Drinken in Turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 19linda85, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ik heb nog een vraagje. Ik heb al eerder een bericht neergezet met vragen over op vakantie gaan naar Turkije met een baby van 10 maanden. Maar heb maar 1 reactie daarop gekregen. Misschien zijn er nog mensen met tips?

Verder heb ik nog wat vraagjes, hebben ze daar ook iets van Diksap. Zit ineens te denken hoe moeten we dat doen. Je kan moeilij keen hele fles meenemen... ;)

En brood, hoe is het brood in Turkije? Iemand ervaringen.

En hoe doen jullie het met verschonen in het vliegtuig. Ik kan me nog van onze vorige vakantie herinneren dat het nogal krap was en dat hij toen al bijna niet op die plank paste (4,5 maand).

En ik zit er te denken over hoeveel en wat voor speelgoed ik mee zal nemen... Moet natuurlijk niet te zwaar zijn, maar hij moet zich er nog wel mee kunnen vermaken. Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de reacties...

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    niet te moeilijk doen.
    Je kan daar ter plekke altijd nog appelsap mensgen met water
    Verschonen kan heus wel in het vliegtuig, al zou je kind nu een stuk bewegelijker zijn en moet je de houdgreep een beetje doen

qua speelgoed heb ik bekers meegenomen waar je torens mee kan bouwen en waar je water in kan doen (2 vliegn in 1 klap)
    boekjes en vooral nieuwe dingen

alvast veel plezier

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb voor onze dochter 2 flessen roosvicee meegenomen in de koffer ... En toen dat op was hebben we haar appelsap met water gegeven..

Verschonen is goed te doen wij hebben dan 2 keer gevlogen met Transavia vorig jaar en dit jaar was t prima te doen ..

En speelgoed boekjes, stapelbekers verder kan je daar ook nog wel een balletje kopen ...

Waar gaan jullie heen in Turkije?
    Fijne vakantie !! :)

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wanneer gaan jullie naar Turkije?? Wij gaan a.s. woensdag :)

Ik twijfelde ook of ik diksap mee zou nemen. Ik doe het toch maar wel. Ookal hebben we all-inclusive, vind het voor de kids toch wel makkelijk om zoiets op de hotelkamer te hebben.
    Waarom zou je een fles diksap trouwens niet mee kunnen nemen? Qua gewicht bedoel je? Wij hebben het voordeel dat de oudste ook 20 kilo mee mag nemen, baby 10 kilo...totaal dus 70 kilo en daar komen we echt niet aan!

Qua speelgoed nemen we niet veel mee. Voor de jongste paar kleine dingetjes (balletje, rammelaars), wel handig voor in vliegtuig. Die stapelbekers die hier boven genoemd worden zijn misschien ook wel handig, zat zelf nog te twijfelen maar doe het denk ik ook maar ;)
    In Turkije zal er vast veel gezwommen worden buiten de slaapjes om, of in de buggy als we ergens naartoe gaan. Denk niet dat er heel veel momenten zijn dat hij veel speelgoed nodig zou hebben.

5. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ik stuur je een prive bericht....

6. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Dat is ook een goed idee idd, appelsap mengen met water.
    Misschien dat ik wel iets van diksap meeneem. Anders is dat ook een goede optie ja. Anders moet hij maar gewoon water drinken.

Stapelbekers heb ik ook al liggen om mee te nemen en ik heb een paar nieuwe boekjes voor 1 euro bij zeeman gekocht. Ook zag ik toevallig vandaag bij de kruidvat kleine autotjes voor 80 cent. Is ook wel leuk en weer wat nieuws voor hem. Verder neem ik denk ik een klein zacht voetballetje mee en een opblaasbal. Dat neemt ook niet veel ruimte in beslag.

7. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Wij hebben ook All Inclusive, maar weet niet wat je daar allemaal voor kan krijgen. Vast niet heel veel wat zo'n kleintje kan drinken. En het gaat me vooral om het gewicht ja. Wij hebben allebei 20 kg en hij 10 kg. En zo'n fles en potjes zijn toch ook al aardig wat gewicht.

8. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ow ja potjes dat is een hele goeie neem wel potjes mee !! Echte avond potjes kennen ze daar niet... !!

Tipje ... Tanzas supermarkt die is echt heel groot hebben ze gewonen pampers (Prima), zwemluiers en noem het maar op maar dus geen echte avond potjes ...

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn naar turkije geweest toen ons zoontje 8 maand was,
    verschonen in het vliegtuig is prima te doen, vooral wanneer je hem gewoon was in handen geeft.

wij hebben diksap meegenomen... maar dat hebben we overgegoten in een plastic water flesje, zodat ten eerste het glas niet mee weegt, en ten tweede het glas niet kapot kan gaan in de koffer.

in het vliegtuig mag je gewoon drinken mee nemen voor je kindje.
    wij hadden zijn tuitbeker dus helemaal vol en dat mocht gewoon mee !!

het brood in turkije is heel erg lekker al zeg ik het zelf, zoonlief at vooral het stokbrood daar.

qua drinken kun je daar ook jus orange geven (eventueel gemengt met water) ze hebbn daar trouwens verschillende soorten sap die kunt mengen met water, zoonlief mocht van ons gewoon alles drinken.

qua speelgoed hadden wij een paar rammelaartjes, knuffeltjes en dat was het eigenlijk wel,
    we zaten heletijd bij het zwembad en hij vermaakte zich prima in het water, van de glijbaan, en hij sliep nog overdag (op het ligbed bij het zwembad)

en daar waren ook veel kindjes die met hem wouden spelen.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wat betreft gewicht,

manlief en ik hebben beide 20 kilo, met ons 2 aan 40 kilo komen doen we echt niet !!

wij hebben voor zoonlief de buggy die al 7 kilo was, dus hij had nog 3 kilo over... de kleding van zoonlief en de luiers ging bij mij in de koffer, ( luiers gewoon los erin niet in een vol pak)

de potjes fruit en groente ging bij manlief in de koffer ( tussen handdoeken in zodat het niet kon knappen en als het knapte het in het handdoek zat )

11. p1982

p1982 Niet meer actief

bij transavia mag de kleine 10 kilo mee nemen maar daar gaat de buggy nog van af dus per saldo hou je dan maar 2 a 3 kilo over

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit moet je even goed navragen, want wij mochten de buggy gewoon meenemen buiten het gewicht van de koffers om. Dus wij hadden gewoon 2 koffers van ongeveer 20kilo en 1 van 10kilo.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

we zouden in juni gaan en heb toen gebeld en toen zeiden ze de buggy gaat van de 10 kilo af. anders morgen of dinsdag even belllen want we gaan woensdag op donderadg nieuwe poging wagen met transavia

14. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ze zeggen dat het inderdaad van de 10 kilo afgaat.
    Maar ik ben al 5x in Turkije geweest en is nog nooit vna het gewicht afgegaan.

Sterker nog ik heb zelfs een keer de grote kinderwagen mee genomen en zelfs dat rekende ze niet.

Wij gaan vrijdag naar Turkije ;) haha

waar ga je heen?

sorry even off topic :$

15. p1982

p1982 Niet meer actief

we gaan naar kos, griekenland

Deel Deze Pagina