vakantieplannen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fietwordtmama, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Jee. verre reizen gepland hier en daar. Maar ik zou er zelf denk ik niet voor voelen om ergens heen te gaan waarvoor inentingen nodig zijn. Vind Z Frankrijk spannend genoeg ;)

Malariagebied zeer zeker niet heen gaan. De pillen die je daarvoor moet slikken mag je beslist niet hebben als je zwanger bent (of wilt worden)
    Dengue mug geen ervaring mee, maar lijkt me idd ook niet verstandig. Evenals gebruik van (veel) Deet.

We reizen 's nachts, dan kan onze zoon lekker slapen in de auto. Goeie tip gezien om regelmatig te stoppen en te bewegen. In principe stoppen we elke twee uur. En gezien mijn blaas, zal dat zeker ook wel lukken. En die beweging dus ook. :p

Zag nog de vraag, naar welke camping we gaan. Deze: CAMPING DE BOIS-REDON - SEPTFONDS - FRANCE MIDI-PYRNES

Vorige zwangerschap zijn we wel met het vliegtuig geweest. Naar Kreta. Had geen last van het vliegen (was toen 12 weken).

Veel plezier iedereen.

2. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    wij gaan alleen een lang weekend ivm met onze dochter (8 maanden) wij blijven lekker in eigen land (wil niet graag ver reizen met een baby) en dat is dit weekend al!!!!! dus ik ben dan 26 weken word er 27

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fiet: ziet er goed uit de camping. Alleen een beetje te duur voor ons!

4. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een paar jaar geleden met een rondtrip door noord thailand geweest met me vader.. hele leuke trip! Maar ben toen ook door een beestje gestoken waar ik erg veel last van heb gehad.. het leken muggenbulten, alleen ik kreeg er lichte koorts bij en die bulten gingen pas na een aantal weken weg en lieten hele donkere vlekken achter..
    Wil niemand bang maken, maar zou zeker geen risicos nemen

5. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    wij vertrekken zaterdag en gaan naar Zuid-Afrika. Ik ben dan 14 weken zwanger. kijk er echt naar uit om nog één rondreis met alleen ml te maken :)

6. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ook al op vakantie geweest toen ik 26 weken was, we kwamen thuis toen ik 28 weken was, heerlijk was dat Mexicaanse zonnetje:D

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij zouden op vakantie gaan met een bevriend stel (zou dan begin 30 weken zijn), maar hebben het afgezegd. We krijgen andere onverwachte kosten tussendoor en gaan volgend jaar ook nog trouwen (én krijgen in sept. natuurlijk een kleine ;)). Helaas! Ik ben echt een vakantiefan, dus heb wel even moeten slikken ;)

We zouden 1-2 weken naar Zwitserland gaan :(

8. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wij gaan in juli twee weekjes naar Corfu. Ik ben als we vertrekken bijna 15 weken. Veel zin in, we zien wel of we er zoals normaal echt een actieve vakantie van maken, of dat ik nu meer zin heb om te relaxen en rustig aan te doen. Veel zin in!

Ik heb ook even aan het idee moeten wennen, had liever nog een verre reis gemaakt met mijn vriend. Maar zag ik niet zitten zwanger. Ach mogen niet klagen, vorig jaar zomer zijn we drie maanden op reis geweest.

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben nog wezen grot snorkelen, gezwommen met wilde zee schildpadden en ik heb een Maya tempel bezocht en ben naar een natuurlijk waterpark geweest. Dus overdag was ik voor een zwangere super actief maar s'avonds na het eten was het nog een uurtje of 2 zitten en daarna zzzzzzz...:D

10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bijzonder wat een verschil er tussen kan zitten dan.
    Wij zijn afgelopen maandag bij de GGD geweest ivm een reis naar Thailand, en daar maakten ze absoluut geen probleem van. Alleen oppassen in het nooirden ivm een heel klein risico op malaria. En er is dengue idd.
    Wij gaan dus ook gewoon. Ben dan zo'n 14 weken zwanger en ons zoontje van 11 maanden gaat ook mee.

Overigens hoefde ik geen hep a etc meer, dus ik weet niet wat de risico's daarvoor zijn.
    Vorig jaar heb ik wel buiktyphus gehad toen ik zwanger was.

11. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wij gaan lekker hier in Nederland anderhalve week naar een ***** camping als ik 20 weken ben. Ik vind het heerlijk om niet te ver weg te gaan.

12. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik ben 13 juli uitgerekend, dus zijn we dit jaar een lang weekend samen weg geweest met 23w.
    Hopelijk hebben we rond het eind van het jaar (okt/nov) nog tijd en geld om nog een lang weekend op vakantie te gaan met zijn drietjes. Lijkt me super namelijk!!!

13. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Als wij een positief gesprek hadden bij de GGD waren we ook gewoon gegaan hoor. Ik had er eigenlijk wel vertrouwen in dat het prima kon. Alleen tja, na zo'n gesprek voelde ik me er toch niet meer lekker bij. En ik wist dat ik het mezelf nooit zou vergeven als er dan toch iets zou gebeuren. Heel veel plezier!

14. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dank je!
    Kan ik me goed voorstellen hoor, dat dat toch niet zo'n lekker gevoel geeft.
    Maar je gaat vast een heerlijke vakantie hebben, waarheen je ook gaat! Dus jij ook alvast veel plezier!

Deel Deze Pagina