Hoi allemaal, Wij zijn hier alvast vooruit aan het denken voor de meivakantie volgend jaar, dus 2012. Ik kan voor mijn werk een weekje op cursus in curacao en familie mag dan ook mee. Nu zijn wij aan het overwegen om ons dochtertje mee te nemen. Zij zal tegen die tijd ongeveer 1,5 jaar zijn. Maar hoe zit het dan bv. met een jetlag? Is dat te doen voor 1 weekje vakantie voor een kind van 1,5? En een 1,5 jarige past toch niet meer in zo een wiegje van het vliegtuig? Dus zit je kind dan de hele tijd op schoot? Dus: iemand ervaringen met het vliegen met een kind van ongeveer 1,5 jaar? Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Wij hebben van zo'n babybedje aan boord gebruik gemaakt toen ons zoontje 5 maanden was, en hij paste er toen nog maar net in, dus ik ben bang dat een kindje van 1,5 er niet in past. Als ik jullie was zou ik mijn kindje gewoon meenemen, die kleintjes zijn vaak veel flexibeler dan we misschien denken, en het is tenslotte ook heel gezellig
Gewoon doen! Wij wonen in Frankrijk en vliegen regelmatig met onze uk naar NL. Heb je natuurlijk geen last met een jetlag, maar misschien kun je qua vliegtijden een beetje rekening houden met haar schema? Ons ukkie vindt het vliegen erg leuk! Nooit problemen, gewoon genoeg dingen qua afleiding meenemen (boekjes, legoblokjes, etc.) en lekkere dingetjes voor onderweg. Helemaal handig zou zijn als je een extra plaats zou hebben, maar om nu een extra ticket daarvoor te boeken gaat misschien wat te ver. Wij vragen vaak bij het inchecken of het vliegtuig vol zit of niet en zo niet of ze dan wat kunnen schuiven zodat we een extra plaats kunnen hebben. Nogmaals, gewoon doen! Veel plezier alvast!
Wij zijn vorig jaar met ons zoontje van net 1 naar Florida gevlogen. Dat ging prima! De heenweg hadden we een stoel voor hem en de terugweg heeft hij de hele weg in het wiegje geslapen. Hij heeft de eerste dagen wel last gehad van de warmte en het tijdverschil. Ik zou gewoon lekker gaan maar wel proberen als het gaat om 2 weekjes te gaan. Wij waren ook 1 week en achteraf was dat voor hem erg kort. In September gaan we weer naar Florida maar nu 3 weken. Onze kinderen zijn dan net 1 en 2,5 jaar.
Ons mannetje was bijna 13 maanden.. maar we zijn vorige maand naar egypte geweest.. we hadden 2 nachtvluchten.. op de heenreis mocht hij in het wiegje slapen.. (wel met opgetrokken beentjes op zijn zij, anders paste hij niet meer.. maar hij heeft de hele weg geslapen.. toch zo'n 5 uur) Op de terugweg hadden we geen wiegje, maar proberen ze altijd voor een baby een plaats vrij te houden mits er nog plaatsen in het vliegtuig zijn.. hij kon zo tussen ons in zitten/liggen.. dat was wel een ander verhaal.. rechtop kon hij uiteindelijk niet slapen zodat hij dwars moest liggen en papa en mama op een bil zaten de hele reis.. wat dus wel wat minder was.. midden in de reis, toen iedereen om ons heen sliep ivm nachtvlucht, schrok hij wakker en gilde het uit.. nadat iedereen wakker was, is hij weer in slaap gevallen.. Ik heb ervaren dat ik me drukker maakte dan nodig was.. door het lawaai van het vliegtuig hoor je nauwelijks het huilen, behalve de stoelen direct om je heen.. ik was bang dat er brutaal iemand daar zou zitten die zich zou storen.. maar heb iedereen van te voren beetje lief zitten aankijken me verontschuldigt mits hij zou gaan huilen.. later bleek dat ik me zorgen voor niks maakte, iedereen had er begrip voor.. Wat betreft de jetlag, ik denk persoonlijk dat ze zich snel aanpassen, maar dat is natuurlijk niet zeker.. ik zou niet zonder mijn mannetje willen gaan.. dus zou ik hem ondanks de vliegreis en jetlag gewoon meenemen.. met de instelling jong geleerd is oud gedaan
Ben met me zoon toen 2.5 naar Suriname geweest NOOIT Meer. Hij was echt heeeeel vervelend haha. Wilde de hele reis niet slapen. En we hebben met hem het hele 747vliegtuig gezien rondjes lopen in het vliegtuig was het einge wat hij leuk vond. En dat 9 uur lang nee mijn hobby is en wat het niet vliegen met kleine kinderen.
Wij gaan in November naar Curacao met ons zoontje. Hij zal rond die tijd ook een jaar of anderhalf zijn. Moet kunnen vind ik. Ze kunnen af en toe een beetje rondlopen en slapen. Wij gaan elk jaar daar heen en zie zoveel mensen met kleine kinderen dus wij hadden zoiets dan moet dat bij ons ook gewoon kunnen. ik zou gewoon lekker gaan. Het land is zo fantastisch die ervaring wil je niet missen. En over de warmte zou ik me ook niet te druk maken..er staat daar constant een verfrissend briesje. Wel goede zonnebrand mee nemen en een uv zwempakje en dan komt het echt wel goed.
Bedankt voor alle reacties! Wisselende ervaringen dus, maar vooral positieve. Goed om te horen dat er soms stoelen nog vrij zijn en dat er dan wat geschoven kan worden. Tja onze kleine meid is tot nu toe erg beweeglijk en wil niet langer dan 5 minuten op schoot zitten, vandaar dat dat me een beetje dwars zit. Maar ja, het is over zo een tijd, misschien is de situatie dan heel anders. En om nou een extra stoel te boeken is ook weer zo veel geld.. @laartje 88: helaas kan ik niet twee weken. 1week lijkt me inderdaad ook kort, net gewend, dan weer weg.. @jewe: over het klimaat maak ik me geen zorgen, ik ken curacao mijn vader is er geboren en wij zijn er vanaf toen we een jaar of 7 waren daar elk jaar geweest. Maar nu ben ik alweer zo een 5 jaar niet geweest, lijkt me daarom ook zo leuk om te gaan. Alleen met een kleintje heb ik dus nooit gereisd, vandaar
Ik heb héél veel lange afstandsvluchten ervaring met kleine kinderen en ik zou het echt van het volgende laten afhangen: 1. Kan je zowel heen als terug een nachtvlucht boeken EN 2. Kan je je verblijf verlengen naar minimaal twee weken? Als je "nee" antwoord op één of beide punten zou ik er persoonlijk niet aan beginnen met een dreumesje. Als ze nou nog een baby zou zijn, die slapen toch vaak en bijna overal. Maar een kindje van 1,5 wil op ontdekkingsreis natuurlijk en dat is een heel ander verhaal. En dan gaat het mij er nog niet eens om dat jullie de vlucht niet zouden "overleven" want dat komt echt wel goed uiteindelijk. Maar je haalt haar zó uit een ritme voor dat ene weekje, dat kan op een drama uitlopen. Zit je een week lang met een oververmoeid en jengelig kind, daar doe je niemand een plezier mee! Je kan als stelregel aannemen dat het één dag duurt voor elk uur tijdsverschil met NL. Kortom, tegen de tijd dat ze zich aangepast heeft kunnen jullie weer terug en dan begint het hele circus opnieuw. Kortom, ik zou met kleine kinderen nooit een verre reis maken voor minder dan minimaal drie weken. Succes met je beslissing!
Bedankt voor je reactie! eigenlijk voel ik hetzelfde als wat jij zegt. nr 1 weet ik niet. maar nr 2 is sowieso nee. dus voor 1 week lijkt het me ook inderdaad niet zo een goed plan helaas. ik hoop in de toekomst een keer te gaan en het verblijf dan wat te kunnen verlengen.