ochtend of toch middag werken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Quiliana, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoi Hoi

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen in mijn situatie,

Ik werk namelijk 4 dagen in de thuiszorg als huishoudelijke hulp, op dinsdag van half 9 tot 2, woensdag van half 9 tot half 12, donderdag van half 9 tot 3 en vrijdag van 9 tot 11.

Nu merk ik dat ik het toch wel wat zwaar vind worden, een eigen huis, een baby en dan ook nog werken, het werken zelf is op zich niet zwaar, alleen de klanten bij wie ik kom zijn wel zware gevallen.

Nu was mijn idee om dan alleen de ochtenden te werken, ik merk wel dat ik dan meer energie heb. Maar dan ben ik (behalve donderdag, dat kan niet anders) altijd om 12 uur thuis, soms eerder. ik heb dan ook het gevoel dat ik vaker bij mijn dochtertje ben.
    heb dit overlegd met mijn bazin, want had een beetje het gevoel dat ik me aanstelde, maar ze zei zelf dat het best pittig is en dat ik moet doen waar ik me goed bij voel.

maar dat weet ik eigenlijk niet, het is of 3 dagen vrij en 4 werken of 5 werken en de middagen vrij

wat zouden jullie dan doen?

liefs

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou de ochtenden doen denk ik. Of in ieder geval op proef, misschien mag je t een maand proberen en daarna kiezen?

Succes!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou blijven doen wat je nu doet, als je tot 12 uur werkt moet je dus 5 ochtenden gaan werken? Dan ben je 5 ochtenden van huis en alleen het weekend thuis bij je gezin. De middagen ben je wel vrij, maar ik vind zelf weinig verschil tussen 12 of 2 uur thuis. Bovendien doet je kindje dan wellicht een dutje? Kom je thuis, slaapt je kind een paar uur!

Ik zou eventueel zelfs kijken of je 2 hele dagen kan werken?

4. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    suusjeuh denk wel dat je gelijk hebt, ik laat het voorlopig maar zo, ik denk dat ik de klant van woensdag naar vrijdag laat zetten, dan hoef ik niet voor 3 uurtjes de deur uit en is toch een dag extra vrij. eerst maar eens kijken hoe dat bevalt, ik weet ook niet waar mijn energie is gebleven, kan ook wel daaraan liggen...

in ieder geval bedankt

Deel Deze Pagina