Wie heeft er een caravan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Tennes, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dag dames,

Wij kunnen vrij onverwacht een caravan ovenemen. Het een is mooie en grote caravan, dus het overwegen waard. Nu ben ik alleen opzoek naar ervaringen. Wij als kampeernitwits, overzien het niet helemaal.
    Wie heeft er eentje? Hoe vind je het? Waar loop je tegenaan bij het gebruik?Wat kun je mij aanraden?
    Wij zijn niet de meest handige persoonlijkheden...iemand handige bruikbare tips?

Ik hoop op jullie reacties! Dank! Groetjes!

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mag je de caravan met complete inboedel overnemen?

Ik zou voordat je echt overneemt een test weekend doen? Kun je zien of het wel iets is?

3. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dank voor je reactie. De caravan is van mijn schoonmoeder, dus wij gaan inderdaad binnenkort een weekend proberen. Echt haast zit er nu niet achter. Hij is helemaal compleet.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben een caravan(netje). Een superkleintje uit 1980 :D maar ik ben gek op dat ding! Gewoon je eigen huisje mee. Heerlijk!

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij kamperen al jaren in Nederland met onze caravan.
    Ik vind het heerlijk om altijd in mijn eigen bedje te kunnen slapen, een eigen wc te hebben en als het slecht weer is, is het veel minder klam als in de tent.
    Als het moet, kunnen alle kinderen in de caravan slapen en dat vind ik met onweer een heel prettig idee.
    Wij hebben er een flinke voortent met uitbouw aan zitten en dan nog een luifel met zijwanden.
    Plek genoeg dus!
    Wij zitten dus zeker niet te kramperen:D

Alleen het opzetten van ons hele kamp is altijd wel een dingetje, want dat kost wel wat tijd........en soms wat ergernissen;)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja haha, dat is wel zo. Onze voortent is dus ook van 1980 dus heeeeeel zwaar en onhandig. Maar als hij eenmaal staat staat hij ook als een huis. :)

7. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Doen: proef kamperen! Leuk! Al ben ik meer een voorstander van tent kamperen (ook in vouwwagen) dan van caravans. Maar als je het nog nooit hebt gedaan en je kunt van je schoonmoeder voor een leuk prijsje zo'n ding overnemen EN je mag het eerst eens proberen.

Er komen een paar mooie dagen aan, volgende week.

Even wat zaken om op te letten:
    - heeft jullie auto een trekhaak?
    - mag je met deze combinatie rijden?
    - wil/kun/durf je met deze combinatie (te) rijden?
    - wat kost het stallen?
    - wat kost het onderhoud?
    - als je naar het buitenland gaat: welke extra kosten heb je dan aan bv tolwegen e.d.?

Voor de rest: gewoon gaan doen. Er zullen bij de inboedel dingen zitten die je absoluut niet gebruikt en je zult wat dingen missen. Maar dat zal de ervaring doen leren.

Veel plezier!

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

Leuk om te horen! Dankjewel voor de reacties!!

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja sinds een maandje ongeveer een caravan :D
    Vorig jaar een caravan geleend om te kijken of mijn man het leuk vond (ik heb jaren gecampeerd en vind het heerlijk)
    Wij hebben een wat oudere caravan gekocht, maar wel eentje met een grote voortent. Extra diep (3.5 meter), 2 uitbouwen en een luifel. 1 uitbouw voor de honden, die daar in slapen, de andere als speelhoekje voor de kids.
    De caravan heeft een vast stapelbed, en een toiletruimte, ideaal met kinderen.

We zijn nog wel opzoek naar wat dingen, speur marktplaats af, en campingwinkels natuurlijk :D

Deel Deze Pagina