Hond mee op vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Amare, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Wij gaan volgend jaar de hond mee op vakantie nemen.
    We gaan kamperen en met de auto.
    Hoe is het jullie bevallen? Zijn er nog dingen waar we op moeten letten?
    We houden zelf van zwemmen, wandelen en bezoeken wel eens een stad. Dingen die met hond moeten kunnen lijkt ons.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ligt er helemaal aan waar je naar toe gaat en hoe warm het op dat moment is. doe je je hond er een plezier mee als je hem bijvoorbeeld helemaal mee naar frankrijk neemt?
    houd er rekening mee dat honden lang niet altijd welkom zijn. vooral als je naar een stad gaat. dan kan je veel gebouwen/winkels dus niet in ivm je hond. restaurantjes ook niet.
    zwemmen in een natuurplas, daar moet je hond maar net welkom zijn. in een zwembad is hij dat natuurlijk sowieso niet.
    en als je gaat kamperen, waar laat je je hond als je eens even ergens naar toe wilt waar hij niet welkom is?

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij nemen de hond niet mee.

Frankrijk is niet lastig, op de meeste campings zijn honden welkom tegen een klein prijsje bijv. Maar de reden dat wij haar niet meenemen is dat bij bijna alle campings het verboden is je hond alleen achter te laten in de tent/caravan etc. Dus bij alles wat je doet moet je hond mee. Dat vinden wij persoonlijk veel te onhandig.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij namen onze hond ook altijd mee kamperen de laatste twee jaar niet meer naar warme landen, omdat we haar daar echt geen plezier mee doen.
    Je moet een hondenpaspoort hebben en de juiste inentingen. Oostenrijk is een fijn land met hond, frankrijk minder.
    Wij gaven haar in de auto een kwart slaappilletje (van de dierenarts), ze wordt anders na een paar uur wagenziek en spuugde de hele auto onder. Met slaappil niet en slaapt ze bijna de hele reis.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ligt echt totaal aan je activiteiten. Voor ons is het echt een no go.. We bezoeken graag grotten, gaan naar dierenparken, speeltuinen, zwembaden, gaan graag winkelen etc etc... Wij zijn vaak weinig in het huisje te vinden dus dat zou betekenen dat hij daar alleen zou zitten. Dat willen we niet dus gaat hij niet mee.. Plus dat we met 2 kleine kids de auto prop vol hebben en er dus niet eens plek is voor hem 😁

6. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    Wij zijn dit jaar naar Texel geweest met onze amerikaanse stafford en zaten in een huisje op een klein park speciaal gericht is op honden bezitters hoewel er ook mensen zonder honden waren Texel is een hondvriendelijk eiland er zijn een aantal stranden waar de hond het hele jaar los mag en de hond mag overal mee naar binnen behalve de supermarkten en musea en winkels maar goed de hond mag je ook in het huisje achterlaten en dat ging bij ons helemaal goed we hebben elke dag igg gewandeld maar ook weleens naar de supermarkt of musea of 1 x naar het strand zonder de hond dus voor ons een perfecte vakantie geweest wij weten nu al dat we daar volgend jaar weer heen gaan

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben vroeger toen ik kind was ooit één keer de hond meegenomen naar Frankrijk. Was geen succes. Hond was een heel rustig dier wat zich niet snel druk maakte, maar raakte in de totaal andere omgeving daar heel gestresst. Op de camping was ze ontzettend waaks en vloog ze mensen die (volgens haar) te dichtbij de tent kwamen zowat aan. Verder liep ze vooral heel zenuwachtig te doen en was ze bijna nooit zoals thuis. Echt 'last' hebben we verder niet gehad, maar we deden haar er overduidelijk geen enkel plezier mee.

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wij hebben vroeger de hond een keer meegehad naar een vakantieparkhuisje in Denemarken. Dat was goed te doen omdat hij dan ook soms een paar uur in het huisje kon blijven terwijl wij als gezin even een stadje bezochten of iets dergelijks.
    Dat zal met kamperen toch niet goed kunnen denk ik, dus dan vraag ik me af of je de hond overal mee naartoe gaat nemen. Dat gaat wel belemmerend zijn, lijkt mij.
    We reisden overigens met de auto en hoewel de hond altijd jankte bij een klein ritje, was hij nu juist super rustig alsof hij wist dat het een lange reis zou worden. Dus dat beviel heel goed!
    Ik zou in de auto wel echt oppassen met het warme weer in de zomer, want dat kan echt funest zijn voor een hond.

Let op dat je ook controleert of je hond in het land van bestemming gevaccineerd moet worden, trouwens, of aan andere 'eisen' moet voldoen. Hij moet sowieso een identificatiechip en een Europees huisdierenpaspoort hebben en een geldige inenting tegen rabiës. Per land (vergeet ook die waar je enkel doorheen reist niet!) kunnen er nog extra regels gelden.

Ik vind Dogs Included altijd wel een fijne heldere site en als wij nu onze hond mee zouden willen nemen zou ik zeker hier m'n informatie halen en waarschijnlijk ook de accommodatie boeken.

Ze hebben ook tips voor autoreizen met de hond: DogsIncluded

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Je zou het niet direct verwachten, maar bijvoorbeeld Duitsland heeft al bijzondere regels voor honden in de auto.

Bijvoorbeeld:
    "Honden zwaarder dan 20 kilogram en/of met een schofthoogte groter dan 40 centimeter moeten altijd zijn aangelijnd en baasjes moeten een muilkorf bij zich hebben"

En:
    "In Duitsland mag een hond natuurlijk nooit op de voorstoel (ook niet vast). Maar een hond mag ook niet los op de achterbank. Je hond moet dan een gordel om of in een bench. Verder mag je hond wel in de achterbak achter een rek of opvangnet. Voor je hond is de autogordel het veiligst omdat er op deze manier bij een botsing de minste kans op letsel bestaat. In Duitsland kun je een boete krijgen als je je hond los in de auto vervoert."

Bron: DogsIncluded

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    dit soort regels lijken mij juist vanzelfsprekend :) moet er niet aan denken wat er met je hond/jezelf/kinderen gebeurd wanneer je hond los in de auto zit.

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Toen wij onze boxer nog hadden namen we hem ook altijd mee
    met kamperen.
    We kampeerden dan in Duitsland of Nederland en was geen enkel probleem.
    Als we even weg gingen om bv boodschappen te doen dan lieten we hem alleen in de caravan.
    Het heeft ons nooit beperkt en toen de oudste geboren was is hij nog een keertje mee geweest op vakantie maar dat was in een stacaravan.

In de winter namen we hem ook mee op wintersport.
    Ik ben toch niet zo van het skiën en dan ging ik met de hond op
    pad.

Nu was het ook een hele makkelijke hond en kon hij goed alleen blijven en auto rijden vond hij altijd geweldig,hoe lang de rit ook duurde.

12. Cathelijne1986

Nou ja dat van die muilkorf vind ik wel apart, hadden ze beter op ras kunnen sorteren. Mijn labradoodle van 25 kilo doet nog geen kat kwaad, ze wil met iedereen spelen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    We nemen onze hond soms mee, ligt aan de bestemming. Het moet niet te warm zijn en we moeten niet steeds hele dagen weg zijn. Verder kan het prima, naar Duitsland, Oostenrijk, hier in Nederland etc.
    We gaan meestal in een huisje of met de caravan en ze vindt het niet erg om een aantal uur alleen te zijn.
    Ze gaat trouwens al kwispelen als ze weer ziet dat we de caravan op hebben gehaald.

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn ouders nemen hun hond altijd mee met de camper, ze gaan er ook iets verder mee dan Frankrijk. De hond heeft de hele Balkan gezien, Noord-Afrika tot in Mali en ging ook gewoon mee naar Rusland. Wel hebben ze airco in de camper, hij kan daardoor prima alleen blijven in de camper zelfs als het warm is.

Ik weet niet beter dan dat onze honden meeging op vakantie als we met de auto gingen, zeker de skivakantie vonden ze geweldig, lekker rennen in de sneeuw.

15. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij hebben tot nu toe de hond altijd mee genomen op vakantie. We passen onze activiteiten erop aan.
    Ze is ook een paar keer mee geweest naar zuid-frankrijk. Beviel niet heel goed. Daar was het zowel voor ons als voor haar veel te warm. De rit deden we in de nacht dan is het niet zo warm.
    Overdag waren we minder actief, eind van de middag als het niet meer zo warm was ondernamen we wat dingen. Zo gingen we wel iedere dag naar het strand waar de hond ook mocht komen. Zo kon ze wel haar energie kwijt.
    Voor de komende vakanties weten we nog niet wat we gaan doen. Gaan dan voor het eerst met kindje en hond op vakantie.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hoezo op ras selecteren 😉 onze amstaff doet ook nog geen kat kwaad en wil met iedereen spelen.
    Jaarlijks worden er ook giga veel mensen/kinderen/honden etc gebeten door schattige labs, goldens etc.. Goeie opvoeding doet al heel veel

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij nemen de honden nooit mee op vakantie reden is dat ik vind dat we dan nog geen vakantie hebben
    Ik zorg met alle liefde voor mijn hond maar3 weken per jaar wil ik geen rekening hoeven houden met op tijd op staan en uit laten ed

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wij hebben een hondje dat gered is uit portugal, met een mishandeling en zewrfverleden, wij willen hem dus niet bij een pension of zo achterlaten. ze is dit jaar dus 2 x mee geweest naar frankrijk, in de vouwwagen, ging oprima, lieten haar ook alleen, wat inderdaad eignlijk niet ocht volgens de regels, maar men zei er nooit wat van! qua warmte hield onze hond het beter vol dan wij, ze is natuurlijk ook wel wat gewend vanuit portugal. Ze is inderdaag wel wat allererter wat betrefd haar territorium, maar dit uit zich niet naar mensen we l naar ander honden, maar hier was goed mee om te gaan....

19. Cathelijne1986

Ja ben ik helemaal met je eens! Alles hangt af van de opvoeding. Ik ken Staffords die echt zoooo lief zijn en labjes die vals zijn. Maar áls je ergens op moet selecteren zou ik dat logischer vinden denk ik.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ligt totaal aan je bestemming.

vrienden van ons nemen de hond altijd mee in de caravan en hij ligt dan in de voortent als hun bijv zwemmen zijn. dit jaarvoor het eerst niet meegenomen omdat hij nu ineens ontsnapt. maar normaal hadde ze nooit problemen.

zelf hebben we in het verlden wel onze doggies mee naar cp genomen daar zaten ze dan in het huisje en dat ging nog. (kamperen doen we sws niet) wel was het dan weer lastig met uitstapjes in steden want jah je kunt geen winkel in met zn allen moet er altidj 1 buiten bij de hond blijven.
    nu brengen we onze hond (inmiddels is er 1 minder) naar mijn ouders als we op vakantie gaan. ook omdat het met 2 kids en bagage toch te krap is. en daar heeft ze een mooie vakantie.

Deel Deze Pagina