Vakanties volgend jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Youtan, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nog geen idee. We zouden dit jaar gaan rondreizen in Lapland, maar dat ging niet door. Misschien gaan we dat doen volgend jaar of IJsland. Mocht corona nog teveel in de weg zetten dan kan het ook wel weer de Duitse Oostzeekust worden. Is ons erg goed bevallen en dan evt een eiland in de Oostzee erbij.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.600
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Wij gaan in het s-klaas weekend naar Centerparcs omdat mijn oudste daar graag zijn 16e verjaardag wil vieren.

    Verder nog niet geboekt, maar wij willen heel graag onze zomervakantie van dit jaar welke niet doorging (12 dagen Portugal) dus volgend jaar zomer gaan doen.
     
    maxsade vindt dit leuk.
  3. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij willen volgend jaar op een Nederlandse camping samen met vrienden. We hebben nu nog niets geboekt. Ook omdat het even de vraag is of het bedrijf waar ik werk overeind blijft de komende maanden.
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Ik ben van plan om volgend jaar naar Frankrijk te gaan, dezelfde camping en wil ook hetzelfde huisje. Dus heb een voorboeking gedaan. Ik weet nog geen data maar dat was geen probleem
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  5. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik boek altijd rond deze periode omdat ik graag naar grote populaire campings ga die snel vol zitten..
    meivakantie hadden we nog een voucher van, dus gaan komend jaar naar gardameer in de meivakantie..
    en zomervakantie hebben we ook al vastgelegd, 2 weken italie (adriatische kust).
    Operator waar we ieder jaar mee boeken hadden zelfs geen caravans meer vrij voor volgend jaar zomer op de camping waar we heen gaan! Dus nu konden we wel via hun boeken, maar dan caravan van een samenwerkende operator..
    ook prima!

    Onze operator had dit jaar de optie om gratis om te boeken naar volgend jaar voor dezelfde prijs als dit jaar.. omdat veel mensen daar gebruik van gemaakt hebben zit er al heel veel vol...
     
  6. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    Wij hebben voor volgend jaar al geboekt naar Kroatië, wel geïnformeerd of we het eventueel om kunnen boeken ivm de onzekere tijden, dit jaar thuis gebleven dat doe ik dus nooit meer
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bizar zeg. Wij boeken altijd pas begin januari, want dan hebben we pas goedkeuring van het werk en er is altijd nog genoeg keuze. Dit jaar pas in juni geboekt en dat ging ook prima.
     
  8. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Wij hebben alleen onze wintersportvakantie voor febr 2021 geboekt staan.
    Die hadden we al geboekt voordat Corona begon.
    Tzt kijken we of we echt nog willen gaan, ligt aan t verloop van Corona en de maatregelen in de skigebieden.

    Voor zomer 2021 hebben we nog geen plannen.
     
  9. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Wij hebben een voucher voor onze geannuleerde vakantie van dit jaar voor volgend jaar. Dus dat wordt zuid Frankrijk.
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt. Als je volgend jaar op De Leistert een kampeerplek met sanitair wil, ben je nu al te laat. Wil je volgend jaar 3 weken op Serignan Plage. Dan heb je al pech (in normale jaren dan). Wij gasn om de twee jaar ongeveer naar het Idromeer op een camping en willen daar een waterplaats, deze worden in oktober ‘vrijgegeven’ en dan heb je geluk als er nog één is, want als je er staat, mag je doorboeken naar volgend jaar.
    En zo zijn er heel veel populaire plekken waar je in januari al niet meer terecht kunt met je boeking.
    Wij gaan ook de gok nemen voor volgend jaar, maar in ‘normale’ jaren doe ik dat niet meer.
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Veel plekken in Oostenrijk hebben hun regels al gepubliceerd, mondkapjes (of buf of sjaal etc) ol in de rijen en in de gondels en gedeelde liften, Supermarkten, geen apres ski, afstand houden en een max aantal personen in restaurants.
    Goed na te leven denk ik.
    Of je moet echt voor de apres ski gaan...

    Ik denk wel dat er meer ruimte op de piste zal zijn!
     
  12. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Dat zag ik inderdaad ook.
    Wij gaan naar Frankrijk, daar heb ik nog niks over gelezen, maar zal gelijkwaardig zijn denk ik.
    We gaan naar t Mont Blanc gebied, dat zijn meerdere kleinere gebieden, dus niet heel massaal.
    En après ski is niet aan ons besteed ;)
    Ik heb dus wel goede hoop dat t door kan gaan en er niet opeens allerlei dingen veranderen. Maar je weet t natuurlijk nooit.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.649
    113
    Wij zijn nooit zo van het lang vooruit boeken. Liefst zouden we volgend jaar naar mans geboorteland gaan, doen we meestal om het jaar maar dit jaar verviel al ivm mijn werk. Dus na 3 jaar wordt het wel echt weer tijd.
    Het enige wat we dan lang vooruit regelen is een vliegticket (in februari zijn de prijzen voor de zomer nog goed te doen) en een paar weken tevoren een visum. We volgen de ontwikkelingen en kunnen dan tzt beslissen of we tickets kopen.
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Niet iedereen heeft de keuze om nu al te boeken. Maar als je in januari pas boekt, kun je ook nog genoeg leuks vinden en is het tot op heden alleen maar heel leuk geweest. Maar misschien hebben wij een iets ander eisenpakket.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben via een touroperator geboekt waar er vaker onze wintersport hebben geboekt. Hebben dus al geïnformeerd naar de voorwaarde omtrent Corona. Ook wij maken nauwelijks gebruik van de après ski. Dus zullen voornamelijk in de buiten lucht zijn en met onze gezinnen in ons huisje. We gaan het zien.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  16. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Wij zijn echt Spanje-gangers... dit jaar natuurlijk niet naar het buitenland geweest ivm Corona.... maar die heerlijke vakantie kriebelt zo enorm! ;) Wij hebben met enige voorzichtigheid (gratis annuleren tot mei 2021 ofzo) onze vakantie naar de Balearen al geboekt voor volgend jaar zomer.... :p. Fingers crossed dat het dan in alle gezondheid ook allemaal weer kan. Gekke Corona. :eek:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Je had makkelijk kunnen gaan hoor, het is hier in Spanje heerlijk rustig! En veel veiliger dan Nederland mbt corona.

    Ons weekend centerparcs van afgelopen mei is verplaatst naar mei 2021.
    Zodra we weten wanneer we voor ons werk in de zomervakantie weg kunnen, boeken wij de vliegtickets voor Spanje volgend jaar.
    De herfst en meivakantie weten we nog niet waar we heen willen, zodra we dat wel weten ga ik ook gewoon boeken.
     
    Eefia vindt dit leuk.
  18. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Oooh zalig :thumup:.

    Ja, de geluiden vanuit Spanje zijn nog al divers. Heb evengoed vrede met het feit dat we niet zijn gegaan dit jaar. Volgend jaar (hopelijk) weer wel :).
     
  19. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Ik wacht nog even af.. zou fijn zijn als Air Canada ons eindelijk een voucher zou geven voor de tickets van onze vakantie in april/mei die werd geannuleerd. Ik word er altijd een beetje nerveus van als zoiets lang duurt (nou ja lang.. voor mijn gevoel dan, we zijn inmiddels een paar maanden verder). Het was best een smak geld aangezien we vanuit Canada door zouden vliegen naar Mexico. Pas als ik de vouchers heb ga ik verder kijken. Overigens had ik liever het geld terug gehad, maar daar doet Air Canada niet aan :cool:
     
  20. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Pfff, wat een gedoe ook allemaal hè! Hopelijk snel duidelijkheid, ook voor jullie :$.
     

Deel Deze Pagina