Tijdelijk geen werk, groter kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mimi1984, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt het als je geen werk hebt, zoals ik door de zwangerschap,
    Dat je dan grotere kindjes baart?
    Omdat je dan alle rust hebt, Zodat het kindje goed kan groeien?
    Wie van jullie had tijdens de zwangerschap even geen werk en hoe groot waren jullie kindjes?

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Lijkt me niet.

Dat zou namelijk betekenen dat als je WEL werkt, het ongezond voor je kindje is, omdat het dan minder zal kunnen groeien.

Maar misschien heb ik het mis?

3. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Nee dat is niet zo, ik ben hele dagen thuis en mijn baby ligt prima.op schema... Ook een vriendin van mij is hele dagen thuis en ook die baby ligt op schema, dus het wil helemaal niks zeggen.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat je geen werk hebt, betekent toch niet automatisch dat je rust hebt? Als je bijvoorbeeld al 3 oudere kinderen hebt en dagelijks thuiszit (want geen recht op kinderopvangtoeslag als een beiden niet werkt), dan heb je bepaald geen rust (ik zou dat zelf zwaarder vinden :)). En als je wel werkt, betekent dat ook niet per se dat je enorm gestresst bent? Ik ben erg gelukkig met mijn werk (hoewel het nu pittig begint te worden).

Maar goed, ik heb beide zwangerschappen gewerkt en heb forse kindjes (voor zover ze kunnen inschatten van de tweede ;)). Het omgekeerde gaat hier dus iig niet op.

5. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben namelijk zwanger van het eerste kindje en dacht misschien dat je dan extra rust hebt en vooral als je tijdens de zwangerschap geen werk hebt

6. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als een kindje een groeiachterstand heeft, wordt vaak rust geadviseerd zodat het kindje optimaal kan groeien.

Ergens zal rust dus wel met het welzijn van het kindje te maken hebben. Als je te druk bent, geeft je lichaam vaak aan dat het teveel is en krijg je bv harde buiken.

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat je van niet werken tijdens de zwangerschap grote kindjes krijgt, maar ik denk wel dat voldoende rust zorg voor een optimale ontwikkeling van het kindje.

Overigens vind ik niet dat werk daarin alleszeggend is. Ik vind werken vaak rustiger voor mijn lichaam dan een dag thuis met mijn dochter waarbij ook het huishouden nog moet gebeuren.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Nee, dat denk ik niet. Zelf alledrie de keren gewerkt en heel grote kindjes (10 pond). Zou wat zijn geweest als ik thuis had gezeten.

Maar idd, wat de anderen ook al zeggen, soms is werk voor mij meer ontspannen dan thuis zijn met 2 kleine kids.

8. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit al vanaf januari thuis en nog geen enkele harde buik gehad, ons kindje word geschat op 3600 gram ongeveer.
    1ste kindje..
    Was benieuwd wat het zou zijn als ik gewoon gewerkt had.

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik denk dat het geboortegewicht van de baby niet zoveel te maken heeft met of de moeder wel of geen werk heeft tijdens de zwangerschap.
    Ik denk wel dat je eigen gewichtstoename misschien groter kan zijn als je niet werkt.

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik werk al een paar jaar niet meer door ziekte en ik heb een gezonde dochter van 2680 gr gekregen! Een erg klein petite meisje dus, dus neeeee, dat zegt helemaal niks!

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik werk sinds week 27 niet meer en ons kindje zit aan de odner grens.
    Moet zeggen dat ik er nog 3 heb rondlopen in de leeftijd van 6 jaar, 3,5 jaar en 1,5 jaar oud en we zijn aan het verbouwen, dus echt rust nee dat krijg je niet.

Bij de andere heb ik tot 34 weken op arbeidstherapeutische basis gewerkt vanaf de 26 weken en dat waren kinderen met normaal gewicht.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toen ik zwanger was van Thirza, was er een onderzoek dat als resultaat gaf dat vrouwen die meer dan 32 uur werkten per week in een stressvolle baan, vaker kindjes met een laag geboortegewicht hadden.
    Dat betekent natuurlijk niet dat als je juist weinig doet, je kindje automatisch een hoger geboortegewicht zal hebben. Die kans zal mogelijk wat groter zijn, doordat rust wel het effect heeft dat er meer energie naar je kindje kan. De vraag is natuurlijk of je kindje die extra beschikbare energie perse ook neemt, of niet...

Hier iig ondanks die drukke en stressvolle baan een dochter van 4330 gram bij 42 weken. Als er hier dus sprake is geweest van lager gewicht door die stress van m'n werk, dan is dat in ons geval maar goed geweest ook, roep ik altijd :D

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Harde buiken zijn ook niet abnormaal, dat hoort erbij ('oefenweeen'). Bij de eerste kan je dat een stuk minder hebben. Ik heb het vaak gehad, ook bij de eerste. Nu deze zwangerschap ook te vaak gehad, maar dat heeft geen invloed gehad op de groei, bij 31 weken liep ze bijna 2 weken voor. Je zult nooit weten of het wat uitgemaakt had als je gewerkt had.

Er zijn natuurlijk wel vrouwen die rust moeten nemen omdat het kindje niet genoeg groeit, maar dat betekent niet dat je automatisch een groter kind krijgt als je niet werkt.

14. Maia

Maia Niet meer actief

50 cm en 3925 gram dus stevig, maar niet extreem groot. Heb van april tot m'n bevalling 2 oktober thuis gezeten.

15. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou over4 weekjes zullen we het zien, houdt jullie op de hoogte

Deel Deze Pagina