Camperen met peuter en baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Blond88, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Hallo,

Wij willen graag net als andere jaren met de caravan weg. Sinds 2 jaar gaat onze zoon ook mee. Dit jaar gaat onze dochter ook voor het eerst mee.
    Andere jaren hadden we de boel zo verbouwd dat er een campingbedje in kon. En voor dit jaar zijn we dus aan het nadenken hoe we 2 kids kunnen laten slapen in de caravan.

Paar punten;
    - zoon slaapt nog in ledikant en is erg ondernemend, grote bed met hekje valt voor ons al af denk ik.
    - dochter is tegen de tijd dat wij vakantie hebben (juli) uit de reiswieg gegroeid.
    - willen beide kids graag in de caravan hebben slapen.

Wie heeft een idee en/of ervaring met 2 jonge kinderen camperen met caravan?

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij hebben caravan net stapelbed en een zitje en vast bed..zitje hebbe we omgebouwd tot bed heeft schoo vader een houte hek gemaakt die onder kussen kon en zo hoog da ze er niet uit kon.zoon in ondrrste stapelbed met bedrek ..

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben ook een stapelbed. Onze tweede zoon heeft toen hij 1,5 jaar was in het onderste bed geslapen in een Deryan tentje. Toen hij 2,5 was sliep hij gewoon los in het onderste bed. Ik rolde een handdoek op onder zijn matras, zodat hij er niet zomaar uitrolde (hij rolde vanzelf terug naar de wand, daardoor).

Er uit komen deed hij niet vaak, dat mocht ook niet van ons. De eerste nachten was het altijd wel even keten en kijken hoever ze konden gaan, maar al gauw gingen ze gewoon keurig slapen.

Laat jij ze slapen op een tweepersoonsbed? Dat moesten mijn zusje en ik vroeger ook. Ik zou dan voor je baby een Deryantentje nemen en je oudste gewoon leren om in bed te blijven. De eerste paar dagen is het even investeren, daarna zijn ze het zo gewend en loopt het prima, is mijn ervaring.

4. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Bedankt voor jullie reacties.
    De caravan van ons heeft helaas geen stapelbed (voor de toekomst wel het plan) we hebben 1 2persoons vast bed en een treinrit die we kunnen ombouwen tot 2 persoonsbed.
    Zat nu zelf te puzzelen om misschien toch het campingbedje weer neer te zetten, in het midden van de treinzit, en een tweede campingbedje op de bank (dus schuin naast elkaar). Moeten alleen even passen en meten of dat lukt en veilig is ;),

Het idee om onze zoon gewoon in het bed te laten slapen en dan een deryantentje voor onze dochter te gebruiken zal dan de volgende optie zijn.. Ben alleen bang dat onze zoon gaat rommelen en dat er van slapen weinig terecht komt..

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Bij ons breken ze t eerste uur ook zo ongeveer de caravan af maar vallen vanzelf om hahaha,hoe vaker we erheen gingen hoelanger ze wakker waren

6. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Hmm... ;) zo zie ik het bij ons ook al voor me. Haha

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ach bij ons is het ook iedere vakantie weer de eerste avond even flink keten. Gewoon volhouden, en dan wordt het wel weer normaal en gaan ze gewoon slapen (hier in elk geval wel, en toch zijn het niet de makkelijkste kids).

Deel Deze Pagina