UWV belt niet meer...

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Cactus92, 24 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hai,

    Ik heb in februari mijn zwangerschap moeten afbreken vanwege een ernstig syndroom. Dit was onder de 24 weken.
    Ik ben bij de arts geweest van UWV en zij vertelde mij dat mijn ziek zijn in principe nadat het kindje geboren is niet meer onder "ziek door zwangerschap" valt. Ik begrijp de regels.
    Nu had ik nog restweefsel in de baarmoeder en moest nog een kijkoperatie krijgen en daardoor kon de uitkering van UWV aan mijn baas doorgaan totdat ik daar klaar mee was. 100% betaald.
    De dag na de kijkoperatie ben ik gebeld en heb doorgegeven dat ik schoon was. De medewerker zei me, dan bel ik u over een tijdje nogmaals in te horen hoe het met u gaat.
    Dat heeft hij gedaan, stond op voicemal dat hij het later nogmaals zou proberen. Dit is niet meer gebeurd.
    Ondertussen loopt de uitkering denk ik gewoon door. Ik werk nog niet, ben daar mentaal niet toe in staat nog.
    Er is mij nooit gezegd zelf contact op te nemen.
    Ik word schijnbaar vergeten..
    Mijn vraag is, kan het UWV dit met terugwerkende kracht stop zetten?

    Groetjes
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hai Cactus92,

    Vreselijk om te lezen wat jij hebt moeten doorstaan de afgelopen periode en dat je daarnaast terecht het gevoel hebt gekregen dat we jou zijn vergeten, omdat je niks meer van ons hebt gehoord. Mijn welgemeende excuses.

    Wij kunnen eventueel met terugwerkende kracht jouw uitkering stopzetten, als dat nodig is. In jouw situatie lijkt het me beter om de uitkering aan te laten passen, zodat je ontvangt waar je recht op hebt.