Vakanties volgend jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Youtan, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    De vakantie die wij eigenlijk dit jaar zouden doen hebben wij omgeboekt naar volgend jaar. Wij waren gebeld door Vacansoleil dat de prijzen van die camping beschikbaar waren en of we misschien wilden omboeken dus dit hebben we gedaan. Dus 9 augustus 2021 gaan wij (hopelijk) naar Italië.
     
  2. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Zodra ik weet wanneer ik vakantie heb, willen we graag de zomervakantie boeken voor Het land van Bartje (Landal).
     
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Vanwege de komst van een 2e kindje gaan wij hooguit een weekendje/midweekje in een huisje in Nederland. Maar dat is last minute ook nog prima te boeken
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Wij boeken nooit wat. We fantaseren wel wat af, maar vaak beslissen we onderweg pas waar we ongeveer heen zullen gaan. Dit jaar zijn we wonder boven wonder zoals gepland naar Zwitserland geweest, maar het gebeurt veel vaker dat we heel ergens anders uitkomen dan verwacht.

    Alleen wintersport reserveren we, omdat je dat niet zo makkelijk op de bonnefooi in de schoolvakanties kunt doen. Meestal gaan we in de kerstvakantie, maar omdat kerst dit jaar vervelend valt, denk ik niet dat we deze keer gaan. Misschien in de voorjaarsvakantie, maar ik heb het nog niet gereserveerd. Als we gaan, dan is het met de camper, op een camping. Annuleren kan bij de meeste campings in het winterhoogseizoen niet, maar in het ergste geval kost het een paar honderd euro, als we niet kunnen of durven gaan, erger wordt het niet.
     
  5. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Wij hebben onze vakanties ook al staan.
    In de herfstvakantie naar cp, meivakantie naar Terschelling (doorgeschoven van afgelopen jaar) en in de zomer naar de camping. Die hadden we al in juni gereserveerd voor het geval dit jaar niet door kon gaan en we een voucher zouden krijgen.
     
  6. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    #86 chantal1985, 20 sep 2020
    Laatst bewerkt: 20 sep 2020
    Wij hebben alvast weer voor de laatste week zomervakantie ons vaste park & huisje op Texel geboekt. Dit jaar zijn we daar ook weer geweest en ik verwacht dat dat volgend jaar ook gewoon weer kan.

    Verder gaan we normaal elk jaar (rond m'n dochters verjaardag) een weekendje naar de Efteling, maar dat was ons dit jaar toch wat tegengevallen, dus dat wil ik nu nog niet boeken. (Was eind juni, dus toen ze net weer open waren. Onze reservering stond al een jaar, dus die ging toen gewoon door.)
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Onze wintersport al in feb geboekt voordat de Corona echt los ging. Denk dat ik deze niet geboekt had als ik al had geweten wat er nog aan kwam.

    Zomervakantie ga ik dan ook nog niet boeken, wacht eerst af of we niet toch weer een Coronapiek krijgen.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Normaal had ik al geboekt. Nu niet. We zouden in de herfstvakantie met de camper naar Denemarken, dat ging dicht, als optie 2 zweden, maar ook dicht, als optie 3 Polen maar ook Dld sluit grenzen. Ja je mag doorreizen maar elke keer wachten bij grenzen, met als risico dat je straks ergens vast zit durfde ik niet aan.

    Alles afgezegd, gelukkig hoefde we geen kosten te betalen voor de camper, zo'n ontzettende mazzel! Dan maar dagjes weg, is niet anders.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Wat balen is dat dan zeg!!
    Maar wel fijn dat jullie geen kosten aan de camper hebben.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja baal enorm. Hele reis was gepland :(
     
  11. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    529
    300
    63
    Wij boeken al jaren vakantie via Booking.com/ airbnb met optie kosteloos annuleren. Kwam dit jaar goed van pas... We hebben voor volgend jaar zomer een appartement in Toscane geboekt voor 2 weken... Hoop uiteraard dat we volgend jaar wel kunnen gaan, maar we kunnen tot een week van te voren kosteloos annuleren...
     
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Wij hadden dit jaar al een huisje in Nederland geboekt, dat beviel zo goed dat we hetzelfde huisje voor volgend jaar opnieuw hebben geboekt.
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik boek niets. Geen wintersport, zomervakantie of wat dan ook. Verwacht niet dat we volgend jaar van corona af zijn. Wel jammer, want ik leef er erg naar uit.
     
    Venelientje vindt dit leuk.
  14. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij boeken ook nog even niks. We zien wel hoe het tzt gaat. Bovendien moeten we waarschijnlijk toch ook de gegevens van de baby ergens invullen en die is er pas over een paar weken.
     
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.602
    25.651
    113
    Vrouw
    Het is de zomervakantie voordat oudste naar het voortgezet onderwijs gaat.
    We hadden al jaren terug een spaarpotje aangemaakt voor een "speciale reis"
    Zoon wil heel graag naar Barcelona (stadion). Dus het plan was een kampeervakantie in zuid Frankrijk/noord Spanje. Met daarbinnen 2 overnachtingen in de stad en een rondleiding in het stadion.

    Maar met de huidige vooruitzichten boeken we niks. Als het tegen die tijd nog steeds is zoals nu. Met onzekerheid, maatregelen en negatieve reisadviezen. Dan wordt het gewoon 2 weekjes op een waddeneiland met de tent. En dan houd zoon nog een stedentripje tegoed.

    Herfst en kerstvakantie gaan we nooit weg. Mei of carnavals vakantie willen we misschien nog een weekje ergens in een huisje (nl of duitsland)
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.602
    25.651
    113
    Vrouw
    Ja. Ik vind het ook vreselijk zo. Ben nog steeds aan het wachten op de zomervakantie van dit jaar. We hebben niet gekampeerd, en dat voelt zoooooooo niet goed :cry:
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  17. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.379
    415
    83
    Limburg
    Als wij al iets gaan boeken dan is het met kostenloos annuleren. Gaan iig zeker nog niet vliegen volgende zomer.
     
  18. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.742
    719
    113
    Zolang Frankrijk code oranje is ga ik niet boeken, want weet niet of ik dan mijn geld terugkrijg. Als het weer afgeschaald wordt dan ga ik wel boeken, kan dan altijd mijn geld terugkrijgen als het weer slechter gaat. Afgelopen zomer in Frankrijk geweest, in gebied dat heel lang niet oranje werd en was erg fijn. Blijf liever niet in Nederland.
     
  19. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.636
    2.373
    113
    Vrouw
    Het stomme is dat ik gewoon niet durf naar het buitenland? (nu kan het ook niet maar toch...)
    Afgelopen jaar thuis geweest, helaas minder mooi weer en teveel schermpjes...
    Het liefste ga ik lekker naar een camping waar je lekker kan rommelen.
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Normaal zouden we nu wel weer boeken maar ik wacht nog even. Toch ga ik ervanuit dat we wel weer richting italie of spanje gaan volgende zomer. Dot jaar geannuleerd maar achteraf zoveel spijt gehad. Nooit meer de zomervakantie in nederland ondanks dat we prima weer hadden
     

Deel Deze Pagina