Bij ons regel ik de koffer van ons kind en mijzelf en mn man pakt z'n eigen koffer in. Op vakantie komt hij altijd tot de ontdekking dat hij de helft vergeten is. Ik vergeet nooit wat dankzij mijn lijstjes. Oja en dit jaar zou hij de camera meenemen. Met als gevolg dat de taxi halverwege terug moest rijden, omdat hij hem vergeten was mee te nemen. En op het vliegveld kon mn man achter de taxi aanrennen, omdat hij de camera in de auto had laten liggen
Ik ben gelukkig niet zoooo erg, maar ik heb ook altijd stress! En ik neem altijd dat mijn huis spic en span moet zijn. Veel succes!
Nou zonder lijstje kan ik echt niet. Heb een uitgebreid excel bestand van 3 4tjes waarop alles in categorieën staannwat mee moet. Nu kamperen wij met een eigen tent en daar moeten zoveel spullen voor mee, die koop.je niet even ter plaatse. Maar ik heb helemaal geen stress. Wij gaan over 3 weken en mijn man heeft gister alles nagekeken zodat ik weet wat er nog aangeschaft moet worden. Hoef ik verder alleen nog kleding te pakken en speelgoed.
Ik heb 1 lijstje, een excel formulier. Die hangt aan de koelkast en ik streep door wat ik heb gekocht. Wij kamperen gelukkig niet, en hoeven dus alleen kleding, strandhanddoeken, wat eten en de dagelijkse dingen mee. Ook een GoPro, Ehbo dingetjes en zo. En wat we vergeten, kopen we daar wel. Inpakken doe ik de dag van te voren. De boekjes, strandkleding etc leg ik al wel bij elkaar op de kast. De was heb ik ook al netjes bij en het huis heb ik ook al helemaal schoon dus eigenlijk ben ik nu al wel klaar 😂 Het duurt alleen nog 2 weken.
Gelukkig niet herkenbaar, zoals jou zou ik al geen zin meer hebben om te vertrekken Die lijstjes hoef je toch ook niet telkens opnieuw te maken? Dat is toch elke reis ongeveer hetzelfde? Of denk ik te simpel? Dus: bewaar je lijst van nu op je computer, en print hem volgende keer gewoon terug uit. Dan idd per persoon inpakken. 1 grote toilettas voor iedereen samen.
Wij vertrekken volgende week zaterdag voor 3 weken kamperen. Lijstjes heb ik járen geleden al gemaakt. Elk jaar gaat er iets af en komt er iets bij. Lijstjes heb ik ook echt nodig want anders raak ik pas gestresst. Met lijstjes niet. Begin dagen van te voren al met spullen pakken en klaarzetten. Dag voor vertrek doet manlief de spullen van de tent in de kofferbak en hij vult de dakkoffer en Ik vul de bagagewagen. Stress heb ik nooit. Alleen meestal de avond voor vertrek omdat ik dan het huis netjes wil achterlaten 😆
Totaal niet herkenbaar: - Vakanties worden een paar dagen van te voren geboekt, als we al boeken. Gaan we met de tent dan gaan we gewoon rijden (hebben dan vaak wel een aantal campings van te voren opgezocht). - Tas in pakken doet man voor zichzelf en ik voor de kinderen en mijzelf. Gewoon kast opentrekken, logisch nadenken wat je normaal ook draagt/gebruikt en inpakken maar (een paar uur voordat we vertrekken). - Boodschappen neem ik niet mee, behalve wat drinken, broodjes en iets lekkers voor onderweg. - Onze tentspullen liggen allemaal bij en kan ik dus ook zo pakken. Het enige wat ik altijd goed check is paspoorten en creditcard. Dan komt alles goed
Ik maak wel een lijstje bij kamperen. Simpelweg omdat je dan gewoon meer nodig hebt. Man pakt eigen tas, ik kids en mijn eigen. Kids zelf speelgoed allebei een grotere tas . Kleding op de dag ervoor pakken en klaar leggen voor volgende dag. Hondenspullen in een tas, katten oppas regelt 1 van ons maar das makkelijk mijn ouders . Inpakken en gaan. Gaan we naar een hotel of iets dergelijk, gooi ik voor iedereen kleding in een tas, man doet speelgoed met kids en klaar. Laatste keer waten we incl. Hond uitlaten en broodjes smeren , huis op slot en allemaal in de auto in een uur klaar.
Nee niet echt. Meeste dingen liggen standaard in de caravan. Heb een lijstje waar dingen opstaan die bv evt aangevuld moeten worden als afwasmiddel, , vuilniszakken etc. Kleding gewoon per persoon de kast nalopen en iedereen heeft een eigen kastje in de caravan waar ik het inleg. Grote stapel handdoeken en washandjes. 1 vouwkrat met pindakaas, hagelslag en andere boodschappen, rest kopen we daar. M'n man regelt de caravan inladen grotendeels, zoals de zware dingen als tent en koelkast en gasflessen enzo. Daar bemoei ik me totaal niet mee. Smorgens voor vertrek beddengoed erin en tablet en opladers etc en toiletspullen. Aankoppelen die hap en weg. Ik bekijk niks voor wat we daar gaan doen. Zien we ter plekke wel en meestal willen de kinderen niet eens de camping af. Was heb ik altijd wel zoveel mogelijk weggewerkt maar staat er nog een mand strijk dan is dat maar zo en staat ie er na de vakantie ook nog wel. Doe altijd wel een doekje en stofzuiger door het huis ook. Verder zie ik het wel weer als ik thuis kom
Ik ga de laatste jaren alleen (met zoontje, dat wel) en doe dus logischerwijs alles zelf. Maar als ik wél met een vriendin ga o.i.d. dan ben ik ook diegene die van tevoren alles uitzoekt qua bezienswaardigheden, plekjes om eventueel te eten etc. Wat betreft het inpakken; ik heb nu een lijstje dat ik standaard gebruik. Hoef ik het niet elke keer opnieuw te bedenken. Als er meer nodig is dan op het lijstje denk ik dat ik daar van tevoren ook nog wel aan denk en zet ik het er gewoon bij (voor een strandvakantie zijn andere dingen nodig dan citytrip)
Hier doe ik meestal de spullen pakken. We kamperen nu niet meer, dus voor ons gevoel zijn we ook zo ingepakt. Ik pak de kleren voor mij en de kinderen. Zorg voor zwemkleding, wat eten voor onderweg en de eerste dagen, speelgoed en nog paar van die dingen. Ik zet alles in de gang wat mee moet en m'n man zorgt dat alles in de auto komt! En ik bekijk de route van tevoren, want ik heb een man zonder richtingsgevoel Ik zorg dat de was weggewerkt is. Het huis netjes opgeruimd. Een paar dagen voordat we thuiskomen, komt onze schoonmaakhulp langs en maakt alles heerlijk schoon!
Ik zoek de vakantie en boek de vakantie. Mijn man maakt het geen reet uit Of we gaan, waarheen we gaan en hoelang we gaan.. En ik vind dat juist leuk om uit te zoeken! Hij wil alleen weten hoe ver het rijden is en wat het kost Ik zoek uitjes in de omgeving, doe de laatste inkopen, was/strijk de kleren die mee moeten. En dan doen wij het altijd zo: ik zoek voor iedereen de kleren/schoenen/zwemspullen etc uit en leg alles op de bedden. mijn man zorgt dat alles in koffers/tassen komt. Die krijgt er het dubbele in van wat ik erin krijg Hij zet alles in de auto (incl. tv schermpjes aansluiten, tomtom installeren) en bekijkt de route. Ik pak dan een krat in met huishoudelijke dingen (keukenrol, vuilniszakken etc.) Een doos met hagelslag, boter, mayonaise etc. en de koelbox voor onderweg. Hier gaat het al jaren zo, als vanzelfsprekend
Voorheen liep ik ook altijd te stressen maar ik moet zeggen dat ik het nu wel heb afgeleerd de afgelopen jaren. De sfeer wordt er niet beter van en ik was altijd helemaal kapot als we in de auto stapten om weg te gaan. Ik heb een standaard EHBO koffer die altijd gevuld is met anti mug, anti teek, zonnecreme, brandwondenzalf, verbanden, pleisters etc etc. Die kijk ik alleen na om te zien of er niets verlopen is en die mik ik dan in de auto. Kleding voor warm en koud weer, (bij kamperen), voldoende sokken onderbroeken etc, wat etenswaren zoals koffie, hagelslag, knakworsten etc. Alles wat ik vergeet koop ik aldaar en al helemaal bij een vakantie in Nederland waar je je in je eigen taal kan verwoorden zou ik me echt niet zo lopen opwinden. Lijstjes werk ik ook niet meer mee. Deed ik voorheen wel haha maar nu echt afgezworen. We zijn zelfs een keer onze jassen vergeten toen we naar Frankrijk gingen haha. Toen hebben we bij zo'n Intermarchee voor ons allen zo'n jackje gekocht wat ook voor een regenjasje kan doorgaan en hebben we veel profijt van gehad want hadden best wat regen aldaar maar we vonden het echt bij onze camping outfit passen haha. Het enige was mistte waren de crocs en was het plaatje compleet geweest als campinggast
Mijn man pakt inderdaad ook de auto in. We hebben nu zo'n koffer voor op het dak en wat een uitkomst is dat zeg en vooral met 3 kinderen op de achterbank. We hebben eindelijk weer zicht door onze achterruit.
Ik ben volgens mij best wel relaxt geworden wat betreft vakantie. Mijn man zoekt en ik geef mijn wensen door en keur het goed, hij boekt en regelt alle zaken zoals muziek, route, filmpjes. Ik pak de spullen van mijzelf en de kinderen in en mijn man zijn eigen spullen. Hij pakt de auto in en ik zorg dat thuis alles schoon en voorbereid is. We hebben nu een lijstje gemaakt omdat we voor het eerst met kinderen in eigen tent gaan kamperen. Vraagt iets meer voorbereiding en dat doen we samen. Gelukkig hebben ze overal winkels en kun je alles wat je vergeten bent vast wel kopen.. Relaxt.. Tis vakantie
Ik vind dit wel grappig om te lezen, al dat gestress ook Als het om vakantie gaat doe ik alles. Ik zoek & boek, regel opvang voor de hond en verzorging voor de katten, maak de lijstjes, haal de boodschappen, ik pak alles in, pak het ook zelf in de auto. Mijn vriend rijdt alleen maar dus die heeft het erg makkelijk als ik het zo lees . Nou zie ik hem geen van deze dingen doen dus ik vind het wel prima zo, alles is mee en ik hoef ook niet te stressen want alles is geregeld 🖒
Haha.. ik moet er wel om lachen. Bij ons gaat het ongeveer zo.. Ik zoek een aantal landen/campings waar ik wel heen zou willen en mijn man keurt alles af. En uiteindelijk gaan we gewoon weer naar Spanje. Net als de afgelopen jaren Mijn man zorgt ervoor dat de caravan en de auto in orde zijn. Ik pak de laatste dagen voor de vakantie mijn spullen en de spullen van onze meiden in. Mijn man gooit er de avond voor vertrek zijn kleren bij. En de volgende dag vertrekken we als we klaar zijn. De route soleil kunnen we inmiddels dromen. Dit jaar heb ik wel een aantal campings uitgezocht langs de route en verder zien we wel. Ik ben wel een beetje stressig voor de vakantie. Maar lijstjes ofzo heb ik niet.
Ik moet er ook wel om lachen Leuk om al die verschillende verhalen te lezen. Zowel de herkenbare als de "relaxte don't worry be happy mama's" Ik heb heel braaf niks gedaan vandaag en ik denk dat ik morgen eind van de dag pas verder ga. En geen stress gehad vandaag. Heel misschien begin ik pas met inpakken op zondag. Oeh, living on the wild side
Ik ben wel van de lijstjes, vind het fijn om ze te maken al pak ik wel altijd het lijstje van het jaar ervoor, maar er komen altijd dingen bij. En je kan overal wel dingen kopen als het moet, maar met kamperen is het wel handig om bepaalde dingen meteen te hebben (hamer bv). Ik pak de kleding van mij en de kinderen in, mijn man zijn eigen kleding. Mijn man ruimt de auto in, ik smeer de broodjes. Loopt altijd vloeiend bij ons en geen stress . Ik kies trouwens altijd de vakantie uit, mijn man vindt het allemaal wel prima . Bij heeft zoiets van de afgelopen jaren heb je het prima geregeld, dus nu zal het ook wel weer goed zijn
haha dat herken ik...nu hebben wij samen wel bepaalde voorkeuren (oostenrijk/italie) en overleggen we wel van goh: wat doen we komend jaar, maar ik deelde van de week aan man mee: volgend jaar gaan we naar denemarken, zegt tie: o leuk ja