Camping Kroatie / Italie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by koter, Oct 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hoi allemaal

We hebben een vouwwagen en zoeken een leuke camping met faciliteiten (dus groot of klein maakt niet uit, als hij maar faciliteiten heeft zoals groot en leuk zwembad met coole glijbanen voor kids 4 en 6)
    In kroatie of italie.
    We willen max 1600 km rijden.
    Wie heeft tips voor ons?
    Wel graag redelijke staanplaatsen , met dat je redelijk in zee kan zonder over rotsen te moeten klimmen, en met boulevard waar je s avonds kan wandelen.
    Wie heeft tips / adviezen welke camping?
    Alvast bedankt voor de hulp!

2. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,502
    4,343
    113
    Female
    Kroatie zijn volgens mij allemaal mega-campings! Aan de zee, maar well rotsen en kiezels. Veel faciliteiten en redelijke plaatsen. Wij zijn in Valkanela geweest in Vrsar. Voor ons noooooooit meer! Te massaal, te druk, vreselijk. Maar met alle faciliteiten die je je kunt wensen. Super omgeving, leuke stadjes, dolfijnen voor de kust en een boulevard op de camping.

Italie kun je die ruime plaatsen wel vergeten ;) maar veel leuke plaatsen en leuke campings en overal is wel wat negatiefs te vinden. Ik zal nooit meer naar het Gardameer gaan, wel leuke omgeving maar walgelijk druk. We zijn in Peschiera geweest, kleine camping vlakbij Bella Italia.
    Wij zijn het idromeer geweest vorig jaar en dat was echt top, maar weinig faciliteiten. Klein zwembadje, alles in het meer. Kinderanimatie bestond uit één meisje en de plekken waren net groter dan gemiddeld in italie. Heel relaxed en gemoedelijk.
    Het schiereiland bij venetie is ook leuk en erg druk, mooie campings met van alles te doen en redelijke plekken, maar voor veel ‘betere’ campings daar ben je al ‘laat’ met boeken ben ik bang. Vlakbij de boot naar Venetie en aan het strand. Wel weer veel muggen...

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Lago Maggiore, camping Isolino. Zijn we afgelopen jaar geweest en gaan we nu weer heen. Maar ja, is niet een zee maar een (heel groot!) meer. Wij zaten zelf in een stacaravan maar hebben we de camping overgelopen om de rest te bekijken. Je hebt verschillende maten qua staanplaatsen, we hebben hele mooie grote gezien maar ook echt wel kleinere. je kunt dit overigens aangeven bij je reservering.

Je loopt zo het meer in, er is een zandstrand (van de camping zelf) en ook een aanlegsteiger voor bootjes. verder zit er echt een schitterend zwembad bij en wordt er veel georganiseerd op de camping. Er is iedere dag kinderanimatie, dat is van toneelstukken, knutselen, allerlei sportwedstrijdjes, noem maar op, verder voor de volwassenen ook iedere dag van alles te doen, ook veel sportieve uitjes zoals de Mottarone op fietsen, rodelen, hiking tochten, etc. etc. Vanaf mijn ligbedje bij het zwembad keek ik uit op de bergen waar ik sneeuw zag liggen, terwijl 5 meter achter me mijn kinderen in het meer aan het zwemmen waren. Geweldig!

Het was vanaf ons huis 960 km rijden. Het ligt direct tegen Verbania aan, dus prima te wandelen. Er liggen trouwens zeer veel kleine kustdorpjes rondom het meer waar je zo geweldig kunt rondlopen en kunt genieten van het fantastische uitzicht.

Attached Files:

4. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    dank voor jullie reacties!
    we zijn druk aan het kijken inmiddels!

Share This Page