Vakantietips bouwvak voor stel?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Juffie123, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Help... de keuze is reuze!
    Hebben jullie nog leuke tips voor ons?
    Mijn vriend en ik willen in de bouwvak graag op vakantie voor zo'n 1 tot 3 weken.
    Verlanglijstje:
    - Mooi weer
    - Naast strand ook een mooie omgeving die we kunnen verkennen
    - Niet enorm duur
    - Het kan op een plaats zijn, maar het kan ook zijn dat we een rondreis maken

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.352
    8.806
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zweden!
     
    Juffie123 vindt dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.015
    8.818
    113
    Je kan overal naar toe. Wij hebben 2 jaar geleden een mini rondreis gemaakt.
    1 overnachting in duitsland, 8 dagen italie (peschiera, meer geen strand) om vervolgens in de elsas (frankrijk) 5 dagen te verblijven.

    Prijs ligt aan de plek als hoeveel je verwacht van een hotel/appartement/camping. In duitsland was de camping eenvouding, een stacaravan, geen eigen zwembad maar wel 1 dicht in de buurt.

    Camping peschiera hadden we een bungalow, genoeg faciliteiten (met kind),
    Frankrijk was een camping maar heel klein, stacaravan.

    Je bent voor het hoogseizoen redelijk laat dus kan zijn dat de kosten dan toch hoger zijn. Door afwisseling strand met goede faciliteiten en een andere plek wat kleinet is kun je de kosten nog drukken.

    Je zou ook kunnen kijken naar anwb reizen, hebben we vorig jaar gedaan. Goed geregeld.
    Succes met de zoektocht.
     
    Juffie123 vindt dit leuk.
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.165
    1.963
    113
    Slovenië!! Strand: Check. Mooi weer: Check. Mooie omgeving: Check (meer van Bled, meer van Bohinj, Vintgar kloof, Soca vallei, Lipica, Predjama kasteel en ga zo maar door). Niet enorm duur: Check.
     
    Mien30 en Shay25 vinden dit leuk.
  5. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    Slovenië is een leuke tip indd van Rijo. Wel rekening ermee houden dat het weer echt niet per definitie goed is daar, ook niet in de zomer (spreek uit ervaring). Bewolking en regen zijn heel normaal.
    Je zou kunnen kijken voor bv Valencia of wat zuidelijker, Málaga. Je zou kunnen rondrijden: Málaga, Sevilla, Córdoba, Ronda etc zijn goed te combineren :)
     
    Zara75, Juffie123 en peque vinden dit leuk.
  6. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.496
    1.093
    113
    Wij vonden Kroatië erg mooi! Plivitsch meren is echt een aanrader!
    Vriendelijke mensen en in porec heb je strand
     
    Juffie123 vindt dit leuk.
  7. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Hou er wel rekening mee dat in de bouwvak de plaatsen landinwaarts (Sevilla, cordoba, ronda) echt stikheet zijn! (Rond 40 is geen uitzondering) dan kun je beter aan de kust blijven :)
     
  8. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Hier zou ik niet zo snel aan denken, maar ik ga het eens googlen
     
    rijo vindt dit leuk.
  9. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Ik las idd dat ze Sevilla de bakoven van Spanje noemen. Ben 2 jaar geleden in Andalusie geweest. Dat was idd wel erg leuk! Wellicht nu meer langs de kust
     
  10. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Klopt inderdaad, ieder jaar weer is er een nieuwsitem dat ze een ei op de straat bakken, zo heet!
    Allemaal geweldige steden om te bekijken, maar meer voor een citytrip in voor of najaar dus
     
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Portugal nog een idee?
    Heb zelf alleen ervaring met meivakantie en Lissabon. Maar was leuke omgeving :)
     
  12. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.927
    669
    113
    Vrouw
    Klopt inderdaad dat het erg warm is in Andalusië midden zomer. Je zou ook kunnen kijken voor IJsland. Iets heel anders, maar minder heet en genoeg te zien en te doen :) Zeker met huurauto.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  13. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Rondreis door Zweden met Stockholm als hoogtepunt. Je moet wel geluk hebben met het weer.

    Corfu, auto huren daar en dagtripjes maken.

    Of Rhodos, ook erg leuk
     
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.962
    6.077
    113
    Happyland
    Klopt hoor. Hetzelfde geldt voor Cordoba, mooie steden maar bloedverziekend heet in hartje zomer.
     
  15. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Bulgarije of Kroatië

    Mooi weer en betaalbaar. Ik vind persoonlijk Kroatië een mooier land.
     
  16. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Slovenië en Kroatië. Toen wij nog met z'n tweeën waren hebben we dit altijd op de bonnefooi met tent/camper gedaan.
    Mooie betaalbare landen waar genoeg te doen en te zien is.
     
    rijo vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.640
    11.189
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind Italie prachtig. Vooral rond het begin van de zomer. Griekenland trekt me ook steeds meer.

    Maar niet te duur is een relatief begrip. Caribisch gebied heeft ook geweldige plekken die in de zomer niet te duur zijn omdat hun hoogseizoen in de wintermaanden ligt gek genoeg.

    Ben een keer op Aruba geweest en vond het echt geweldig. Je moet er alleen niet teveel uit eten gaan want dat is wel echt aan de prijs.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  18. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Wat ik mooi vond aan de Spaanse kust:

    Malaga / Mijas (zo mooi, vooral het strand en Mijas zelf!)

    Valencia (persoonlijk het strand minder maar de stad zelf mooier dan Malaga :oops:)


    Servië vond ik mooi maar geen strand waar we waren (Belgrado & Kopoanik) wel lekker weer.

    Lisssbon is ook een heeeele mooie stad met hele lieve mensen. Portugezen zijn heel relaxt vind ik.


    Waar ik nog eens heen wil: Wenen (niet super warm :p), Ibiza (ook zonder nightlife super mooi daar) & Kroatië naar de zoetwater zwemplekken en de watervalletjes...
     
  19. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Oostenrijk met bezoek aan Wenen
    Barcelona (zon, zee, strand en cultuur plus heerlijk eten). Ook vanuit badplaatsen rondom Barcelona zeer goedkoop te reizen met trein naar de stad. Maakt het verblijf wat goedkoper.
    Zuid Portugal met huurauto? Of een van de Griekse eilanden?

    Als je op vakantie enkele keren zelf kookt scheelt dit enorm in de kosten, waar je ook bent.

    Ik zou zo lang mogelijk wachten met boeken met z’n tweetjes. Bij mooi weer hoef je niet zo ver weg. En anders is er ongetwijfeld last minute zo iets te boeken.
     

Deel Deze Pagina