erg leuk (die staan nu op ons lijstje voor ons jaarlijkse vriendenweekend). En Hof van Saksen, maar die vind ik weer erg prijzig. En je hebt wel meer parken waar ze hele mooie huisjes hebben, maar die dan ook weer vrij prijzig zijn. En niet altijd een zwembad hebben.

Je kunt ook nog eens naar Roompot kijken, daar hebben ze ook wel wat leuke parken.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Land van Bartje is erg leuk. Zeker voor je zoontje zijn leeftijd. Daar heb je ook erg mooie huisjes trouwens.

Deel Deze Pagina