Wij overwegen een zomervakantie bij CP of Landal maar vragen ons af wat de beste boekperiode is. Nu heb je bijvoorbeeld nog wel vroegboekkorting bij CP, maar gaan de prijzen niet sowieso straks wat naar beneden? Of zit dan bijna alles vol en worden de prijzen juist hoger? Wie heeft daar ervaring mee?
Ik zou nu met vroegboekkorting boeken. Vaak gaan de prijzen wat op en neer. Het kan best zijn dat de prijzen de komende weken iets lager zijn. Maar mijn ervaring is dat de prijzen vaker omhoog gaan dan naar beneden. Plus dat je nu nog keus hebt. Sommige weken en bepaalde accommodaties zijn snel volgeboekt. En dan ben je soms duurder uit, omdat je bijvoorbeeld een grotere bungalow moet nemen. Of je kunt niet meer in de periode gaan, die je in eerste instantie wilde. Soms heb je een paar honderd euro verschil als je een paar dagen of een week eerder of later gaat/moet. Dus dan ben je om die reden misschien duurder uit. Als je weet naar welk park, wanneer en welke accommodatie je wilt, zou ik boeken en geen risico nemen.
Wat soms ook veel scheelt is via de Duitse cp site boeken. Heeft hier al eens bijna 300 euro gescheeld voor een midweek.
Kijk eens op de Duitse en Franse center parcs sites. Bekijk de verschillen en bel dan naar de Nederlandse cp dat je de prijs verschillen ziet en vraag wat hun je kunnen bieden. Zo heb ik t vorige zomer gedaan en was toen nog 150 euro goedkoper uit dan via de Franse cp. die was het goedkoopste van de 3. Was toen dus ruim 300 euro goedkoper uit dan via de Nederlandse cp site. De moeite waard dus
Bedankt voor de tips! Zal eens kijken op de Duitse cp. Na de feestdagen kan mijn vriend de vakantie vastleggen op zijn werk en dan maar zsm boeken dus.