zomervakantie Denemarken - Billund Lalandia

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door petra2707, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2707

petra2707 Lid

8 sep 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Deze zomer (augustus) willen wij (= 2 volwassen en een peutermeisje van dan 2,5 jaar) naar Denemarken.

Dit o.a. vanwege de korte reisafstand....we hebben dit jaar gewoon geen zin om 2 volle dagen in de auto te zitten. Ook zijn we nog nooit in Denemarken geweest... Het schijnt erg kindvriendelijk te zijn. En als laatste staat ook Legoland op het verlanglijstje. We denken dat ons dochtertje (die helemaal fan is van Duplo) dit super zal vinden( en stiekem vindt manlief dit ook heeeel leuk).

Ik heb een aanbieding via Vrij Uit op het oog voor een Comfort Plus huisje op het park Billund Lalandia. De recensies zijn supergoed...mooie, ruime (luxe) huisjes en ook veel te doen op het park zelf; met name het aquadome. We houden natuurlijk ook een beetje rekening met het feit dat Denemarken qua weer niet helemaal zonzeker is. En dan heb je op zo'n groot park met groot zwembad toch wat meer mogelijkheden....
    Je hebt Legoland naast de deur en ook Grivskud Zoo is niet ver weg. Ons dochtertje slaapt nog 's-middags, dus het zou dan ideaal zijn om een resort pass te nemen en Legoland en Grivskud Zoo over een paar daagjes uit te smeren.

Ik heb al wel gelezen dat verder de directe omgeving niet denderend is, maar wij vinden het niet erg om een uurtje (max 1,5 uur) te rijden voor leuke uitstapjes. In dat geval heb ik het idee dat Billund Lalandia een prima uitvalsbasis is hiervoor. Wat ik sowieso nog zou willen doen: Ribe, Odense en een paar keer naar het strand met mooi weer (Blavand strand en Romo strand...wie weet er nog meer mooie stranden?). Misschien heeft iemand anders nog meer tips wat betreft leuke uitstapjes op max 1 à 1,5 uur rijden?

Nou vraag ik me alleen af wat we het beste kunnen doen. Gewoon lekker 2 volle weken Lalandia Billund....dan kunnen we verdeeld over de 2 weken ook lekker een paar keer naar Legoland, Grivskud Zoo, etc. Of 1 week Lalandia Billund en 1 week ergens anders? Ook hoef je dan niet na een week weer alle spullen in en uit te pakken en is dochterlief lekker gewend op 1 plek...een andere plek is toch ook weer ff wennen. Aan de andere kant is 2 verschillende plekken natuurlijk ook wel weer erg leuk.

Ik heb het idee op internet al alle vakantieparken bekeken te hebben....het ene was te duur (meer dan 1000 Euro voor een week vind ik echt te veel), het andere heeft buiten een ouderslaapkamer alleen een onafgesloten vide voor de kinderen om op te slapen (niet veilig met een peutertje), andere dingen zijn weer te ver rijden. Wil max 8,5 uur in de auto zitten (vanaf Noord Brabant).

Wie helpt ons een beslissing te maken? En wie heeft tips??

Alvast super bedankt!

Petra

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook in Legoland geweest voor 1 dag. Ontzettend leuk park:D
    Wij zijn op deze camping geweest. Hij staat ook als eerste of tweede bij de Anwb het is echt een topcamping dus.

Hytteferie - Hvidbjerg Strand

Op de site komt het niet supergoed naar voren, maar er zit een prachtig zwembad bij met verschillende baden en glijbanen.
    Een indoorspeeltuin helemaal in de Westernstijl en zo mooi aangelegd!
    Diverse speeltuinen op het park, er is echt heel veel te beleven.
    Op 10 minuten wandel afstand is er een klein dorpje met leuke winkels restaurantjes supermarkt etc.
    Vanaf de camping stap je zo het strand op van Blavand.

Wij gaan zeker een keer terug. Waren er eind april begin mei.
    Hebben elke dag op het strand kunnen liggen, heerlijk warm:D Hadden enorm geboft.
    Legoland is volgens mij op 45 minuten rijden ongeveer.

Goed eten op de camping (leuke restaurantjes) Heerlijke ijstentjes
    Echt een aanrader!!

3. petra2707

petra2707 Lid

8 sep 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Siriel,

Ziet er super uit zeg!