Vakantiestress... (2 kindjes &vliegen)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Momfulness, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mijn uk is al wat ouder en dus wat makkelijker met eten maar als ik een uk van tussen de 6-12 maanden zou hebben zou ik denk ik de babycook meenemen. Je kan altijd groente en wat vlees of vis ergens krijgen en ff zelf een prakkie maken.
    Maar moet wel zeggen dat wij altijd erg lite vliegen en dus altijd wel ruimte over hebben. Zo ook luiers voor twee dagen en de rest kopen we daar wel.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij zijn al heel vaak gaan vliegen en de meeste dingen zijn al genoemd. Een bedje krijg je volgens mij alleen op lange vluchten, niet op lijnvluchten. Wij hebben zo'n bedje gekregen toen we naar Dubai gingen onze zoon was toen 4 maanden. Ik geloof dat ze hier alleen niet meer in mogen zodra ze gaan rollen en optrekken.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

thanks! ik heb veel aan de tips. leuk die foto's en handig zeg zo'n zak voor de buggy.

Ik heb een duo wagen en wilde die eigenlijk meenemen. Wel een Phil en teds dus geen goedkope alleen mijn zoon loopt nog niet geweldig lang mee dus om irritatie daar te voorkomen. Mijn dochter vindt helaas de draagzak een crime, ik neem hem wel mee om toch nog te proberen maar ja.

Medicijnentips ook erg fijn!

thx so far.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik nam kant en klare pakjes nutrilon mee. mag ook gewoon. verder niet teveel nadenken. ik denk altijd maar zo. overal ter wereld wonen babys en verkopen ze babyzooi en een kind past zich gewoon aan. die van mij tenminste altijd wel

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hebben allebei de keren ook de babyfoon meegenomen. Die van ons wilden niet altijd in slaap vallen overdag, als wij op de kamer waren. Dus dan gingen we even op de gang ofzo zitten tot ze sliepen. Ander voordeel was ook dat de babyfoon een muziekje heeft, waar ze thuis ook regelmatig naar luisterden. Dus dat was bekend voor ze. Paar dagen voor vertrek werd dan ook standaard het babyfoon-muziekje aangezet bij het naar bed gaan...

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    onze vlucht was naar mallorca :) dus ook op korte vluchten van 2uurtjes zijn ze beschikbaar gelukkig. maar denk dat het maar net aan de maatschappij ligt

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

oja door deze reden boek ik dus ook geen kamer waar ze bij ons slapen hiihi, maar een familiekamer met aparte slaapkamer, vorige vakantie was helemaal geweldig een hotel met woongedeelte en 2 losse slaapkamers, konden wij lekker in de woonkamer zitten met wat drinken en een pak kaarten en de kids lekker slapen..

Op 1 kamer dan kom ik gebroken thuis ik kan niet slapen naast die lawaaierige slapers haha, tandenknarsen, snurken, praten, word je helemaal gek van haha

8. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Even over het meenemen van water voor de flesvoeding, dat mag dus niet (meer). Ik ben afgelopen week nog wezen vliegen vanaf Schiphol met de kleine en water werd gewoon weggegooid. Bereidde voeding mag weer wel.

Wat ik nog weet van de Canarische eilanden en potjes is dat de smaken en structuur wel heel erg verschillen van onze potjes en dan met name de potjes met groente, dus als je daarvoor ruimte in de koffer hebt zou ik ze zeker meenemen.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ze mogen geen babyvoeding(en dus water om het te mixen) weigeren. je kan niet de voeding al kant en klaar thuis maken en hopen dat het ongekoeld goed blijft. dit zijn regels van elke maatschappij, ze mogen baby voeding niet weigeren (mn pa werkt al 30jaar bij grote maatschappij, vandaar dat ik het weet)

10. Triskele

water wel want dan kan je gewoon gratis krijgen in het vliegtuig (zelfs verwarmd) ze kunnen kant en klare babyvoeding vaak niet verwarmen maar kunnen wel (thee) water en koud water aan je geven en dat werkt natuurlijk ook.

Dus de voeding weigeren ze dan niet maar het water wel omdat dat gewoon verkrijgbaar is in het vliegtuig...

11. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

ROOZJUH, helaas werd door de douane toch echt de Aventfles met water leeggegooid. Daar was geen discussie over mogelijk. Ik was zelf ook erg verbaasd, want de laatste keer dat ik dat had meegenomen (een paar jaar terug dat wel), mocht het wel gewoon mee.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idd raar.. vorig jaar had ik echt van alles bij me..

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    belachelijk, ze hadden aan mij dan de verkeerde hoor :p wij hadden Avent fles helemaal vol met water gedaan. en gezegt dat het voorgekookt water is dat afgekoeld was. 'schoon'water dus. en dat hebben ze aan boord niet. ik had flink stampij staan maken daar :p

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik had in Januari ook alles bij me.. Zelfs een thermoskan vol met kokend water!

15. Triskele

aan boord hebben ze ook flesjes water en een waterkoker dus zelfde effect en je moet toch warm water voor een flesje hebben? dus dan heb je aan koud water toch ook niet veel?

16. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

ROOZJUH, tsja daar heb je denk ik alleen jezelf mee. In het vliegtuig hebben ze gewoon gekookt water dat je kunt mengen met koud water voor het flesje.

17. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    En anders koop je toch een flesje water op schiphol achter de controle??

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij zijn naar fuerteventura geweest met een meisje van bijna 2 en een jochie van 2 maanden. Allebei op schoot dus. Ging super goed. Mijn dochter bij mijn man op schoot en mijn zoontje in de draagdoek.

Wij hadden de kinderwagen in een speciale gehuurde koffer en daar 2 pakken luiers bij gestopt. Dat telt dan niet mee in gewicht.

Verder zijn er op fuerteventura heel veel winkels en supermarkten, dus ben je iets vergeten, kan je het zo halen!
    O en met flesvoeding weet ik niet zo goed, want ik gaf borstvoeding, maar ik had voor de zekerheid van die kant en klaar pakjes van nutricia mee voor in het vliegtuig.

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op zich heb ik niet echte tips, maar voor wat de wegwerpzwemluiers betreft: Die kun je ook gewoon hergebruiken, hoor. Dat hebben wij de afgelopen 2 weken ook gedaan, als er geen poep inzat, gewoon uitwringen en laten drogen (eventueel kun je ze nog uitspoelen, maar dat deden wij niet) dan kun je ze best nog vaker als 1x gebruiken. We zaten in een huisje met zwembad, dus dat was echt 2x per dag in het water. Ik heb geloof ik 6 zwemluiers gebruikt, waarvan ik er 2 weg heb moeten gooien omdat Jitte gepoept had. (en nog dreef er wat ondefinieerbaars bruins in het zwembad.. :D )

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat zeide ze bij de kruidvat ook. Maar sorry vind dat echt onsmakelijk. Vaak is het luiertje gewoon geel van de urine. Dat ga je toch niet hergebruiken? Zoveel ruimte kosten die zwemluiers toch niet...

Deel Deze Pagina