Samen een weekendjeweg, waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yummy, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ieder jaar gaan we samen (lees: met ons tweetjes) een weekje weg. Even ontspannen en geen papa/mama rol, maar gewoon alle tijd voor ons. Heerlijk.

Dit jaar is het er eigenlijk niet van gekomen (we gaan meestal in het voorjaar) en we bedachten net dat we toch eigenlijk wel graag nog even weg willen. Nu is er dit jaar nog slechts 1 weekend waarin we kunnen en dus ook echt niet langer dan een lang weekend. We gaan op donderdagmiddag weg en moeten dan zondagavond weer terug zijn. Top, maar de bestemming die we in gedachten hadden (Valencia) valt af omdat we dat gewoon echt te ver vinden voor dit korte tijdsbestek.

Hebben jullie nog leuke steden in de aanbieding voor een weekendje weg? We gaan het weekend van 19 december dus Duitsland leek ons bijvoorbeeld ook wel leuk i.v.m. de kerstmarktjes enzovoort.

We willen maximaal 4 tot 5 uur rijden (trein mag ook) vanaf Eindhoven.

O en Koln, Antwerpen, Parijs (die voldoen immers aan de afstandseis) daar zijn we al eens geweest. Er moet wel iets te doen zijn want we zijn wel sportieve, ondernemende types. En we zijn GEK op goed eten, shoppen, beetje cultuur enzovoort :D

Hebben jullie tips?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Londen?

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Hildesheim in Duitsland. Ongeveer 3,5 uur rijden. Het van der Valk-hotel kan ik je aanraden. Luxe en goed betaalbaar. Heerlijk eten in het hotel zelf.
    De stad zelf is prachtig (Unesco-werelderfgoed). In de omgeving genoeg te doen (kasteel, Hameln, andere stadjes). En ook leuk om te shoppen. Het hotel zit midden in de stad.
    Van der Valk Hotel Hildesheim in Hildesheim - de beste aanbiedingen!

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt voor het meedenken!

Londen is qua reis net te ver. Wel willen we er ooit nog weer eens naar toe, geweldige stad. Helaas valt het voor dit weekendje af.

Hildesheim/Van der Valk is niet echt ons ding :) Sowieso zitten we in Nederland regelmatig in VdV hotels en dat is nou niet echt wat we in gedachten hebben voor een stedentrip. Het mag wel iets romantischer en qua stad groter/levendiger.

We zitten nu te denken aan Koln en Dusseldorf. Koln zijn we al vaker geweest en zaten in het Hyatt hotel. Erg mooi hotel, maar goed daar zijn we natuurlijk al eens geweest (2x..) Dus dan Dusseldorf. Nog niet geweest en volgens mij met kerst qua kerstmarkten ook wel erg leuk. Ook een leuke stad om te winkelen, maar we zouden ook graag nog "iets" bezoeken.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Luxemburg stad?

7. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Dieppe, Reims, Valkenburg, Gent, Brugge, Luxemburg.. zoveel mooie plaatsen :)

8. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Berlijn

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    keulen maar daar was je dus al. dan is dusseldorf echt een aanrader. wij zaten daar in en heel romantisch hotel klein en fijn zeg maar. sir en lady astor. google die maar eens. kamers zijn allemaal anders absoluut niet klinisch. klein ontbijt zaaltje waar ze je eitje vers voor je voor klaarmaken naar wens. het beviel onsecht super. we hebben die via weekenjeweg geboekt dat was goedkoper dan via de site zelf hihihi

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Reims-champagne streek.
    Overigens, Londen, ik ga vaak met de auto is slechts 4 uur! Woon on dezelfde omgeving als jij

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Luxemburg stad en Brugge zijn absolute hits! Wat kerstmarkten in Duitsland betreft zou ik Essen aanraden. Bremen is knus en superleuk! Klein, maar fijn :)

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Met het vliegtuig vanaf Eindhoven (Ryanair of zo) zit je in minder dan 2 uur in Rome, heerlijke stad! Lekker eten, mooi weer, heeeeeel veel cultuur, war mij betreft het mooiste plekje van Europa. Een aanrader qua hotels vind ik het Radisson Blu, vlakbij het metro-/treinstation, met een fantastisch dakterras met zwembad, heerlijk om 's avonds wat na te genieten.

13. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    VL en ik zijn afgelopen weekend in La Roche en Ardenne geweest. Leuk stadje! Misschien is dat wat?

14. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Brugge geweldige stad

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    We zijn vorig jaar februari naar Rome geweest. Was geweldig!

We willen nu echt met de auto. Frankrijk trekt ons absoluut niet, dus we hebben besloten dat het Duitsland wordt. We gaan voor de kneuterige kerstmarkten, heerlijk.

Keulen heeft toch onze voorkeur, toen we daar waren hebben we eigenlijk weinig gezien dus daar willen we verandering in brengen!

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat denk ik niet hoor. Tenminste, niet meer.;)
    We brengen onze kids naar familie in omgeving Eindhoven, maar wonen er zelf niet meer. Tegen de tijd dat we in Ehv zijn hebben we er al ruim 2,5 tot 3 uur in de auto opzitten. Vandaar dat we daarna niet meer te lang willen reizen.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Berlijn is een geweldige stad. Daarnaast vind ik luxemburg stad ook erg mooi

18. koala28

koala28 Niet meer actief

Gent vonden wij geweldig.
    En dan eten bij het Pakhuis.

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Monschau in Duitsland zou mijn eerste keuze zijn, heel mooi, romantisch stadje dat in de kersttijd nog mooier is

Verder:
    La Roche- en Ardenne
    Durbuy
    Gent
    Valkenburg (LI)

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Trier! Mooie stad en veel te doen in de omgeving !

Deel Deze Pagina